rapier Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Ostatnio nachodzi mnie na coraz mniejsze latadla Na poczatku nano FW190, od wczoraj denerwuje zona ( ku uciesze coreczki ) nanosmiglowcem PicoZ a od jakiegos czasu strugam sobie malego pylonika coby go wozic na tylnej polce samochodu bez uszczerbku na przestrzen zaladunkowa. Tak wiec po kolei..Zaczolem od samego tyly.W przenosni i doslownie. Stateczniki wyciete sa z 2,5mm lekkiej balsy Stateczniki maja zaokraglone natarcie a statecznik poziomy ma zeszlifowany splyw do "0" . Rowna krawedz szlifowania uzyskalem poprzez naklejenie na reszte papierowej tasmy maskujacej. Skrzydelka wyciete z bardzo lekkiej balsy 6mm .Wpierw zgrubnie potraktowalem je hebelkiem a potem papierem na deseczce a na koniec papierem wodnym. Splyw podobnie na "0". Calosc zostala zalaminowana tkanina szklana 47g/m2. Zawiasy zostaly wlaminowane z tkaniny delaminazowej na etapie laminowania. A tak prezentuje sie gotowe skrzydelko - waga 52g. ( rozpietosc 80cm ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Ja jestem pod wrażeniem. Jaki profil ma skrzydełko ? Kadłub planujesz laminatowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 KAdlub balsowy laminowany taka sama tkanina. Skrzydelka maja profil plasko-wypukly. Raczeja JRD ( jak reka dala ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorianR Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Na jakim sprzęcie będzie latał? Korzystasz z planów? Też mam zamiar zrobić pylona na silnik RAY B2835/16, tylko niech wróci z reklamacji to zabieram się za budowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Nie wzorowales sie czasem na modelu Slipso 400? U mnie lezy gdzies oklejony balsowy kadlub i stateczniki, skrzydlo raczej nowe do zrobienia. Poza tym gdzies na polce lezy zestaw z cyberfly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 jaka jest głębokość płata przy kadłubie a jaka na końcówce? i jeszcze jaka jest długość i głębokość lotki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Na jakim sprzęcie będzie latał? Korzystasz z planów? Też mam zamiar zrobić pylona na silnik RAY B2835/16, tylko niech wróci z reklamacji to zabieram się za budowę. Co do wyposazenia to poki co zastanawiam sie nad zastosowaniem TEGO silnika Co do odbiornika to corona z synteza 4Ch, zas serwa ...tu mam zagwozdke bo potrzebuje max male ale dobrze centrujace sie serwa bo latanie na serwach kiepskiej jakosci bywa dosc nerwowe kiedy trzeba oddawac w przeciwna strone kiedy serwa nie zeruja sie ladnie. Pakiet to 3S1P 640mAh Nie wzorowales sie czasem na modelu Slipso 400\Slipso 400 znam.To byl pomyslodawca, czyli aby zrobic cos malego, szybkiego i balsowego. Przyznaje sie ze wzorowalem sie na nim i na kilku innych modelach w tej klasie. jaka jest głębokość płata przy kadłubie a jaka na końcówce? i jeszcze jaka jest długość i głębokość lotki? w srodku 140mm a na koncowce 90mm. Lotka - dlugosc 220mm a glebokosc odpowiednio 13 i 24mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Prace posunely sie ciut do przodu Gotowy juz jest kadlubik. Calosc z balsy 2,5mm + laminat weglowy Pozostalo teraz zalaminowac. Na tym etapie kadlubik w takim stanie wazy 30g. Ciekawe ile bedzie po laminowaniu. A tak sie prezentuje Jeszcze nie nawiercone mocowania skrzydel Widok na wrege silnikowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian123 Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Bardzo ładnie to wygląda. po zalaminowaniu bedzie z niego nie zły pancernik ja slipso nie laminowałem i niestety pod skrzydłami pękał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Modelik prawie ukonczon. Kadlub bez statecznikow wazyl 38g wiec szklo i zywica dodaly zaledwie 8g co uznaje ze calkiem dobry wynik. A tak praeentuje sie teraz ( skrzydelka jeszcze prowizorycznie przypiete na gumke ) Calosc czyli to co na zdjeciu z reglerem, 2 serwami ( HS55) i aku 3S1P 620mAh i smiglem wazy 180g. Dojdzie jeszcze silnik ( 60g) wiec powinienem zmiescic sie w 250g wagi do lotu. Tutaj widac jak wyglada powierzchnia laminatu Z tak cienkim profilem chyba wolny to on nie bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 jaki będzie silnik ???? moze taki http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3850 według wyliczeń kolegi model bedzie leciał ponad 280km/h silnik ma 600g ciągu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 silnik zamowilem taki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 aha to bedzie troche wolnieszy bedzie mial okolo 20000 rpm przy zasilaniu 11,11v a tamten okolo 50000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 ten silnik z takimi obrotami to raczej do napedu EDF a nie do smigla. Po czym wnioskujesz predkosci skoro nie znasz parametrow smigla jakiie uzyje??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 niewiem czy dobrze mowie ale mi sie to kojarzy ze strumieniem "przetworzonego powietrza" im wiecej obr tym model szybciej leci kolega jakos to robil i mu wyszlo 280km/h a na stronie jest napisane że dobry do małych śmigieł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Prace poszly ciut ku przodowi. Skrzydlo doczekalo sie mocowania juz nie na gumke ale na 2 srubach nylonowych M3 /10mm . Serwa jakie mialem takie dalem a pakiecik wejdzie dokladnie pomiedzy tą Trójcę. Wykonalem rowniez luk dostepowy do przedniej czesci. Klapka jest zamykana w sposob jaki najbardziej lubie czyli pewnie i szybko przy uzyciu magnesow neodymowych. Wklejone juz sa wszystkie dzwignie i w zasadzie to czekam teraz na silnik. A tak przedstawiaja sie postepy prac w kilku fotkach : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Lakierowałeś balsę przed laminowaniem? A jak tak to Cellonem, czy Caponem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VJ_Adams Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 fajnie fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 niczym nie lakierowalem balsy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CezaryK Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Jakoś urwany wątek. Bardzo inspirujący projekt więc ciekawi mnie co było dalej. Ja też kombinuję z podobnym pylonikiem, tylko że ze styroduru oklejonego balsą. Jako wzór zerkam na slipso 400 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.