Jump to content

Pixel od Modellot


TomekH
 Share

Recommended Posts

Czy miał ktoś z Was do czynienia z modelem o nazwie Pixel z Modellotu?

Jest to stosunkowa nowość od tego producenta, motoszybowiec 2m na profilu HN1033:

http://www.modelot.pl/pdf/katalog2.pdf

 

Rozważam jego zakup, ponieważ szukam właśnie jakiegoś w miarę uniwersalnego szybowczyka który będzie ładnie latał w termice... A jego profil i powierzchnia skrzydeł sugeruje że powinien sobie dobrze radzić. No chyba że ktoś zaraz mnie z błędu wyprowadzi :)

Cena, jak na stopień wykończenia, też nie jest zła.

 

Czekam na wasze opinie!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Podbijam temat !
Właśnie zdecydowałem się na Pixel-a - czekam na realizację zamówienia...
Dobieram wyposażenie.
 
Czy macie jakieś rekomendacje co do silnika ?
 
Najprawdopodobniej kupię w HK - biorę pod uwagę np.:

Turnigy Aerodrive SK3 - 3542 - 1250kv - parametry: 141g, 37x43, shaft 5, 755W
Turnigy D3542/6 1000KV Brushless Outrunner Motor - parametry: 130g, 35x42, shaft 5, 665W, 46A

może taki: Turnigy GliderDrive SK3 Competition Series - 3850 - 3.5 960kv - parametry: 142g, 38x50, shaft 5, 510W, 35A

A może w ogóle coś innego ?

 

PS.

Myślę, że napęd może być podobny jak do Fregaty w wersji moto.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem - zastosowany tam silnik to EMAX GT2826/04 - parametry: 175g, 35x49.5, shaft 5, 752W

Hmmm...

GT jest trochę cięższy ale i mocniejszy o około 100W od mojego faworyta na teraz:

Turnigy D3542/6 1000KV Brushless Outrunner Motor - parametry: 130g, 35x42, shaft 5, 665W, 46A

 

i mam nadzieję, że nie trzeba będzie dodawać obciążenia na dziób.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Badzo ładnie wyszło Ci malowanie. Daj znać jak lata jak już będzie po oblocie. Czy producent pisze coś na temat zastosowania tego modelu? Tj. czy do termiki, czy do szybkiego latania?

O ile wiem, Pixel jest bardzo podobny do Fregaty, jednak ma profil skrzydeł bardziej do termiki.

Ja zamontuję w nim silnik, bo latam na równinach.

Chcialbym na silniku wzbić sie w powietrze, a później szybować, szukajć trochę termiki jak warunki pozwolą.

To mój pierwszy tego typu model, więc jestem bardzo ciekawy jak lata.

Jak poleci, to oczywiście podzielę się wrażeniami ;)

Ładne malowanie. Jakich farb użyłeś? Zwykłych sprejów?

Ja czekam na mojego pixela od blisko miesiąca, jest szansa że wkrótce do mnie dotrze  :D

Malowałem farbami z Castoramy:

post-15552-0-57614200-1426872016_thumb.jpg

 

A jak dostaniesz swojego Pixela, to daj znać !

Ja mojego będę uzbrajał - zastanawiałem się jak zamonotować serwa w skrzydłach ...

Link to comment
Share on other sites

Otrzymałem swojego PIXELa. Ładny, czerwony (a co za tym idzie - szybki  :D )

Tak na szybko go sobie obejrzałem, i nie ma się do czego przyczepić.

Tylko tak się zastanawiam nad serwami na ogonie... no nie ma tam za dużo miejsca. Masz pomysł jakie by pasowały tak aby nie wystawały? Bo wygląda na to że nawet zwykłe 9g byłyby za grube - a podejrzewam że na ogonie muszą być ciut mocniejsze niż HXT-900

Link to comment
Share on other sites

Wystawały z czego? Z belki ogonowej, czy ze statecznika? A dlaczego mocniejsze? Te ładnie mi się spisują i mają 10mm grubości: http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=4457

 

po jednym na połówkę Vki i będzie ok, chyba, że zamierzasz robić ekstremalne akrobacje na dużych prędkościach to wtedy rzeczywiście mogą nie dać rady i trzeba zakupić droższe np. te: http://mixmodel.pl/hyperion-atlas-ds09-amd-84g-p-75.html lub zamontować serwa normalne, tańsze w kadłubie pod płatem i dać popychacze z węglowych rurek.

Link to comment
Share on other sites

Ze statecznika. Ale zmierzyłem dokładniej, i wygląda na to że otwór będzie miał około 9-10mm głębokości, więc nie powinno być problemu.

