baciany Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Robię Skrzydło do Wicherka, Rwd 5, Cessny czy czegoś podobnego. Rozpiętość - 1m. Profil KFm-2/3/4 albo prawdziwe profilowe . Pytanie brzmi: Jakiej szerokosci zrobić skrzydło oraz jakich rozmairów powinny być Lotki w Trenerku I JAK JE ROZMIEŚCIĆ? nNie pogardzę Professionalnym szkicem w Paincie Plan na ksrzydło prosty. Depron, sosna, Depron + klej i mamy Coś z tego: http://www.skyhighhobby.com/wp-content/uploads/2009/02/kfm-airfoils1.jpg Pytanie kolejne. Najprawdopdobniej będzie to KFm-2. Tutaj na obrazku jest depron a miedzy nim sosenka. Mam depron 5,5mm i sosenke 5mm. Czy to nie będzie za grube? Po zrobieniu tego w ten sposób będzie skrzydło miało 1.6cm w najgruszbym miejscu i uskok 10.5mm .
robertus Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Dla trenerka lepszy kfm3. jak masz podkład 5,5 to 3x5,5 to będzie 16,5mm. Wg teori grubość profilu powinna być ok 9-12%,. Cięciwa zatem powinna byc ok 16,5cm. Może być też nieco większa, np 18-19cm, nic sie nie stanie. To zależy od proporcji modelu. Na zdjęciu nie widać rurki węglowej, ale jest ona na czole środkowej warstwy. proporcje lotek zrób wg proporcji wicherkowych .
baciany Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2014 W ramach testu wykonałem coś takiego. Szerokość lotek: 1 cal, szerokość do "stopnia" 2 cale, szerokość za stopniem 2 cale. Depron 5.5mm, sosna 5mm. Zdjęcia nie mam Gdyż albowiem aparatu nie mam. Czy takie coś ma prawo bytu? Czy jednak lepiej KFm-3 Tak jak pokazałeś. Dzięki za proporcje. Na pewno z nich skorzystam
kamil9912 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Stopień powinien być w połowie cięciwy płata, czyli albo 0.5 cala dłuższy, albo lotka o cal przesunięta w lewo. Szerokość lotki jest liczona do całej szerokości płata.
baciany Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2014 A to tu się machnąłem. Wywalę tą lotkę po prostu a wytnę nową. Sama budowa (nie licząc błędu z lotką) jest chociaż poprawna? Mogę takie coś zastosować w samolocie typu Wicher lub innym górnopłacie? Zrobię jeszcze testową próbkę KFm-3 jak pokazano mi wyżej. Wstawię zdjęcia jak to wyszło. A potem robię pełnowymiarowe skrzydło.
kamil9912 Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Sama budowa jest ok. Możesz oczywiście stosować to skrzydło w trenerkach itp. Z tego co pamiętam kfm 3 jest wolniejszy od 2. A jak ze sztywnością tego skrzydła? Jak zbudowałem kfm3 120x13cm to było zbyt wiotkie pomimo listwy 6x6, więc musiałem wkleić jeszcze jedną taką.
baciany Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Chwilowo testowe skrzydło ma szerokość 5 cali a długośc 30cm bo to testowe Zbuduje normalne to zobaczymny
stema Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Opublikowano 2 Sierpnia 2014 A jak ze sztywnością tego skrzydła? Jak zbudowałem kfm3 120x13cm to było zbyt wiotkie pomimo listwy 6x6, więc musiałem wkleić jeszcze jedną taką. Kwadratowe listwy i okrągłe pręty nie dają sztywności. Rurka, tak jak zrobił robertus, daje.
robertus Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Potwierdzam. Ja ogólnie mało drewna stosuję. W depron wstawiam rurkę węglową fi 6 i mam spokój z dżwigarem skrzydła.
kamil9912 Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Wiem, że rurka daje odpowiednią sztywność, jednak gdy zamawiałem do budowy modelu, to nie mieli na stanie rurki o odpowiedniej średnicy.A prostokątne listwy radzą sobie lepiej od kwadratowych?
baciany Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Jako że pod ręką mam tylko sosenkę 5mm to na razie z niej skorzystam a potem drugie skrzydło zrobię już z rureczką ;}
Rekomendowane odpowiedzi