Skocz do zawartości

PIPER SUPER CUB - Thunder Tiger


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Hey

Model wykonany jest dość dobrze tylko lakier na kadłubie bardzo słabo się trzyma. Trzeba bardzo uważać przy naklejaniu naklejek aby zrobić to bez żadnych poprawek. Skrzydła są bardzo dobrze pomalowane a sam materiał jest bardzo twardy. Do modelu dołozony jest silnik szczotkowy wraz z przekładnią i śmigłem. Na tym napędzie jednak w połączeniu z akumulatorem Li-pol 7.4 V 2200 mAh. model niestety nie chce latać. Mam nadzieję że jest to wina śmigła które jest dziwnie obcięte. Mam zamiar zmienić śmigło i spróbować oblatać na tym napędzie. Dopiero jeśli ta próba nie powiedzie się zamienię napęd na bezsczotkowy. Na podstawie lotu trwającego niecałe 20 s mogę jedynie powiedzieć że model jest stabilny i świetnie wygląda w powietrzu. Jeśli Cię to interesuję mogę zdać relację z kolejnych prób które odbędą się w najbliższym czasie (czekam tylko na pogodę). Ogólnie model godny polecenia ale warto od razu zmienić mu napęd na bezszczotkowy- na pewno będzie lepiej latał i na bezszczotce będzie pewnie można dłużej polatać. W zestawie jest również pełna galanteria do modelu wraz z popychaczami. ( Brak jedynie popychaczy i dźwigni do lotek które są opcjonalnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigło oczywiście może być przyczyną, ale pakiet 2200 7,4 do tego modelu to z jednej strony dość duża masa - pewnie ze 130 gram a z drugiej nieprzesadnie wysokie napięcie. Wiele napędów komutatorowych jest przewidziane do zasilania 7 lub 8 ogniwami Ni-Cd(Mh). Czasem 2 Li-Poly wystarczają do takiego napędu, ale czasem jest biednie

Jeśli masz możliwość - spróbuj z akumulatorkiem Ni-Mh (lub Cd) lub chociaż z lżejszym pakietem

Możliwe również, że regulator nie jest wysterowany na 100% (np. przekręcone ETA w aparaturze itp.)

 

Pozdrawiam,

 

Kaper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ircek, a ile ten model waży??

ja bym chciał założyć mu lipol 3S 1800 i jakiś dzwoneczek ale nie wiem czy to nie będzie za ciężko, i czy będzie jak zaczepić ten silniczek?

sterowanie to ster wysokości i kierunku??

może zrobiłbyś kilka fotek z bliska bo na stronach sklepu to niewiele widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam ten wynalazek tylko w wersji białej. Jakos wykonania względna , wszystkie części pasują do siebie. Potrzeba ze 2 godziny na złożenie i można latać. Waży troche ponad 400g. Do nauki latania sie nadaje choć na standardowym napędzie i w moim przypadku na aku 7 X 750 sanyo twicell latał dość w żółwim tempie choć nawet dało sie wystartować z kółek. Lata poprawnie nic nie trzeba regulować nawet środek ciężkości na zalecanym wyposażeniu jest tam gdzie trzeba, ot po prostu model dla totalnego laika. Kupiłem go z ciekawości jako pierwszego i do tej pory ostatniego elektryka w życiu i wykonałem nim może z 5 lotów po czym poszedł w odstawkę gdyż nie dostarczał mi w locie żadnych emocji. W tej chwili model ma zmienione tylko śmigło z tego fabrycznego na gnaupner slowflyer propeler 7x4 i uczy się nim latać mój ojciec i chyba coś z tej nauki będzie choć nie wiadomo jak się skończy przesiadka na szybszy model.

 

EDIT

 

 

ps. ADI-000 zapomniałem dodać u mnie na stronie mam zdjęcia i filmy z lotów tego modelu możesz sobie zobaczyć jak to lata i jak wygląda po złożeniu.

http://solainer.neostrada.pl/supercup/supercup.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jeśli Cię to interesuję mogę zdać relację z kolejnych prób które odbędą się w najbliższym czasie

bardzo chetnie bo jestem szczęśliwym posiadaczem tego wynalazku

 

Ircek, a jak lata po wymianie śmigła??czy może założyłeś, silnik bezszczotkowy??

 

 

solainer, dzięki za linka ze zdjęciami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym mu dal silniczek 30g masy, taki o poborze pradu w granicach 7A i lipolki 1000 max. Przy takiej wadze latalby jak zloto. W/g mnie pakiet 1800 i duzy dzwonek 50g to przesadne obciazenie powierzchni. Na taki zestaw to bardziej nadaje sie trenerek 130cm

rozpietosci.

A moze znajdziemy jeszcze kilku chetnych i zamowimy sobie tutaj?

http://www.bidproduct.com/part/Product_list_ARF_1.html

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey

Nie miałem niestety ostatnio czasu na próby. Gdy tylko się odbędą dam znać. Co do silnika bezszczotkowego : jeśli tylko możesz montuj go od razu .... Nie ma w ogóle porównania między 3f a szczotkami ... Loty nie dość że przyjemniejsze bo większy zapas mocy to jeszcze dłuższe a i silniki żywotniejsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostalem plany tego modelu, wlasnie skonczylem go robic, nie mialem instrukcji i troche sie nameczylem nim te pucle poskladalem. Calego zrobilem z depromu, tylko w plat wlozylem pret weglowy 1,5mm

Jestem po pierwszych lotach.

Wyposazenie LiPol 460 mAh, regler 10A i motorek bezszczotka 19g wagi, przy starcie zawija asfalt, odrywa sie po pol metra rozbiegu. W/g mnie silnik jest troche za mocny, ale nie bede kupowal mniejszego, musi latac na tym co ma.

 

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik pal licho, niecby sobie byl, ale pakiet, musialby byc mniejszy, taki z 50-60g, moj pakiet wazy 34g..

wtedy do dzwonka zalozysz mniejsze smiglo, i bedzie pobieral mniej pradu. Ja tak zrobilem z PatMate, mialem silnik 2822 a smigielko zalozylem 7x5 i lipolek 460mAh, latal 6 minut.

 

baxter

P.S

najwiekszy problem z tymi malymi samolocikami ze sprzet do nich trzeba specjalnie kupowac i w zw. z tym wychodza drogo.

Silnik TP i lipol 1800 to jest sprzet do trenerka 130 cm rozpietosci, niby to tylko 1/3 wiecej, ale policz roznice w powierzchni skrzydla, a co za tym idzie obciazenie powiezchni..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.