Montowanie serw na półce pod płatem raczej odpada ze względu na konstrukcję kadłuba  :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Zupełnie fajnie do tego celu nadają się Turnigy 245, MKS 6100 wydają się trochę na wyrost, no i ta cena... Za to - najlepsze!  Ale z powodzeniem możesz włożyć MKS-450. Nawet, gdyby miały wystawać 1mm - byłaby to moja opcja. Turnigy 245 na stole robią wrażenie świetnych, no i są tańsze...Pod uwagę możesz jeszcze wziąć Top Model TS 1816 czyli Dimondy 60... Te Hyperiony micro tez są bardzo przyzwoite.

Wracając do kadłuba - nie wiem jaką przestrzenią dysponujesz - można serwa wstawić za skrzydła na wysuwanej półce - tak jak jest to polecane w Backfire,u. Może Turnigy 306 by się tam zmieściły ?

 

- Jurek

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jurek, dzięki za podpowiedzi. Fakycznie te MKS i Turnigy 245 wyglądają dobrze, ale cenowo... już trochę mniej  ;)

 

Na ogon chyba wezmę Turnigy EX5252MG (czyli EMAX ES3352)

Na lotki Turnigy 555MG, klapy Corona DS-239MG (ewentualnie Corona na klapy i lotki)

Silnik - jeszcze się waham, kusi mnie żeby wsadzić coś o mocy 700-800W żeby... No własnie nie wiem co. Windować się w 10s pionowo w górę  :lol:

No i regulator na pewno jakiś BlueSeries. Mam ich w sumie kilkanaście i nigdy mnie nie zawiodły.

 

Wracając do kadłuba - nie wiem jaką przestrzenią dysponujesz - można serwa wstawić za skrzydła na wysuwanej półce - tak jak jest to polecane w Backfire,u. Może Turnigy 306 by się tam zmieściły ?

 

- Jurek

 

Pewnie dałoby radę zrobić wysuwaną półkę, ale to chyba byłaby niepotrzebna komplikacja. Producent przewidział serwa w ogonie, i tak zrobię.

 

EDYTA:

 

Żeby dobrać napęd zważyłem cały model i... wychodzi na to że 700g wg producenta to tylko pobożne życzenie... albo mierzone bez kadłuba :P  

W sumie wyszło mi 924g, chociaż trzeba przyznać że połówki skrzydeł i stateczników są ładnie wyważone:

 

 

kadłub          232.4
statecznik L  31.2
statecznik P  31.3
skrzydło L     295.1
skrzydło P     296.9
bagnet          37
 
suma             923.9g
 
Gotowy do lotu pewnie wyjdzie 1600-1700g
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

No dobrze, jedna fotka na początek - ale za to z pytaniem  ;)

Wydłubałem styropian żeby przymocować serwo... i teraz pytanie - czy dno gniazda warto przelaminować tkaniną szklaną i żywicą? Czy to przesada?

W przeciwnym razie przykleję serwo bezpośrednio do forniru który jest dość cienki. Nie mam doświadczenia z tego rodzaju konstrukcjami i nie wiem czy fornir wytrzyma takie zabiegi bez dodatkowego wzmocnienia.

 

i-c3g2WDt-XL.jpg

Link to comment
Share on other sites

zrób coś takiego:

DSC01297.jpg

 

Ramki mam przygotowane pod serwa typu slim wing które pójdą na skrzydło - bo są przykręcane do ramki "płasko" i to jest dla mnie logiczne.

Ale serwa w ogonie są normalne i nie ma jak ich przykręcić do ramki... No chyba że potraktować hot-glutem i przykleić serwo do ramki? Dobrze kombinuję? 

Link to comment
Share on other sites

..."To w środku"... się laminuje w szczególności jeżeli mają być do forniru przyklejone serwa lub ramka trzymająca serwa. Miałem 2 modele tego typu i po jakimś czasie fornir się wybrzuszał lub zapadał. Serwa z lotkami pracują i obciążenia przenoszone są na punkt mocowania serwa więc w przypadku cienkiego forniru ulega on powolnemu odkształceniu. Jeżeli ramka mocująca serwa będzie dopasowana do formiru i boków otworu i wklejona to wtedy można się ew. zastanawiać, czy wzmacniać dodatkowo tkaniną.

Link to comment
Share on other sites

Mój jeszcze nie jest skończony. Zostało do zrobienia:

- poprowadzenie przewodów serw w skrzydłach i montaż gniazd MPX

- przycięcie i montaż popychaczy

- programowanie aparatury

- kosmetyka

 

Oblot planuję na przyszły tydzień, jeśli czas na to pozwoli.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.