Jump to content

OS 91 FS IIp z pompa - problemy


piotrg

Recommended Posts

Witam,

mam problem z jednym ze swoich silników czterosuwowych.

Problem polega na totalnej ilości wywalanego paliwa z gaźnika. Po jednym locie cała ściana ogniowa i spód kadłuba jest w oleju.

 

Silnik jest zamocowany głowicą w dół. Zawory wyregulowane.

Są też problemy z regulacją: w miarę dobrze pracuje przy odkręconej iglicy 0,5 obrotu- ale na wysokich "pływa" max obroty jakie uzyskałem na śmigle 16/6 to 6700.

Czasem dochodzi metaliczny dźwięk z zaworów przy dodaniu gazu.

 

Mam identyczny silnik w innym modelu i jest wszystko ok.

Ten kupiłem od znajomego i nie mogę sobie poradzić.

Jeśli ktoś wie co to może być to proszę o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Metaliczny dzwiek, to detonacja spowodowana zubozeniem mieszanki. Chyba masz jakas nieszczelnosc, albo paproch w instalacji paliwowej. W podobnych sytuacjach zazwyczaj wymieniam wszystkie o-ringi, uszczelki, sprezyny zaworowe i czyszcze co trzeba. Zwykle pomaga. Zreszta wymiana uszczelek i sprężyn co jakis czas bez względu na ich wizualny stan, to tani i dobry sposób na utrzymanie silnika w dobrej kondycji.

Link to comment
Share on other sites

Witajcie,

problem numer jeden to totalna ilość wywalanego paliwa z gaźnika!!! (iglica skladu mieszanki 0,5 obrotu :shock:

problem 2- nie wkręca się na max obroty bo ma za dużo paliwa (nie dymi).

Stuki to następstwo (chyba) przykręcenia iglicy)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Smarkanie paliwem może być objawem nieszczelności na zaworach. Czy kąty zaworów są ustawione prawidłowo? (przesunięcie o np. 1 ząbek).

Jeżeli "nie dymi", to raczej za mało paliwa dostaje, czyli za uboga mieszanka.

Jeżeli kąt otwarcia zaworów jest przesunięty, może w suwie wydechu wypychać część mieszanki, zanim zacznie się suw ssania. (zawory za wczesne)

 

Spalanie stukowe, ma wiele przyczyn. Ogólnie chodzi o wczesny samowolny zapłon.

Czy świeca jest dobrze dobrana? Czy paliwo masz sprawdzone?

Być może ma na to wpływ zawartość spalin w mieszance, jeżeli zawory są przesunięte.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko jasne!!! ;D

powodem wszystkich problemów okazało się zbyt mocne skręcenie regulatora ciśnienia.

 

Zbyt mocno skręcony regulator powodował nieprawidłową pracę membrany i wywalanie prawie ciurkiem paliwa na zewnątrz przez otwór spustowy w regulatorze (okazało się po zdjęciu maski). Źle działająca membrana powodowała problemy z regulacją i "stukowe" spalanie i w miarę prawidłowe obroty po wykręceniu iglicy 0,5 obrotu. Teraz jest wszystko ok a prawidłowa praca jest w okolicach 2,5 obrotu iglicy.

 

Mam nadzieję, że moje doświadczenia i rozwiązanie problemu przydadzą się innym użytkownikom czterotaktów.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam,

mam ten sam problem co kolega miał. OS 91 FS Surpass II z pompą - leci paliwo z odpowietrzenia membrany.

Jesli mogłbyś mi napisac jak sobie DOKŁADNIE z tym poradziłes to był bym wdzięczny.

Moj silnik ogolnie dobrze chodzi, chociaz cięzko pali, trzeba go bardzo mocno przelac. Niestety z tej membrany leci.

Aha, jak rozkręciłem tą membrane to są tam 4 dziurki - wyglądają na fabryczne... ALE PO JAKĄ ****** dziurki w membranie... przeciez zasada działania jest inna... przynajmniej dota tak mi się wydawało

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Ten regulator spełnia dwie role:

1. wyrównuje ciśnienie z pompy.

2. Jeśli ciśnienie zbyt mocno wzrośnie to membrana otwiera "zawór spustowy" i nadmiar paliwa wycieka na zewnątrz. Te dziurki są potrzebne do realizacji pkt.2.

 

Przy prawidłowym ciśnieniu zawór jest zamknięty i paliwo nie wycieka. Są tam dwie sprężynki, które odpowiadają za te czynności.

 

Z moich testów i podpowiedzi kolegów również wynika, że do tych silników nie nadają się lekkie drewniane śmigła (problemy z regulacją)

 

Odpowiedź masz na mailu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Odswieżam temat bo nie chcę zakładać nowego.Mam os max 120 fs suprass i ma ten sam problem z regulatorem ciśnienia.Nigdzie nie można znajść informacji na temat.Czy ktoś może mi potwierdzidzić sposób regulacji tego ustrojstwa ?Leje paliwo przez przelew w regulatorze ,i pytanie nr 2.Podobno ma tam być 2 spręzynki a u mnie jest jedna,może to ktos potwierdzić?.Nadmienie że silnik zakupiłem używkę ale widać że mało przepracował.I jeszcze jedno ,może ktoś wie gdzie w razie czego mozna dostać taką membrankę?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.