kurzy79 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Witajcie. Zauważyłem w modelach ESA ( HELLCAT i MIG3 ) że: lecąc modelem przechylam w lewo, sterem wysokości daje w górę i model oczywiście zaczyna szybki nawrót i nagle przechyla sie w prawo. W odwrotną stronę też to występuje ale zdecydowanie słabiej. Wydaje mi sie że jest to problem związany z nagłą utratą prędkości i kierunkiem obrotów śmigła.....ale nie potrafię sobie tego wytłumaczyć.
Masło Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Zawsze trzymasz palce na drążkach, czy puszczasz je tak, że stukają wracając do początkowego położenia?
Andy. Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Sprawdź czy nie pękł węgiel na skrzydle. Kiedyś przełamał mi się pręt przy samym kadłubie i przy gwałtownym manewrze zmieniał się kąt natarcia jednej połówki skrzydła i w podobny jak u Ciebie sposób reagował samolot. edit - Chociaż w twoim przypadku piszesz, że w dwóch modelach tak się dzieje, więc pewnie nie to. Może za duże wychylenia steru wysokości i zrywa strugi?
polpakpol Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Za duże wychylenia i zwala się na skrzydło, też miałem hellcata
Y/F-22 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Silnik kręci się w prawo więc moment odśmigłowy obraca model w lewo, wtedy raczej przy zakręcie w prawo model sam przechylałby się na lewo przy zaciąganiu i byłoby to wyraźniejsze przy zakręcie w prawo niż w lewo a tutaj opisujesz odwrotnie. Sprawdź bo możesz mieć problem z połówkami steru wysokości, tzn. ta połówka z dźwignią i popychaczem może trzymać OK lecz ta druga przy zaciąganiu będzie Ci się odchylała z powodu zbyt małej sztywności, wtedy masz różnicę wychyleń i model ucieka na skrzydło.
kurzy79 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2014 sprawdze dziś zmniejszenie zakresu wychylenia steru wysokości
bart07 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 U mnie było (jest) coś takiego - Jak zaciągam ster wysokości to orczyk ciągnie również cały ogon w prawo (serwo po prawej). Do pewnego momentu objaw jest niezauważalny, ale przy mocnym wychyleniu SW model robi piruet w powietrzu. Nakleiłem dodatkowe pręty węglowe na ogon. Troszkę pomogło. Naklejać trzeba możliwie na zewnątrz kadłuba, aby zrobić jak najszerszą parę sił.
idfx Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Miałem identycznie w Yaku. Okazało się, że powodem był zbyt ciężko pracujący zawias SW.
kurzy79 Opublikowano 2 Września 2014 Autor Opublikowano 2 Września 2014 mniej wychylam SW i jest ok ale jeszcze mam zamiar wymienić dźwignie bo te co mam teraz nie wychodzą w osi zawiasu.
Rekomendowane odpowiedzi