adi-000 Opublikowano 21 Marca 2008 Opublikowano 21 Marca 2008 czy ktoś może zetknął się z takim samolocikiem i może się podzielić wrażeniami z lotów, opisać jak model jest wykonany i jaki jest w locie.
extream Opublikowano 21 Marca 2008 Opublikowano 21 Marca 2008 Hey Model wykonany jest dość dobrze tylko lakier na kadłubie bardzo słabo się trzyma. Trzeba bardzo uważać przy naklejaniu naklejek aby zrobić to bez żadnych poprawek. Skrzydła są bardzo dobrze pomalowane a sam materiał jest bardzo twardy. Do modelu dołozony jest silnik szczotkowy wraz z przekładnią i śmigłem. Na tym napędzie jednak w połączeniu z akumulatorem Li-pol 7.4 V 2200 mAh. model niestety nie chce latać. Mam nadzieję że jest to wina śmigła które jest dziwnie obcięte. Mam zamiar zmienić śmigło i spróbować oblatać na tym napędzie. Dopiero jeśli ta próba nie powiedzie się zamienię napęd na bezsczotkowy. Na podstawie lotu trwającego niecałe 20 s mogę jedynie powiedzieć że model jest stabilny i świetnie wygląda w powietrzu. Jeśli Cię to interesuję mogę zdać relację z kolejnych prób które odbędą się w najbliższym czasie (czekam tylko na pogodę). Ogólnie model godny polecenia ale warto od razu zmienić mu napęd na bezszczotkowy- na pewno będzie lepiej latał i na bezszczotce będzie pewnie można dłużej polatać. W zestawie jest również pełna galanteria do modelu wraz z popychaczami. ( Brak jedynie popychaczy i dźwigni do lotek które są opcjonalnie)
Kaper Opublikowano 21 Marca 2008 Opublikowano 21 Marca 2008 Śmigło oczywiście może być przyczyną, ale pakiet 2200 7,4 do tego modelu to z jednej strony dość duża masa - pewnie ze 130 gram a z drugiej nieprzesadnie wysokie napięcie. Wiele napędów komutatorowych jest przewidziane do zasilania 7 lub 8 ogniwami Ni-Cd(Mh). Czasem 2 Li-Poly wystarczają do takiego napędu, ale czasem jest biednie Jeśli masz możliwość - spróbuj z akumulatorkiem Ni-Mh (lub Cd) lub chociaż z lżejszym pakietem Możliwe również, że regulator nie jest wysterowany na 100% (np. przekręcone ETA w aparaturze itp.) Pozdrawiam, Kaper
extream Opublikowano 21 Marca 2008 Opublikowano 21 Marca 2008 Mam do dyspozycji również pakiet kanów z osmiu cel. Ale tu już jest problem z wagą.
adi-000 Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Opublikowano 22 Marca 2008 Ircek, a ile ten model waży?? ja bym chciał założyć mu lipol 3S 1800 i jakiś dzwoneczek ale nie wiem czy to nie będzie za ciężko, i czy będzie jak zaczepić ten silniczek? sterowanie to ster wysokości i kierunku?? może zrobiłbyś kilka fotek z bliska bo na stronach sklepu to niewiele widać.
