Artur Caban Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Witam - Szkolny motoszybowiec został wyposażony w silnik bezszczotkowy w miejsce spalinowego. Ponieważ jest to mój pierwszy model z napędem elektrycznym proszę o podpowiedź: 1. Czy wystarczy wlot powietrza poprzez otwór w kołpaku śmigła, czy należy wykonać dodatkowy wlot powietrza np. w górnej części osłony silnika. 2. Są 2 otwory wylotowe fi10mm - czy to nie za mało? 3. W jaki sposób określa się wielkość otworów do chłodzenia silnika elektrycznego? Pzdr - A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieczu Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Dorób w górnej części osłony silnika i będzie ok. Otwór w kołpaku to zamało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 A czy w motoszybowcu trzeba silnik chłodzić? Teoretycznie na silniku popracujesz parę sekund i go wyłączasz i sobie spokojnie szybujesz. Jeśli chcesz dorobić otwór chłodzący to pamiętaj żeby wylot powietrza miał około dwa razy większą powierzchnię niż wlot. Ja bym zostawił to chłodzenie przez kołpak i dorobił tylko otwory wylotowe w owiewce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieczu Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 A czy w motoszybowcu trzeba silnik chłodzić? Teoretycznie na silniku popracujesz parę sekund i go wyłączasz i sobie spokojnie szybujesz. różnie to bywa, czasem motoszybowiec jest traktowany jak trenerek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Ja mam otwory o podobnej średnicy z tym że wręga zasilnikowa nie jest na pełną wysokość . Zajmuje tak ok 2/3 wysokości przekroju dzięki czemu w komorze silnika jest cyrkulacja powietrza. Testowałem to rozwiązanie latajac na pełnym gazie aż do wyczerpania akumulatorów. Silnik i pakiet były zaledwie letnie. Mój zespół napędowy to silnik RAY3836, regulator 25A, pakiet 3S 2200mAh pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Dziękuję. Zrobię chwyt powietrza w górnej części osłony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 ja mam tak zrobiony chwyt powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Panie Instruktorze, a czy po za wlotem jest jeszcze wylot ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Artur, czy otwory wylotowe nie powinny być dalej, za regulatorem ale przed wręgą ograniczającą akumulator i przepływ powietrza? Chłodzenie byłoby lepsze. Kolega Instruktor ma model, który ma wylot powietrza na samym końcu więc nie musi mieć dodatkowych otworów wylotowych - zakładam, że w trakcie budowy zostawił wolną przestrzeń na ruch powietrza w środku kadłuba na całej jego długości. Chodzi o wykonanie wlotu i wylotu powietrza tak aby powietrze opływało elementy, które ma schłodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Osobiście nie robiłbym Arturze niczego do momentu stwierdzenia, że turbo kołpak to za mało. Zwróćcie uwagę panowie, że Szczepan w swoim Falkonie ma kołpak zwykły... Falkon ma duży otwór na wylocie kadłuba. Zazwyczaj robi się tak, aby powietrze chłodzące opływało silnik, regulator i pakiet. Za pakietem - wylot powietrza. Otwór wylotowy można oprofilować celem zwiększenia podciśnienia. Zmniejsza opór a zwiększa ilość powietrza przepływającego przez kadłub czyli intensywność chłodzenia. Ideałem są otwory wlotowe z dołu a wylotowe z góry. Niestety, za cenę śmieci w kadłubie podczas każdego prawie lądowania. Dlatego częściej spotyka się wariacje lub poszukiwania złotego środka... - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Ten chwyt powietrza to pozostałość jeszcze po 600-setce ale nie zdejmowałem ponieważ silnik pobiera 22A a regulator mam 30 A i lekko się grzeje a jak "poszaleję "na silniku to jest dobrze ciepły po locie , podobnie jak pakiet . Oczywiśie ,Jerzy ma rację przecież jest expertem od modeli L.K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Zrobiłęm dziury na chłodzenie oraz dolot z pleksi... Z racji tego ze silnik jest zabudowany od tyłu wręgą (aby pakiet go nie zmiażdżył) to nie miał wogołe opływu powietrza, po locie było czuć jak bardzo dostał w palnik.... Mam nadzieję, że to co zrobiłem pomoże w chłodzeniu, proszę o komentarz czy zrobiłem to prawidłowo (może na fotkach tego nie widać ale dolot jest z jednej strony a z drugiej jest goła nie osłonięta dziura): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Piotrze (Samolocik) wątek pochodzi z marca 2008 i pokazany tam szkolny motoszybowiec jest dawno zafoliowany i głęboko schowany :wink: . Usytuowanie otworów wylotowych chłodzenia silnika pewnie nie było optymalne, ale działało i nie było z tym żadnych kłopotów. Obecnie na "warstacie" jest taki oto bezogonowiec: Będzie oblatany bez napędu, ale potem mam zamiar zamontować w nim silnik z przodu kadłuba. Chłodzenie będzie rozwiązane analogicznie jak w Starlingu. Nie jest to wlot NASA, wygląda skromnie, ale jestem po 2 sezonach latanych Starlingiem i wszystko działa. Silnik i wyposażenie są ciepłe, a po lotach stygną . Pozdrawiam - A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 No tak, czasami trzeba czytać daty przy postach :mrgreen: jeżeli Twoje rozwiązanie w postaci takiego chłodzenia do tego typu modelu i zastosowanego tej mocy silnika się sprawdziło - to dobrze. Na szczęście z chłodzeniem zawsze można coś pokombinować jeżeli silnik i regulator są za ciepłe. [edit] ładny ten Ghost z Art-hobby. Miałem go przez chwilę ale niestety nie odważyłem się ulotnić i go sprzedałem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_O. Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Nie jest to wlot NASA, wygląda skromnie, ale jestem po 2 sezonach latanych Starlingiem i wszystko działa. Silnik i wyposażenie są ciepłe, a po lotach stygną .Pozdrawiam - A. Tak tylko dla ścisłości, powinno być: wlot NACA http://www.google.pl/images?hl=pl&source=hp&q=naca+inlet&lr=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&oi=image_result_group&sa=X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.