pablos Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 czy ktos wie gdzie kupic łożyska do silników AXI
Kaper Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Doprecyzuj może do którego - mają różne średnice wałów - i siłą rzeczy także różne łożyska. Ja korzystałem z firmy Prema http://www.prema.com.pl/ bardzo duży wybór, ale trzeba znać wymiary. Za to płacisz jak za łożysko a nie za "łożysko modelarskie" czyli takie samo ale z opakowaniem firmy modelarskiej. Pozdrawiam, Kaper
pablos Opublikowano 19 Marca 2008 Autor Opublikowano 19 Marca 2008 silnik to axi 2808/24 gold może ktoś zna wymiary łożysk które tam wchodzą bo silnik jest caly czas w użyciu. Łożyska już trocze piszczą wiec napewno w najbliższym czasie będę je mósiał wymienic .Kaper dzięki za namiar ale ta firma nie ma siedziby w Krakowie ale coś napewno znajdę
Kaper Opublikowano 21 Marca 2008 Opublikowano 21 Marca 2008 Skoro tak, to już znamy już jeden wymiar - średnicę wewn - 4mm zewnętrzna jest chyba w tych silnikach 10 mm - zewnętrze łożysko widać, trzeba tylko zmierzyć. pozostaje otwarte pytanie o grubość typowa pewnie by była 3 lub 4 mm ale czy takie zastosowali ??? Pozdrawiam, Kaper
pablos Opublikowano 21 Marca 2008 Autor Opublikowano 21 Marca 2008 no cóż przyjdzie czas trzeba bedzie łożyska wyciągnąc i pochodzic po sklepach
Kaper Opublikowano 22 Marca 2008 Opublikowano 22 Marca 2008 Wał jest mocowany w tym silniku na pierścień osadczy - może jeszcze póki chodzi nie wyciągać łożysk, a tylko wysunąć wał (i zewnętrzny dzwon) i "podejrzeć"? Pozdrawiam, Kaper
pablos Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Opublikowano 22 Marca 2008 no właśnie i tu następny problem dzwon jest blokowany na wale dwoma śrubkami imbusowymi których za cholerę nie moge odkręcic obawiam sie że bez rozwiercania się nie obędzie
Kaper Opublikowano 22 Marca 2008 Opublikowano 22 Marca 2008 A czy po zdjeciu pierscienia nie zejdzie wal razem z dzwonem ?
leszek-bart Opublikowano 24 Marca 2008 Opublikowano 24 Marca 2008 Nie ma potrzeby odkręcania śrub do wymiany łożysk . Wystarczy zdjąć zawleczę i ściągnąć stator z wału . I mamy dostęp do łożysk . Rozwiercanie może się nie udać , bo imbusy są naprawdę twarde i wiertła padają . Przed odkręcaniem trzeba je podgrzać i wtedy odkręcają się bez problemu . Pewnie zostały zabezpieczone Lociete .
Kaper Opublikowano 24 Marca 2008 Opublikowano 24 Marca 2008 Dzięki za potwierdzenie, Czyli dokładnie tak jak pisałem wyżej - zdjąć pierścień, i wyjąć wał razem z rotorem (wirującą obudową). Zostanie nam stator z łożyskami. Pozdrawiam, Kaper
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.