Jump to content

silnik od piły


instruktor

Recommended Posts

W pewnym markecie z narzędziami zbrakowano uszkodzona piłę spalinową z silnikiem 38 ccm .A ponieważ jest tam "swój "człowiek to piła przywędruje do modelarni. podobno uszkodzona szarpanka.

Wreszcie Paweł (ten od lasera) nie powie" kiedy ......a kupujesz benzynkę."bo już mam. :D

Reszta na temat po sobotnim spotkaniu w modelarni

Link to comment
Share on other sites

bedzie, bedzie :) 6-7tys spokojnie wyciagnie kwestia na jakim smigle :P

Na fotce widac ze wydech wypada na tej dluzszej czesci walu, byc moze trzeba bedzie odwrocic cylinder wydechem w druga strone. Tłok z korbowodem jest pewnie na stale, wiec zostaje obrocenie na wale (pewnie wal skrecany, albo rolki). Dorobić dwuczesciowa piaste, jedna siada na klinie na wale, druga nakrecana na gwint wału, calość po dociagnieciu drugiej czesci skrecona

Link to comment
Share on other sites

Będzie jakaś mała kombinacja z mocowaniem do łoża no i to co mi nie pasuje w tym silniku to łożyskowanie wału.Jeżeli się nie mylę to wał jest podparty na łożyskach igiełkowych te nie będą trzymały wału wzdłuż i to może być problem do rozwiązania.

W ramach odchudzania nie odcinałbym już teraz np, drugiego końca wału bo może się przydać :D

Link to comment
Share on other sites

W pierwszym momencie pomyślałem o cięciu wału ale zrezygnowałem bo jak to Olo powiedział "jeszcze się może przydać"

Reszte zobaczę po dokładniejszym"rozbiorze" silnika

Obracać nic nie chcę ,natomiast wykonanie piasty nie stanowi dla mnie zadnego problemu.Większy problem może być z ułożyskowaniem i zapłonem.

Wszelkie uwagi mile widziane :D

Link to comment
Share on other sites

wez ten drozszy:

http://nastik.pl/uklad-zapl-silnika-benzynowego-4050cm-p-916.html

roznica w cenie minimalna, a z tym co pokazales sa problemy z zakloceniami, sam to przerabialem. Zaplon mialem odsuniety od odbiornika o ok 30cm, odbiornik Hitec 08RD - podwojna przemiana, i zasieg byl moze z 3m na wsunietej antenie, po wymianie na w pelni ekranowany zasieg ok 70m bez zmian czy silnik chodzi czy nie

 

jak cchesz taniej a sie nie spieszy to mozna ten:

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6292

plus sensor:

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6291

Link to comment
Share on other sites

To o czym piszesz tikicaca to pryszcz chodziło mi bardziej o samo "pudło" zapłonu. To moje od XYZ 26cm jest plastikowe i w sumie za ok 60zł . Najtańsze z Nastika 100zł więcej, a też nie chciałem go ze wzgl. na plastikową obudowę.

Link to comment
Share on other sites

tyle ze ten z UH ma metalowa fajke, a ten z nastika nie. a za 100zł rożnicy to moge nawet ten z uh wpakowac w jakas konserwe :P Fokker sprawdzales czy ten Twoj zaplon nie sieje?? jak tak to na jakim odbiorniku? bo możliwe że ekranowanie samego modułu nie jest konieczne

Link to comment
Share on other sites

Z tym mocowaniem magnesu i czujnika proponuję trochę inne rozwiązanie niż jest to w kupnych silnikach.Czujnik zapłonu zamocowany na stałe w miejscu najbardziej pasującym a magnes na pierścieniu który będzie sie obracał na piaście silnika.Odpada nam wtedy ustalanie w którym miejscu trzeba wkleić magnes w piastę. a jednocześnie podstawa czujnika jest bardzo prosta bo nie musi mieć możliwości ruchu bo kręcimy pierścieniem z magnesem.

W taki sposób to działa u mojej samoróbce i nie narzekam takie rozwiązanie ma nawet więcej możliwości bo można nawet ustawić lewe obroty a tego nie mają firmowe silniki. :D

Przed wklejeniem magnesu trzeba sprawdzić ,który biegun wyzwala czujnik i montować go tym biegunem w kierunku czujnika.

Link to comment
Share on other sites

To jest ten pierścień z magnesem,który się obraca na piaście

 

4f1ada70db4bbf56.jpg

 

Blokuję go 3 śrubami na obwodzie

 

65015a64cb9fa0e6.jpg

 

A czujnik przykręciłem na kawałku kątownika w miejscu wygodnym czyli blisko śruby :D

 

8272b337799bdeda.jpg

 

Mój czujnik to całkiem inna bajka ale zmienię go w najbliższym czasie na taki typowy chiński :D

Link to comment
Share on other sites

u siebie mam rozwiazanie jak najbardziej typowe, ale Olo mial dobry pomysł. U mnie korekcja kata wyprzedzenia zaplonu tylko tyle co na lezkach na czujniku. Fotka jeszcze ze starym zaplonem

 

magnes walec 3mm srednicy 5mm wyskosci

 

47146822qd9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.