Jump to content

Budowa skrzydła trapezowego


cebulator
 Share

Recommended Posts

Witam

Przymierzam się do budowy skrzydła. Mam wybrany profil NACA 2412.

Teraz mam takie pytanie. Wraz z długością zmienia się cięciwa od 220mm do 170mm, a co za tym idzie grubość profilu.

I teraz czy zostawić to tak, że grubość ma być mniejsza na końcach czy ustalić jedną grubość profilu?

 

Link to comment
Share on other sites

To zależy, jak bardzo chcesz wchodzić w aerodynamikę. Jeśli chcesz zachować procentowość profilu jako stałą wartość, to będzie odpowiednio coraz cieńsze. Możesz też pójść w zmienną procentowość (w tym i taki wariant, że grubość będzie stała). Zwiększona grubość profilu na końcu powinna dać trochę lepszą charakterystykę przeciągnięcia, bo grubszy profil, przynajmniej teorertycznie, powinien powodować póxniejsze zerwanie strugi, ale ponieważ jest trapezowe skrzydło, to cięciwa jest mniejsza, mniejsza liczba Re- cały splot czynników. Sprawa dość złożona, zależy co to z ca model. Jak jakiś ESA. czy inny samolot z nadmiarem mocy i do tego nie za  duży, to spacjalnie nie ma sobie co tym za bardzo zawracać głowy, tylko zrobić jak wygodniej. Inaczej, jak wysublimowany szybowiec, nawet, jeśli tylko rozmiarów HLG- tu już tylko aerodynamika, więc zaczyna być warto.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Szybowiec to nie będzie a samolot wzorowany na M28.

Zależy mi na aerodynamice więc zrobię stałą procentową grubość.

Czy najbardziej poprawnie będzie jeżeli górna powierzchnia będzie równo a dolna wznosiła się do góry?

Link to comment
Share on other sites

Znowu napiszę zależy czego oczekujesz. Robiąc jak piszesz- czyli rozumiem przez to, że gdybyś stosował powiedzmy, dźwigar z dwu listewek, u góry i u dołu skrzydła, to ta górna bylaby prosta, mogłaby być wręcz z jednego kawałka, a dolna musiałaby być załamana? Jeśli tak, to otrzymasz lekki wznios skrzydła w efekcie. I tu właśnie jest to "zależy": czego chcesz- może Ci ten wznios pasuje?- model będzie poprzecznie badziej stateczny, będzie bardziej leciał sam. Ale może to ma być akrobat, kiedy najlepiej żeby był w tym względzie neutralny, ale za to badziej słuchał sterów... Musiałbyś podać więcej założeń i oczekiwań o przyszłego modelu, ale też popatrzeć na to przez swoje umiejętności w pilotażu.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.