Skocz do zawartości

Parallax -nowy projekt na stol.


skrzydlaty smok

Rekomendowane odpowiedzi

ok.serwo juz zrobione.

post-8410-0-90623200-1414409634.jpg

reszta tez jest.

post-8410-0-38506900-1414409658.jpg

teraz wazy 720 g.

Pojawil sie problem jak to wywazyc?,po pierwszych rzytach na (poduszke)wydaje mi sie ze prawa strona jest ciezsza,wiec postanowilem ze na lewa dodam troche olowiu.

A i zbudowalem cosik takiego na lepsze spr.SC.

post-8410-0-16205600-1414410605_thumb.jpg

Myslycie ze spelni swoja role???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,wiem ze jest w planach,ale mimo wszystko dalem na dluzsze skrzydlo pare kulek olowiu,ktore po pierszym spotkaniu z ziemia gdzies uciekly. :D

Na poczatku sprubowalem bez nich.i nawet trymetr nie dal nic,samolot ostro kladl sie na prawo,i ziemia,tak wiec w warunkach polowych,poszedlem na inprowizacje,przykleilem kawalek patyka na lewe skrzydlo i jakos zaczynal latac prosto.Wiem napisze ktos ze ten model nie nadaje sie dla poczatkujacego,ale tak mi sie spodobal,ze musialem go zrobic,niestety,brak filmu,ale o dziwo samolot wyszedl calo z moich rak,troche poobijany jest ale da sie polatac jutro,trzeba tylko baterie naladowac.

 

A zapomnialem dodac,ze silnik tylko ma sklon 3mm zadnego wyklonu nie robilem,no i oznaczenie smigla to GF 8045R.

 

 

A jednak jakis film jest,operator zrobil cichaczem tel.Lobuz jeden.Krotki ale zawsze cos.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Tak,wiem ze jest w planach,ale mimo wszystko dalem na dluzsze skrzydlo pare kulek olowiu,ktore po pierszym spotkaniu z ziemia gdzies uciekly. :D

Na poczatku sprubowalem bez nich.i nawet trymetr nie dal nic,samolot ostro kladl sie na prawo,i ziemia,tak wiec w warunkach polowych,poszedlem na inprowizacje,przykleilem kawalek patyka na lewe skrzydlo i jakos zaczynal latac prosto.Wiem napisze ktos ze ten model nie nadaje sie dla poczatkujacego,ale tak mi sie spodobal,ze musialem go zrobic,niestety,brak filmu,ale o dziwo samolot wyszedl calo z moich rak,troche poobijany jest ale da sie polatac jutro,trzeba tylko baterie naladowac.

A zapomnialem dodac,ze silnik tylko ma sklon 3mm zadnego wyklonu nie robilem,no i oznaczenie smigla to GF 8045R.

A jednak jakis film jest,operator zrobil cichaczem tel.Lobuz jeden.Krotki ale zawsze cos.

http://youtu.be/YBUOrICpzn0

To jest model wzorowany na BV 141.

post-21299-0-56150500-1554565140_thumb.png

 

W układach asymetrycznych, takich jak tu, czy w BV 141 nie powinno się dawać wykłonu, dając wykłon w prawo (jeśli śmigło kręci się w prawo patrząc z tyłu)  pogłębisz problem.

 

Popatrz na rysunek 

post-21299-0-21161100-1554564762_thumb.png

 

Masz momenty:

od siły ciągu T na ramieniu a, i on ma zrównoważyć    i moment działąjący przeciwnie od oporu (kabiny) D na ramieniu b.

Albo mocniejszy silnik, albo wykłon w lewo (jeśli śmigło kręci się w prawo patrząc z tyłu) 

 

EDIT 2: Kurcze wczoraj byłem chyba trochę zmulony, a nikt nie zauważył bzdury, którą napisałem

Masz momenty:

od siły ciągu T na ramieniu a, oraz od oporu (kabiny) D na ramieniu b. Oba kręcą w tą samą stronę czyli w prawo względem SC. jeszcze jest moment od siły oporu skrzydła krótkiego (nie zaznaczony)

 

Co temu przeciwdziała?

Moment siły oporu kadłuba z silnikiem, moment od siły oporu skrzydła dłuższego (nie zaznaczone), oraz niesymetryczny opływ wirującego strumienia zaśmigłowego, który napierając z lewej strony na usterzenia powoduje odchylanie toru lotu w lewo i lekko ku górze (pod warunkiem, że śmigło kręci się w prawo).

 

 

Wykłon w prawo  (jeśli śmigło kręci się w prawo patrząc z tyłu)  dajemy (w klasycznym modelu)  ze względu na niesymetryczny opływ wirującego strumienia zaśmigłowego, który napierając z lewej strony na usterzenia powoduje odchylanie toru lotu w lewo i lekko ku górze.

Tak to wygląda na rysunku (układ klasyczny):

post-21299-0-53466300-1554619099_thumb.png

 

 

Tak to wygląda na rysunku w układzie asymetrycznym:

post-21299-0-13800800-1554619167_thumb.png

 

Jeśli śmigło kręci się w lewo prawie wszystko jest odwrotnie.

 

EDIT1 : Nie zwróciłem uwagi na oznaczenie śmigła GF 8045R (reverse rotation) - czyli kręci się w lewo patrząc od tyłu modelu, czy tak?

Czyli niesymetryczny opływ wirującego strumienia zaśmigłowego, który napiera w tym przypadku z prawej strony na usterzenia powoduje odchylanie toru lotu w prawo. Czyli pogłębia skręt w prawo. Dodatkowo masz moment od śmigła przechylający w prawo.

 

Jeśli miałeś śmigło kręcące się w lewo, to zmień na prawoobrotowe i spróbuj bez wykłonu

Na planie widzę, że zalecane śmigło to  APC 8x6 SF, czyli prawoobrotowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.