piotrg Posted March 18, 2008 Posted March 18, 2008 Witam, mam problem z jednym ze swoich silników czterosuwowych. Problem polega na totalnej ilości wywalanego paliwa z gaźnika. Po jednym locie cała ściana ogniowa i spód kadłuba jest w oleju. Silnik jest zamocowany głowicą w dół. Zawory wyregulowane. Są też problemy z regulacją: w miarę dobrze pracuje przy odkręconej iglicy 0,5 obrotu- ale na wysokich "pływa" max obroty jakie uzyskałem na śmigle 16/6 to 6700. Czasem dochodzi metaliczny dźwięk z zaworów przy dodaniu gazu. Mam identyczny silnik w innym modelu i jest wszystko ok. Ten kupiłem od znajomego i nie mogę sobie poradzić. Jeśli ktoś wie co to może być to proszę o pomoc.
MASK Posted March 20, 2008 Posted March 20, 2008 Metaliczny dzwiek, to detonacja spowodowana zubozeniem mieszanki. Chyba masz jakas nieszczelnosc, albo paproch w instalacji paliwowej. W podobnych sytuacjach zazwyczaj wymieniam wszystkie o-ringi, uszczelki, sprezyny zaworowe i czyszcze co trzeba. Zwykle pomaga. Zreszta wymiana uszczelek i sprężyn co jakis czas bez względu na ich wizualny stan, to tani i dobry sposób na utrzymanie silnika w dobrej kondycji.
Kruszmen Posted March 20, 2008 Posted March 20, 2008 Najprawdopodobniej nawala regulator ciśnienia przy gaźniku (jakiś brud albo inne cudactwo coś zapchało) Albo membrana w pompie paliwa. Musisz to rozebrać sprawdzić. Napisz ile ten silnik przepracował.
piotrg Posted March 20, 2008 Author Posted March 20, 2008 Witajcie, problem numer jeden to totalna ilość wywalanego paliwa z gaźnika!!! (iglica skladu mieszanki 0,5 obrotu :shock: problem 2- nie wkręca się na max obroty bo ma za dużo paliwa (nie dymi). Stuki to następstwo (chyba) przykręcenia iglicy)
boruta Posted March 30, 2008 Posted March 30, 2008 Smarkanie paliwem może być objawem nieszczelności na zaworach. Czy kąty zaworów są ustawione prawidłowo? (przesunięcie o np. 1 ząbek). Jeżeli "nie dymi", to raczej za mało paliwa dostaje, czyli za uboga mieszanka. Jeżeli kąt otwarcia zaworów jest przesunięty, może w suwie wydechu wypychać część mieszanki, zanim zacznie się suw ssania. (zawory za wczesne) Spalanie stukowe, ma wiele przyczyn. Ogólnie chodzi o wczesny samowolny zapłon. Czy świeca jest dobrze dobrana? Czy paliwo masz sprawdzone? Być może ma na to wpływ zawartość spalin w mieszance, jeżeli zawory są przesunięte.
piotrg Posted March 30, 2008 Author Posted March 30, 2008 Wszystko jasne!!! ;D powodem wszystkich problemów okazało się zbyt mocne skręcenie regulatora ciśnienia. Zbyt mocno skręcony regulator powodował nieprawidłową pracę membrany i wywalanie prawie ciurkiem paliwa na zewnątrz przez otwór spustowy w regulatorze (okazało się po zdjęciu maski). Źle działająca membrana powodowała problemy z regulacją i "stukowe" spalanie i w miarę prawidłowe obroty po wykręceniu iglicy 0,5 obrotu. Teraz jest wszystko ok a prawidłowa praca jest w okolicach 2,5 obrotu iglicy. Mam nadzieję, że moje doświadczenia i rozwiązanie problemu przydadzą się innym użytkownikom czterotaktów.
Edge3644 Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 OS bez pompy bedzie tez killer. Latam na roznych silnikach. Ten OS na paliwie 30% nitro ma taki sam power YS 110FZ na 20%. YS rowna sie niekonczacym problemom, zas OS ustawiony raz kreci tak samo az do zdarcia.
MASK Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 Ten OS na paliwie 30% nitro ma taki sam power YS 110FZ na 20%. Dobre :rotfl:
loopster Posted April 13, 2008 Posted April 13, 2008 Witam, mam ten sam problem co kolega miał. OS 91 FS Surpass II z pompą - leci paliwo z odpowietrzenia membrany. Jesli mogłbyś mi napisac jak sobie DOKŁADNIE z tym poradziłes to był bym wdzięczny. Moj silnik ogolnie dobrze chodzi, chociaz cięzko pali, trzeba go bardzo mocno przelac. Niestety z tej membrany leci. Aha, jak rozkręciłem tą membrane to są tam 4 dziurki - wyglądają na fabryczne... ALE PO JAKĄ ****** dziurki w membranie... przeciez zasada działania jest inna... przynajmniej dota tak mi się wydawało
piotrg Posted April 14, 2008 Author Posted April 14, 2008 Witam, Ten regulator spełnia dwie role: 1. wyrównuje ciśnienie z pompy. 2. Jeśli ciśnienie zbyt mocno wzrośnie to membrana otwiera "zawór spustowy" i nadmiar paliwa wycieka na zewnątrz. Te dziurki są potrzebne do realizacji pkt.2. Przy prawidłowym ciśnieniu zawór jest zamknięty i paliwo nie wycieka. Są tam dwie sprężynki, które odpowiadają za te czynności. Z moich testów i podpowiedzi kolegów również wynika, że do tych silników nie nadają się lekkie drewniane śmigła (problemy z regulacją) Odpowiedź masz na mailu.
lukas 39 Posted September 24, 2012 Posted September 24, 2012 Odswieżam temat bo nie chcę zakładać nowego.Mam os max 120 fs suprass i ma ten sam problem z regulatorem ciśnienia.Nigdzie nie można znajść informacji na temat.Czy ktoś może mi potwierdzidzić sposób regulacji tego ustrojstwa ?Leje paliwo przez przelew w regulatorze ,i pytanie nr 2.Podobno ma tam być 2 spręzynki a u mnie jest jedna,może to ktos potwierdzić?.Nadmienie że silnik zakupiłem używkę ale widać że mało przepracował.I jeszcze jedno ,może ktoś wie gdzie w razie czego mozna dostać taką membrankę?
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.