Skocz do zawartości

PIPER SUPER CUB - Thunder Tiger


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
samolot gotowy do lotu -516 g

ktos tu sie chwalil, na forum, ze w tej wadze mial Rwd by skazoo.

moze choc pakiet wymien na jakis lzejszy.. Bedzie latac jak F-16, jezeli skrzydla wytrzymaja..

ten ktorego ja robilem tez jest orginalnie przewidzialy pod slnik gws 350c-c, czyli z przekladnia, i pakiet Ni. waga gotowego do lotu podaja 400-450g

 

baxter

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie,

Co się z Wami dzieje. Czy udało się Wam już ulotnić wasze PIPERki?

 

P.S. PIPER J3 CUB to chyba nadal najpopularniejszy model RC na świecie! Ja uważam, że do tego najładniejszy. Na YouTube jest film z Piperkiem 1:4 i chyba 1:3 (w sam raz dla psa pilota ;-) )

Opublikowano

Witam,

dziś ulotniłem swojego Super Cub( wersja zółta). Jako napędu użyłem bezrobotnego AXI 2212/26 zamontowanego bezpośrednio od wewnątrz do "maski" silnika i akumulatorów 11,1V 1000mAh.

Model lata całkiem przyjemnie. Jest bardzo wrażliwy na podmuchy wiatru. Styropian z którego jest zrobiony w rzeczywistości jest bardziej odporny niż na pierwszy rzut oka. Zauważyłem też pierwszy niepokojący objaw. Po zrobieniu dwóch, może trzech pętli(wcale nie zamierzonych, ale ten wiatr...), po wylądowaniu zauważyłem charakterystyczne zmęczenie materia na plastiku(od góry) w miejscu gdzie tkwi bolec(są takie 4) w który wkłada się płat skrzydła.

Czeka mnie również zmiana napędu (zakupiony silnik na allegro od kolegi z forum) oraz wykonanie łoża pod silnik, gdyż wkręcenie go w maskę powoduje,że model wydaje okrótnie nieprzyjemne dźwięki od drgań.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Też mam ten model. ale nielot. Nie dość, że nie stertuje z ziemi (kręci jakieś dziwne kółka), to nawet lot (start) z ręki przy pełnym gazie kończy się po 5-ciu sekundach... Nie wiem o co chodzi???????????? Waga w normie, pakiet 1300mah, brak zbędnych obciążeń. Stoi i czeka na radę, tak jak i ja.

Opublikowano

HEJ KOLEDZY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

To już koniec tematu??????????

Miałem nadzieję, że może Ktoś miał do czynienia z takim przypadkiem???

Na razie kombinuję jak potrafię.

Opublikowano

Co to znaczy "jak kamień"?

Model wyrzucony energicznie poziomo, przy wyłączonym silniku powinien lotem ślizgowym, stabilnie przelecieć ładnych kilka metrów. Czy tak jest? Spróbuj nad wysoką trawą lub zbożem.

Opublikowano

witam ponownie!

 

Właśnie rozbiłem się Piperem, nie bolało aż tak mocno. Złamałem tylko śmigło. Chyba wymienię śmigło i silnik - na bezszczotkę. Jaki najlepszy (czytaj w rozsądnej cenie)? do silnika regiel... i model, który miał kosztować lekko ponad stówę wyjdzie ponad 400. Mam pakiet LIPOL 7,4 1250 mAh i 11,1 2000 mAh proszę wziąć to pod uwagę. Po nieudanym starcie, locie, lądowaniu Piperem "zemściłem się" na EG Pro... O dziwo latał pięknie. Przy twardszym lądowaniu złamałem stateczin poziomy (już schnie). Przy okazji: 1. Czy bebechy (silnik, regiel) z EG Pro wystarczą do OMEIi?

2. Gdzie mogę gupić pakiet do odbiornika (w GRAUPNERze jest beznadziejny koszyczek na baterie, które nie wytrzymują najdłużej, a paluszki LIPOL są ciężkie).

3. Zastanawiam się się, czy za jakiś czas sam będę sobie musiał odpowiedzieć na postawione przeze mnie pytania??????????????

Opublikowano
Co to znaczy "jak kamień"?

Model wyrzucony energicznie poziomo, przy wyłączonym silniku powinien lotem ślizgowym, stabilnie przelecieć ładnych kilka metrów. Czy tak jest? Spróbuj nad wysoką trawą lub zbożem.

 

no właśnie, mój Piper "leci" jakieś 4 -5 metrów, (EG Pro ze 30m - wiem to nie to samo), jednak zachowują się inaczej EG - dostojnie, lekko opada na trawę, a Piper już krawędzie natarcia ma poździerane od zboża (a tu żniwa - podobno).

 

Cobra, jeśli możesz to spójrz na mój poprzedni POST, może znajdziesz jakąś radę :D

Opublikowano

To w końcu lata ten Piper, czy nie?

Tani i odpowiedni silniczek masz np. tu. Oczywiście zasilaj go z tego pakietu 2s. Ewentualnie jakiś silnik o trochę większym kv, abyś mógł zastosować śmigło o mniejszej średnicy.

 

ad 2. Koszyczek wyrzuć, a pakiet zasilający zlutuj z ogniw AA. Nie ma paluszków Li-pol, jeśli już to Li-jon. To też dobre rozwiązanie. Jakie zasilanie ma twój nadajnik (ile ogniw)?

Opublikowano
2. Gdzie mogę gupić pakiet do odbiornika (w GRAUPNERze jest beznadziejny koszyczek na baterie, które nie wytrzymują najdłużej, a paluszki LIPOL są ciężkie).

Jeśli Twój koszyk jest na 8 ogniw to tutaj powinno Ci coś przypasować.

Opublikowano
To w końcu lata ten Piper, czy nie?

Jakie zasilanie ma twój nadajnik (ile ogniw)?

 

Nie lata. Nie ma lotu poziomego, kładzie się na jedno lub drugie skrzydło i do tego "wali" w dół.

 

Nadajnik ma 8 ogniw, 9.6 V i 1.7 Ah, ale akurat z tego jestem zadowolony.

 

Jeśli Twój koszyk jest na 8 ogniw to tutaj powinno Ci coś przypasować.

 

Jest na cztery ogniwa. Poszukałem coś takiego.

 

to

i to

 

Nada się?

 

Z myślą o większym modelu zakupiłem taki silnik i mam ochotę wpakować go do Pipera. Na razie jestem na etapie lutowania końcówek (koszmar). I na doborze śmigła. Myślę o GWS 9x4,7 i o GWS 8x4,3 może być?

Opublikowano
kładzie się na jedno lub drugie skrzydło i do tego "wali" w dół

może model nie ma prędkości i przepada?

Z drugiej strony, Piper nie jest jakimś szybkim modelem i powinien trochę poszybować, wyrzucony z ręki.

A czy na pewno masz odpowiednio ustawiony środek ciężkości i kąt zaklinowania?

Opublikowano

 

2. Gdzie mogę gupić pakiet do odbiornika (w GRAUPNERze jest beznadziejny koszyczek na baterie, które nie wytrzymują najdłużej, a paluszki LIPOL są ciężkie).

 

a po co Ci pakiet do odbiornika? nie możesz zasilać go z regla?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.