solainer Opublikowano 22 Marca 2008 Opublikowano 22 Marca 2008 Posiadam ten wynalazek tylko w wersji białej. Jakos wykonania względna , wszystkie części pasują do siebie. Potrzeba ze 2 godziny na złożenie i można latać. Waży troche ponad 400g. Do nauki latania sie nadaje choć na standardowym napędzie i w moim przypadku na aku 7 X 750 sanyo twicell latał dość w żółwim tempie choć nawet dało sie wystartować z kółek. Lata poprawnie nic nie trzeba regulować nawet środek ciężkości na zalecanym wyposażeniu jest tam gdzie trzeba, ot po prostu model dla totalnego laika. Kupiłem go z ciekawości jako pierwszego i do tej pory ostatniego elektryka w życiu i wykonałem nim może z 5 lotów po czym poszedł w odstawkę gdyż nie dostarczał mi w locie żadnych emocji. W tej chwili model ma zmienione tylko śmigło z tego fabrycznego na gnaupner slowflyer propeler 7x4 i uczy się nim latać mój ojciec i chyba coś z tej nauki będzie choć nie wiadomo jak się skończy przesiadka na szybszy model. EDIT ps. ADI-000 zapomniałem dodać u mnie na stronie mam zdjęcia i filmy z lotów tego modelu możesz sobie zobaczyć jak to lata i jak wygląda po złożeniu. http://solainer.neostrada.pl/supercup/supercup.html
adi-000 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Jeśli Cię to interesuję mogę zdać relację z kolejnych prób które odbędą się w najbliższym czasie bardzo chetnie bo jestem szczęśliwym posiadaczem tego wynalazku Ircek, a jak lata po wymianie śmigła??czy może założyłeś, silnik bezszczotkowy?? solainer, dzięki za linka ze zdjęciami
baxter12 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 A ja bym mu dal silniczek 30g masy, taki o poborze pradu w granicach 7A i lipolki 1000 max. Przy takiej wadze latalby jak zloto. W/g mnie pakiet 1800 i duzy dzwonek 50g to przesadne obciazenie powierzchni. Na taki zestaw to bardziej nadaje sie trenerek 130cm rozpietosci. A moze znajdziemy jeszcze kilku chetnych i zamowimy sobie tutaj? http://www.bidproduct.com/part/Product_list_ARF_1.html baxter
extream Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Hey Nie miałem niestety ostatnio czasu na próby. Gdy tylko się odbędą dam znać. Co do silnika bezszczotkowego : jeśli tylko możesz montuj go od razu .... Nie ma w ogóle porównania między 3f a szczotkami ... Loty nie dość że przyjemniejsze bo większy zapas mocy to jeszcze dłuższe a i silniki żywotniejsze
adi-000 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2008 a możesz zrobić jakieś foto jak zamocowałeś ten silnik bezszczotkowy, bo nie mam za bardzo czasu na zabawę z nim. jakiego baterii używasz, i czy włożyłeś ja do środka kadłub czy też w miejsce przewidziane firmowo?
extream Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Może źle napisałem ale ja nie zamontowałem w tym modelu bezszczotki. Latałem na lipolach 2200 mah 2 cele. Na razie zmienię śmigło i pakiet na mniejszy 1800 mah i zobaczymy czy poleci.
adi-000 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Latałem na lipolach 2200 mah 2 cele rozumiem że pakiet wkładałeś do kadłuba , czy w miejsce oryginalnie przewidziane na baterie
extream Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Do środka pionowo ( nad miejscem przewidzianym na pakiet )
adi-000 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2008 jak był czas lotu na tym akumulatorku?
extream Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Jak już wcześniej napisałem model nie poleciał ... miał za mało mocy żeby się wznosić ... Zmienię śmigło i zobaczymy czy to coś da
adi-000 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Ircek, ile ważył twój Piperek dolotu?? mój chyba wyszedł troszkę przyciężkawy ( silnik TP + lipo 3s 1800) może w sobotę oblot to zdam relacje i wstawię jakiś filmik.
baxter12 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Dostalem plany tego modelu, wlasnie skonczylem go robic, nie mialem instrukcji i troche sie nameczylem nim te pucle poskladalem. Calego zrobilem z depromu, tylko w plat wlozylem pret weglowy 1,5mm Jestem po pierwszych lotach. Wyposazenie LiPol 460 mAh, regler 10A i motorek bezszczotka 19g wagi, przy starcie zawija asfalt, odrywa sie po pol metra rozbiegu. W/g mnie silnik jest troche za mocny, ale nie bede kupowal mniejszego, musi latac na tym co ma. baxter
adi-000 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2008 ja mam ten i nie wiem czy aby nie za mocny, ale cóż brak gotówki w portfelu robi swoje
baxter12 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 silnik pal licho, niecby sobie byl, ale pakiet, musialby byc mniejszy, taki z 50-60g, moj pakiet wazy 34g.. wtedy do dzwonka zalozysz mniejsze smiglo, i bedzie pobieral mniej pradu. Ja tak zrobilem z PatMate, mialem silnik 2822 a smigielko zalozylem 7x5 i lipolek 460mAh, latal 6 minut. baxter P.S najwiekszy problem z tymi malymi samolocikami ze sprzet do nich trzeba specjalnie kupowac i w zw. z tym wychodza drogo. Silnik TP i lipol 1800 to jest sprzet do trenerka 130 cm rozpietosci, niby to tylko 1/3 wiecej, ale policz roznice w powierzchni skrzydla, a co za tym idzie obciazenie powiezchni..
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.