piotrg Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Witam, mam problem z jednym ze swoich silników czterosuwowych. Problem polega na totalnej ilości wywalanego paliwa z gaźnika. Po jednym locie cała ściana ogniowa i spód kadłuba jest w oleju. Silnik jest zamocowany głowicą w dół. Zawory wyregulowane. Są też problemy z regulacją: w miarę dobrze pracuje przy odkręconej iglicy 0,5 obrotu- ale na wysokich "pływa" max obroty jakie uzyskałem na śmigle 16/6 to 6700. Czasem dochodzi metaliczny dźwięk z zaworów przy dodaniu gazu. Mam identyczny silnik w innym modelu i jest wszystko ok. Ten kupiłem od znajomego i nie mogę sobie poradzić. Jeśli ktoś wie co to może być to proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Metaliczny dzwiek, to detonacja spowodowana zubozeniem mieszanki. Chyba masz jakas nieszczelnosc, albo paproch w instalacji paliwowej. W podobnych sytuacjach zazwyczaj wymieniam wszystkie o-ringi, uszczelki, sprezyny zaworowe i czyszcze co trzeba. Zwykle pomaga. Zreszta wymiana uszczelek i sprężyn co jakis czas bez względu na ich wizualny stan, to tani i dobry sposób na utrzymanie silnika w dobrej kondycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruszmen Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Najprawdopodobniej nawala regulator ciśnienia przy gaźniku (jakiś brud albo inne cudactwo coś zapchało) Albo membrana w pompie paliwa. Musisz to rozebrać sprawdzić. Napisz ile ten silnik przepracował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrg Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Witajcie, problem numer jeden to totalna ilość wywalanego paliwa z gaźnika!!! (iglica skladu mieszanki 0,5 obrotu :shock: problem 2- nie wkręca się na max obroty bo ma za dużo paliwa (nie dymi). Stuki to następstwo (chyba) przykręcenia iglicy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boruta Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Smarkanie paliwem może być objawem nieszczelności na zaworach. Czy kąty zaworów są ustawione prawidłowo? (przesunięcie o np. 1 ząbek). Jeżeli "nie dymi", to raczej za mało paliwa dostaje, czyli za uboga mieszanka. Jeżeli kąt otwarcia zaworów jest przesunięty, może w suwie wydechu wypychać część mieszanki, zanim zacznie się suw ssania. (zawory za wczesne) Spalanie stukowe, ma wiele przyczyn. Ogólnie chodzi o wczesny samowolny zapłon. Czy świeca jest dobrze dobrana? Czy paliwo masz sprawdzone? Być może ma na to wpływ zawartość spalin w mieszance, jeżeli zawory są przesunięte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrg Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Wszystko jasne!!! ;D powodem wszystkich problemów okazało się zbyt mocne skręcenie regulatora ciśnienia. Zbyt mocno skręcony regulator powodował nieprawidłową pracę membrany i wywalanie prawie ciurkiem paliwa na zewnątrz przez otwór spustowy w regulatorze (okazało się po zdjęciu maski). Źle działająca membrana powodowała problemy z regulacją i "stukowe" spalanie i w miarę prawidłowe obroty po wykręceniu iglicy 0,5 obrotu. Teraz jest wszystko ok a prawidłowa praca jest w okolicach 2,5 obrotu iglicy. Mam nadzieję, że moje doświadczenia i rozwiązanie problemu przydadzą się innym użytkownikom czterotaktów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edge3644 Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 OS bez pompy bedzie tez killer. Latam na roznych silnikach. Ten OS na paliwie 30% nitro ma taki sam power YS 110FZ na 20%. YS rowna sie niekonczacym problemom, zas OS ustawiony raz kreci tak samo az do zdarcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Ten OS na paliwie 30% nitro ma taki sam power YS 110FZ na 20%. Dobre :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopster Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Witam, mam ten sam problem co kolega miał. OS 91 FS Surpass II z pompą - leci paliwo z odpowietrzenia membrany. Jesli mogłbyś mi napisac jak sobie DOKŁADNIE z tym poradziłes to był bym wdzięczny. Moj silnik ogolnie dobrze chodzi, chociaz cięzko pali, trzeba go bardzo mocno przelac. Niestety z tej membrany leci. Aha, jak rozkręciłem tą membrane to są tam 4 dziurki - wyglądają na fabryczne... ALE PO JAKĄ ****** dziurki w membranie... przeciez zasada działania jest inna... przynajmniej dota tak mi się wydawało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrg Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Witam, Ten regulator spełnia dwie role: 1. wyrównuje ciśnienie z pompy. 2. Jeśli ciśnienie zbyt mocno wzrośnie to membrana otwiera "zawór spustowy" i nadmiar paliwa wycieka na zewnątrz. Te dziurki są potrzebne do realizacji pkt.2. Przy prawidłowym ciśnieniu zawór jest zamknięty i paliwo nie wycieka. Są tam dwie sprężynki, które odpowiadają za te czynności. Z moich testów i podpowiedzi kolegów również wynika, że do tych silników nie nadają się lekkie drewniane śmigła (problemy z regulacją) Odpowiedź masz na mailu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 39 Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Odswieżam temat bo nie chcę zakładać nowego.Mam os max 120 fs suprass i ma ten sam problem z regulatorem ciśnienia.Nigdzie nie można znajść informacji na temat.Czy ktoś może mi potwierdzidzić sposób regulacji tego ustrojstwa ?Leje paliwo przez przelew w regulatorze ,i pytanie nr 2.Podobno ma tam być 2 spręzynki a u mnie jest jedna,może to ktos potwierdzić?.Nadmienie że silnik zakupiłem używkę ale widać że mało przepracował.I jeszcze jedno ,może ktoś wie gdzie w razie czego mozna dostać taką membrankę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.