armand Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Niczym zaczniesz stosować smigło o innych parametrach (większy skok czy średnicę) to naprawdę zastosuj dodatek nitro bez zmiany wymiarów śmigła.
Leda_g Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 A nie jest to tak że na to składa się więcej czynników. Ciśnienie spada przy 1000m o około 120 hPa to nie jest aż tak bardzo duzo aby miało taki wpływ na silnik i śmigło. Czy niejest tak że twój model jest przeciażony i musi latać z dużą prędkością i na dużych kątach natarcia. Przy rzadkim powietrzu maleje sprawność silnika, spada nośność skrzydła , przez co dla lotu poziomego należy lecieć szybciej i wtedy jeszcze bardziej spada sprawność śmigła. Czy nie jest tu łatwiej załatwić temat zwiększeniem pow. skrzydła, bez zwiększania prędkości postępowej.
Peter Opublikowano 19 Marca 2008 Autor Opublikowano 19 Marca 2008 Model jaki jest kazdy wie. Co ma na grzbiecie tez wiadomo. W konstrukcji to chyba juz sie da nic zrobic. A ze przeciazony jest, to wiadomo od dawna :oops: Tylko dziwi mnie ta zaleznosc,nisko latajac,jest jeszcze reakcja na gaz,czuje sie ze ma moc. Wyzej spada drastycznie.
kareks Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 A może zrobić to co stosuje sie w helikach zmiana składu mieszanki w locie jest takie sprytne urządzonko CSM Carb Smart link http://www.readyheli.com/CSM_CarbSmart_p/csm0050.htm które reguluje skład mieszanki paliwowej w zależności o temperatury silnika. U chłopakow którzy lataja helikami w pabianicach to działa. Zakładam że jak jest mniej powietrza to silnik sie lekko zalewa i szybciej stygnie, wtedy automacik myk mu iglice troszke mniej paliwa i chodzi. A jak na ziemi to daje mu wiecej paliwa. Regulacja składu mieszanki odbywa sie w pewnym zakresie 1/3-1/2 obrotu iglicy. Pozdrawiam Arek K
Slawek_9000 Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 moznaby zrobić dwa zbiorniczki paliwa, jeden ze zwykłym paliwem i drugi z paliwem "wysokościowym", takim ze 25-40% nitrometanu , i jakąś prostą aparaturkę do przełaczania między nimi na odpowiedniej wysokości. pzdr
Peter Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Opublikowano 20 Marca 2008 Zakładam że jak jest mniej powietrza to silnik sie lekko zalewa i szybciej stygnie I prawdopodobnie to jest przyczyna. Fachowcy od latania na wiekszych wysokosciach,poradzili mi taki trick. Oslonic gardziel gaznika od strumienia zasmiglowego. Oslonic przynajmniej jeden bok cylindra . Oslonic banke paliwa gabka. Opcjonalnie,zalozyc podtrzymanie zarzenia. Zalozyc swiece ,,zimna'' Sklad mieszanki raczej nie ma wplywu,choc na nitro wiecej % jest lepiej. Jaki wniosek z tego. Silnik jest zimny, a im wyzej tym gorzej. To najtansza opcja,sprawdze czy mieli racje A tutaj film jak calosc reaguje na wiekszej wysokosci.Troche to meczace miec limit wysokosci :| Edit. W to wychlodzenie silnika jestem sklonny uwierzyc. On jest praktycznie caly wyeksponowany na zewnatrz. Sama skrzynka korbowa ma dosc duza powierzchnie,wiec ma sie co chlodzic. Silnik po locie jest jedynie cieply,tlumik praktycznie zimny.No i chyba trzeba wyregulowac go tak,jak do latania wysoko,czyli uboga mieszanke.
Andych Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 Jak tak dalej pójdzie, to będziesz niedługo konstruował instalację anty oblodzeniową.
Peter Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Opublikowano 20 Marca 2008 He he, no ale taka instalacja juz sie robi.Poki co na silnik
Irek M Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 Wtrące swoje 3gr. Moj model na wysokości 1180m zachowywał sie poprawnie. Nie zaobserwowałem utraty mocy, model raczej ciągle wzbijał się coraz wyżej. Zła widocznosc wzrokowa modelu na takiej wysok. oraz obawa przed utratą modelu zadecydowała o zaprzestaniu "bicia rekordu". Po locie miałem wynik : wysokości, temperatury, wilgotności i cisnienia powietrza. O ile temperat. i wilgotnosć jest do odczytania z fotki to niestety ciśnienia nie pamiętam.
marcin133 Opublikowano 24 Marca 2008 Opublikowano 24 Marca 2008 Wtrące swoje 3gr. Moj model na wysokości 1180m zachowywał sie poprawnie. Nie zaobserwowałem utraty mocy, model raczej ciągle wzbijał się coraz wyżej. To akurat tyczy Twojego modelu. Odczytane ciśnienie rzeczywiście by się przydało
armand Opublikowano 24 Marca 2008 Opublikowano 24 Marca 2008 Fokker a jakie masz obciążenie pow. nośnej - porównanie tych wartości wiele by powiedziało.
Irek M Opublikowano 24 Marca 2008 Opublikowano 24 Marca 2008 O ile pamiętam to obciażenie pow. ok 70 - 80 g/dm przy masie modelu ok 2,8kg.
