skrzydlaty smok Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Wziela mnie ochota na cosik takiego,zobaczymy co z tego wyjdzie. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2160082 Material podklad panelowy 5mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Nietuzinkowy kształt, juz mi sie podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty smok Opublikowano 19 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 No mi tez sie spodobal jak do znalazlem. Troche danych. dl.81 cm szer.77 cm kabina 50 cm czesc mechaniczna z SW 63 cm profil skrzydla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon220997 Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Fajny kształt. Widać że nie marnujesz czasu, tak trzymać :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty smok Opublikowano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Samolot nabiera ksztaltow,oraz zrobilem maly retusz. obecnie wazy 150g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Jestem po prostu w szoku i mega ciekaw efektu końcowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty smok Opublikowano 21 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Aj,brak jednego serwa wstrzymuje dalsza prace,nic,do soboty musi poczekac.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty smok Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 ok.serwo juz zrobione. reszta tez jest. teraz wazy 720 g. Pojawil sie problem jak to wywazyc?,po pierwszych rzytach na (poduszke)wydaje mi sie ze prawa strona jest ciezsza,wiec postanowilem ze na lewa dodam troche olowiu. A i zbudowalem cosik takiego na lepsze spr.SC. Myslycie ze spelni swoja role??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Środek cieżkości masz podany w planach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty smok Opublikowano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Tak,wiem ze jest w planach,ale mimo wszystko dalem na dluzsze skrzydlo pare kulek olowiu,ktore po pierszym spotkaniu z ziemia gdzies uciekly. Na poczatku sprubowalem bez nich.i nawet trymetr nie dal nic,samolot ostro kladl sie na prawo,i ziemia,tak wiec w warunkach polowych,poszedlem na inprowizacje,przykleilem kawalek patyka na lewe skrzydlo i jakos zaczynal latac prosto.Wiem napisze ktos ze ten model nie nadaje sie dla poczatkujacego,ale tak mi sie spodobal,ze musialem go zrobic,niestety,brak filmu,ale o dziwo samolot wyszedl calo z moich rak,troche poobijany jest ale da sie polatac jutro,trzeba tylko baterie naladowac. A zapomnialem dodac,ze silnik tylko ma sklon 3mm zadnego wyklonu nie robilem,no i oznaczenie smigla to GF 8045R. A jednak jakis film jest,operator zrobil cichaczem tel.Lobuz jeden.Krotki ale zawsze cos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Daj wykłon w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty smok Opublikowano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 zrobilem tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toudi Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Witam. Od jakiegoś czasu chodzi mi ten dziwak po głowie. Czy można prosić o plany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Tak,wiem ze jest w planach,ale mimo wszystko dalem na dluzsze skrzydlo pare kulek olowiu,ktore po pierszym spotkaniu z ziemia gdzies uciekly. Na poczatku sprubowalem bez nich.i nawet trymetr nie dal nic,samolot ostro kladl sie na prawo,i ziemia,tak wiec w warunkach polowych,poszedlem na inprowizacje,przykleilem kawalek patyka na lewe skrzydlo i jakos zaczynal latac prosto.Wiem napisze ktos ze ten model nie nadaje sie dla poczatkujacego,ale tak mi sie spodobal,ze musialem go zrobic,niestety,brak filmu,ale o dziwo samolot wyszedl calo z moich rak,troche poobijany jest ale da sie polatac jutro,trzeba tylko baterie naladowac. A zapomnialem dodac,ze silnik tylko ma sklon 3mm zadnego wyklonu nie robilem,no i oznaczenie smigla to GF 8045R. A jednak jakis film jest,operator zrobil cichaczem tel.Lobuz jeden.Krotki ale zawsze cos. http://youtu.be/YBUOrICpzn0 To jest model wzorowany na BV 141. W układach asymetrycznych, takich jak tu, czy w BV 141 nie powinno się dawać wykłonu, dając wykłon w prawo (jeśli śmigło kręci się w prawo patrząc z tyłu) pogłębisz problem. Popatrz na rysunek Masz momenty: od siły ciągu T na ramieniu a, i on ma zrównoważyć i moment działąjący przeciwnie od oporu (kabiny) D na ramieniu b. Albo mocniejszy silnik, albo wykłon w lewo (jeśli śmigło kręci się w prawo patrząc z tyłu) EDIT 2: Kurcze wczoraj byłem chyba trochę zmulony, a nikt nie zauważył bzdury, którą napisałem Masz momenty: od siły ciągu T na ramieniu a, oraz od oporu (kabiny) D na ramieniu b. Oba kręcą w tą samą stronę czyli w prawo względem SC. jeszcze jest moment od siły oporu skrzydła krótkiego (nie zaznaczony) Co temu przeciwdziała? Moment siły oporu kadłuba z silnikiem, moment od siły oporu skrzydła dłuższego (nie zaznaczone), oraz niesymetryczny opływ wirującego strumienia zaśmigłowego, który napierając z lewej strony na usterzenia powoduje odchylanie toru lotu w lewo i lekko ku górze (pod warunkiem, że śmigło kręci się w prawo). Wykłon w prawo (jeśli śmigło kręci się w prawo patrząc z tyłu) dajemy (w klasycznym modelu) ze względu na niesymetryczny opływ wirującego strumienia zaśmigłowego, który napierając z lewej strony na usterzenia powoduje odchylanie toru lotu w lewo i lekko ku górze. Tak to wygląda na rysunku (układ klasyczny): Tak to wygląda na rysunku w układzie asymetrycznym: Jeśli śmigło kręci się w lewo prawie wszystko jest odwrotnie. EDIT1 : Nie zwróciłem uwagi na oznaczenie śmigła GF 8045R (reverse rotation) - czyli kręci się w lewo patrząc od tyłu modelu, czy tak? Czyli niesymetryczny opływ wirującego strumienia zaśmigłowego, który napiera w tym przypadku z prawej strony na usterzenia powoduje odchylanie toru lotu w prawo. Czyli pogłębia skręt w prawo. Dodatkowo masz moment od śmigła przechylający w prawo. Jeśli miałeś śmigło kręcące się w lewo, to zmień na prawoobrotowe i spróbuj bez wykłonu, Na planie widzę, że zalecane śmigło to APC 8x6 SF, czyli prawoobrotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2019 ..... Przepraszam, ale wczoraj coś mnie przymuliło i popisałem trochę bzdur. Poprawiłem powyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi