rapier Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Ostatnio nachodzi mnie na coraz mniejsze latadla Na poczatku nano FW190, od wczoraj denerwuje zona ( ku uciesze coreczki ) nanosmiglowcem PicoZ a od jakiegos czasu strugam sobie malego pylonika coby go wozic na tylnej polce samochodu bez uszczerbku na przestrzen zaladunkowa. Tak wiec po kolei..Zaczolem od samego tyly.W przenosni i doslownie. Stateczniki wyciete sa z 2,5mm lekkiej balsy Stateczniki maja zaokraglone natarcie a statecznik poziomy ma zeszlifowany splyw do "0" . Rowna krawedz szlifowania uzyskalem poprzez naklejenie na reszte papierowej tasmy maskujacej. Skrzydelka wyciete z bardzo lekkiej balsy 6mm .Wpierw zgrubnie potraktowalem je hebelkiem a potem papierem na deseczce a na koniec papierem wodnym. Splyw podobnie na "0". Calosc zostala zalaminowana tkanina szklana 47g/m2. Zawiasy zostaly wlaminowane z tkaniny delaminazowej na etapie laminowania. A tak prezentuje sie gotowe skrzydelko - waga 52g. ( rozpietosc 80cm )
-==PEGAZ==- Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Ja jestem pod wrażeniem. Jaki profil ma skrzydełko ? Kadłub planujesz laminatowy ?
rapier Posted March 22, 2008 Author Posted March 22, 2008 KAdlub balsowy laminowany taka sama tkanina. Skrzydelka maja profil plasko-wypukly. Raczeja JRD ( jak reka dala )
GregorianR Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Na jakim sprzęcie będzie latał? Korzystasz z planów? Też mam zamiar zrobić pylona na silnik RAY B2835/16, tylko niech wróci z reklamacji to zabieram się za budowę.
Boogie Posted March 23, 2008 Posted March 23, 2008 Nie wzorowales sie czasem na modelu Slipso 400? U mnie lezy gdzies oklejony balsowy kadlub i stateczniki, skrzydlo raczej nowe do zrobienia. Poza tym gdzies na polce lezy zestaw z cyberfly.
Eryk Posted March 23, 2008 Posted March 23, 2008 jaka jest głębokość płata przy kadłubie a jaka na końcówce? i jeszcze jaka jest długość i głębokość lotki?
rapier Posted March 24, 2008 Author Posted March 24, 2008 Na jakim sprzęcie będzie latał? Korzystasz z planów? Też mam zamiar zrobić pylona na silnik RAY B2835/16, tylko niech wróci z reklamacji to zabieram się za budowę. Co do wyposazenia to poki co zastanawiam sie nad zastosowaniem TEGO silnika Co do odbiornika to corona z synteza 4Ch, zas serwa ...tu mam zagwozdke bo potrzebuje max male ale dobrze centrujace sie serwa bo latanie na serwach kiepskiej jakosci bywa dosc nerwowe kiedy trzeba oddawac w przeciwna strone kiedy serwa nie zeruja sie ladnie. Pakiet to 3S1P 640mAh Nie wzorowales sie czasem na modelu Slipso 400\Slipso 400 znam.To byl pomyslodawca, czyli aby zrobic cos malego, szybkiego i balsowego. Przyznaje sie ze wzorowalem sie na nim i na kilku innych modelach w tej klasie. jaka jest głębokość płata przy kadłubie a jaka na końcówce? i jeszcze jaka jest długość i głębokość lotki? w srodku 140mm a na koncowce 90mm. Lotka - dlugosc 220mm a glebokosc odpowiednio 13 i 24mm
rapier Posted March 29, 2008 Author Posted March 29, 2008 Prace posunely sie ciut do przodu Gotowy juz jest kadlubik. Calosc z balsy 2,5mm + laminat weglowy Pozostalo teraz zalaminowac. Na tym etapie kadlubik w takim stanie wazy 30g. Ciekawe ile bedzie po laminowaniu. A tak sie prezentuje Jeszcze nie nawiercone mocowania skrzydel Widok na wrege silnikowa
Adrian123 Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Bardzo ładnie to wygląda. po zalaminowaniu bedzie z niego nie zły pancernik ja slipso nie laminowałem i niestety pod skrzydłami pękał
rapier Posted March 30, 2008 Author Posted March 30, 2008 Modelik prawie ukonczon. Kadlub bez statecznikow wazyl 38g wiec szklo i zywica dodaly zaledwie 8g co uznaje ze calkiem dobry wynik. A tak praeentuje sie teraz ( skrzydelka jeszcze prowizorycznie przypiete na gumke ) Calosc czyli to co na zdjeciu z reglerem, 2 serwami ( HS55) i aku 3S1P 620mAh i smiglem wazy 180g. Dojdzie jeszcze silnik ( 60g) wiec powinienem zmiescic sie w 250g wagi do lotu. Tutaj widac jak wyglada powierzchnia laminatu Z tak cienkim profilem chyba wolny to on nie bedzie
robraf Posted March 30, 2008 Posted March 30, 2008 jaki będzie silnik ???? moze taki http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3850 według wyliczeń kolegi model bedzie leciał ponad 280km/h silnik ma 600g ciągu
robraf Posted March 31, 2008 Posted March 31, 2008 aha to bedzie troche wolnieszy bedzie mial okolo 20000 rpm przy zasilaniu 11,11v a tamten okolo 50000
rapier Posted March 31, 2008 Author Posted March 31, 2008 ten silnik z takimi obrotami to raczej do napedu EDF a nie do smigla. Po czym wnioskujesz predkosci skoro nie znasz parametrow smigla jakiie uzyje???
robraf Posted March 31, 2008 Posted March 31, 2008 niewiem czy dobrze mowie ale mi sie to kojarzy ze strumieniem "przetworzonego powietrza" im wiecej obr tym model szybciej leci kolega jakos to robil i mu wyszlo 280km/h a na stronie jest napisane że dobry do małych śmigieł
rapier Posted April 18, 2008 Author Posted April 18, 2008 Prace poszly ciut ku przodowi. Skrzydlo doczekalo sie mocowania juz nie na gumke ale na 2 srubach nylonowych M3 /10mm . Serwa jakie mialem takie dalem a pakiecik wejdzie dokladnie pomiedzy tą Trójcę. Wykonalem rowniez luk dostepowy do przedniej czesci. Klapka jest zamykana w sposob jaki najbardziej lubie czyli pewnie i szybko przy uzyciu magnesow neodymowych. Wklejone juz sa wszystkie dzwignie i w zasadzie to czekam teraz na silnik. A tak przedstawiaja sie postepy prac w kilku fotkach :
Patryk Sokol Posted April 22, 2008 Posted April 22, 2008 Lakierowałeś balsę przed laminowaniem? A jak tak to Cellonem, czy Caponem?
CezaryK Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Jakoś urwany wątek. Bardzo inspirujący projekt więc ciekawi mnie co było dalej. Ja też kombinuję z podobnym pylonikiem, tylko że ze styroduru oklejonego balsą. Jako wzór zerkam na slipso 400
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.