Gość Anonymous Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 W jaki sposób określasz wysokość na jakiej znajduje się model? Ja kiedyś włożyłem do modelu zegarek z wysokościomierzem i próbowałem pobijać rekord wysokości, w momencie gdy model był już prawie niewidoczny z ziemi wróciłem i okazało się że maksymalna wysokość lotu wyniosła około 500 m - więc lot na 1000 m wydaje mi się nierealny z prostej przyczyny - nie będzie modelu wogóle widać, a co dopiero 4000m!!! Wydaje mi się że z takiej odległości (wysokości) również docierający dżwięk będzie mocno zniekształcony więc trudno na tej podstawie powiedzieć coś na temat pracy silnika. Rejsowe samoloty latają na ok 10000 -11000 m i jakie małe wydają się z ziemii nie mówiąc już o tym że często przesuwają się po nieboskłonie zupełnie bezgłośnie, a hałas jaki wytwarzają ich silniki jest chyba dużo większy. Według mojej oceny wszelkie odczucia związane ze zmianą pracy silnika na dostępnych dla modelarzy wysokościach są jedynie złudzeniem. Pozdrawiam Paweł
armand Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 Paweł Praus - kamera i mikrofon na pokładzie, tyczy się lotów FPV
krzysiek.riese Opublikowano 11 Września 2008 Opublikowano 11 Września 2008 Peter kilka uwag: 1: nie wiem ile ma dokładnie ten easy glider czy co to masz rozpiętości ale powiem tylko tyle że 2 metrowy szybowiec na wysokości 250 metrów to kropka tak mała że nie można rozróżnić czy leci na plecach czy normalnie, czy sie wznosi czy opada a nawet w którą stronę skreca, sprawdzone elektronicznym wysokościomierzem....... 2: jaki masz nadajnik bo wiekszośc nadajników nie ma zasiegu wiekszego niż 2,5 3 km wiec 4000 o których piszesz to bzdura, chyba ze masz któryś z tych nowych nadajnikó na 2,4 Ghz - te wykazują znacznie wiekszy zasięg 3: ekspertem od lotów wysokościowych nie jestem ale wiem tylko tyle ze moc silnika nie wiele sie liczy w takich lotach... przykład...? prosze bardzo : U2 amerykański samolot szpiegowski.......silnik o wiele słabszy miał od rosyjskich migów czy SU ale za to skrzydła dużej rozpietości (30,9m) a mimo to ze był wolniejszy i miał słabsze silniki nie był osiągalny dla migw czy Su ... powód pułap na jakim latał był o wiele wyższy od pułapu na jakim latały myśliwce, inna sprawa to obciążenie powierzchni i zastosowany profil. pozdrawiam........
alchemique Opublikowano 11 Września 2008 Opublikowano 11 Września 2008 Peter: nie zapomnij o "POMÓGŁ" :):)
mammuth Opublikowano 11 Września 2008 Opublikowano 11 Września 2008 nie wiem ile ma dokładnie ten easy glider czy co to masz rozpiętości ale powiem tylko tyle że 2 metrowy szybowiec na wysokości 250 metrów to kropka tak mała że nie można rozróżnić czy leci na plecach czy normalnie, czy sie wznosi czy opada a nawet w którą stronę skreca, sprawdzone elektronicznym wysokościomierzem....... Poszukaj kolego rekordow wysokosci notowanych na forum i poczytaj o tym jak Peter lata XD jaki masz nadajnik bo wiekszośc nadajników nie ma zasiegu wiekszego niż 2,5 3 km wiec 4000 o których piszesz to bzdura, chyba ze masz któryś z tych nowych nadajnikó na 2,4 Ghz - te wykazują znacznie wiekszy zasięg A skad takie informacje o wiekszym zasiegu 2.4 GHz :shock: ekspertem od lotów wysokościowych nie jestem To po co sie wypowiadasz ??? :x
krzysiek.riese Opublikowano 11 Września 2008 Opublikowano 11 Września 2008 a no odnośnie zasięgu to proste bo wystarczy poczytać troch. np na stronie przedstawiciela handlującego aparaturami spektrum podane jest ze jeden z nadajników ma moc znamionową 10 mW natomiast na którejś z niemieckich stron wyczytałe że MX16 synteza ma zaledwie 5,6mW, poza tym pasmo 2,4Ghz harakteryzuje sie tym że działa na czestotliwości przewyższającej czestotliwości na jakich działają popularne zakłócenia czyli potencjalny zasięg jest większy. druga sprawa że chyba nie chcecie zaprzeczać wskazanią wysokościomierza......... tym bardzie że jeden z kolegów na forum potwierdził że maksymalna wysokośc jakązanotował jego wysokościomierz to 500 metrów........ inna sprawa poszukaj sobie na jakichwysokościach latająsamoloty An- 2 na przykład (mam na myśli przelotową wysokość) i popatrz na niebo jaki jest malutki jak leci na przykład ze spadochroniarzami....., bardzo proste do porównania........ inna sprawa ...... weźse przykładowo 2 metrowy szybowiec i wystrzel sobie go z holu gumowego długości 130 metrów( najczsciejspotykane: 100 żyłki i 30 gumy) przy lwietrze powiedzmy że siągniesz przy strzalkejakieś150 metrów i jaki jest mały ten 2 metrowy modelik...... a czemu sie wypowiadam: bo troche szybowcami 2 metrowymi polatałem ipotrafie określić mniejwiecej na oko wysokośc.........
mammuth Opublikowano 11 Września 2008 Opublikowano 11 Września 2008 http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=64 Poczytaj sobie... PS. kliknalbym pomogl, ale to nie moj watek XD XD
krzysiek.riese Opublikowano 11 Września 2008 Opublikowano 11 Września 2008 nie nokurde chyba bede musiał Cie Peter iCiebie mamuth przeprosić, nie pomyślałem że kolega peter bawi sie z latanie przez gps........ normalnie chyle głowe............ a teraz powiedz może mi z kąd wyczarowałeś ten sprzet do kamerk no inadajnik na gps żeby na taką odległość sterować modelem? hmm?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.