Jump to content

Tunelowe napędy


Recommended Posts

Witam, jakiś czas temu opisywałem tu mojego wysłużonego twinstara II , gdzie jako napedy zastosowałem dwa tuneliki GWS'a i silniki bezszczotkowe. Wszystko obudowane było EPP (wyciete tunelowe obudowy w/w napędów). Wszystko sprawdziło sie doskonale, model do lekkich i małych nie nalezy, napędy tunelowe zas do najsprawniejszych - również. Jednak model latał dosyć ciekawie wręcz nawet energicznie. Juz po pierwszym lądowaniu (następne były podobne) okazało sie że w naturze Twinstara lezy podpieranie sie skrzydłem po przyziemieniu. Idąc dalej gondole przyklejone pod skrzydłami (moje ladowisko obfituje w krzaki i suche chwasty) poprostu odrywały sie to jedna to druga... Tak, klej CA i przyspieszacz załatwia sprawę - ale ileż razy mozna? Zaniechałem już lotów z tym wyposażeniem, ale szukałem i znalazłem takie coś:

tyltt3.th.jpg

przodxq4.th.jpg

turbinadr6.th.jpg

caloscpionpd6.jpg

 

Trochę danych:długośc 125mm, średnica wejściowa 60mm, wylot 58mm, średnica zewnętrzna 80mm, waga 50g.

Tutbinki w zestawie mają mocowanie na wał silnika 3,2mm, są wykonane jako całośc z karbonu, wykończone zewn. i wew. na błyszcząco. Przystosowane do silnika typu 400, oczywiście u mnie wejdzie w/w chińska bezszczotka (wielkosc 400) 4000KV.

 

O dalszych postępach i co w czym polata - poinformuję Szanowne Grono Kolegów.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Ładne, ładne.

Ale czy na to:

 

... Idąc dalej gondole przyklejone pod skrzydłami (moje ladowisko obfituje w krzaki i suche chwasty) poprostu odrywały sie to jedna to druga... Tak, klej CA i przyspieszacz załatwia sprawę - ale ileż razy mozna? ...

 

ich "ładność" i pewnie większa niż GWSowskich sprawność pomoże?

 

Pozdrawiam,

 

KAper

Link to comment
Share on other sites

No własnie nie mam weny co do osadzenia ich w twinstarze, myślę raczej o jakims wynalazku zbudowanym od poczatku do końca typu Learjet, może A10, a może... Ktos ma jakies pomysły, plany, linki z sieci?

 

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam, czas ostatnio galopuje mi jak dziki mustang, jednak dzis znalazłem chwilkę i zmontowałem "hamownie", postanowiłem pomierzyc choć w przybliżeniu ile wagowo ciagu mają turbinki o których mowa wyżej... Pierwsze zdjęcie na filmie to widok "hamowni" oraz waga zespołu, film pokazuje ile to cos wyciska na wadze..., no nie wiem, trochę jestem rozczarowany - MAłO TYCH GRAMóW! Pocieszam się jednak, bo pakiet widoczny na zdjęciach i filmie nie jest wpełni naładowany. Gdyby był pełny mysle,że pewnie ze 420G by tego było. Jeszcze jedna sprawa - mam dwie takie turbinki wiec myśle,że uda mi sie coś skonstruowac, co jakoś poleci, może nawet lepiej niz jakoś.

Oto film:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=agW4acruejI

 

Czekam na opinie , no i na jakis czas wolny i pomysł co zbudować, może ktos z Szacownego Grona podpowie mi jakis model...

 

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Filmik już coś pokazuje ale brak zasadniczego parametru - ?? ampery ??

No i "na słuch" (zwłaszcza jeśli ten prąd nie będzie za duży) nie wyje strasznie wysoko, zatem pakiet 4s może być wart wypróbowania.

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Nie musi być na filmie, napisz, ile prądu pobierają.

 

A model - mnie by się bardziej podobał jakiś mały cywilny jet. Np. Westwind jest bardzo ładny. A z Learjetów 24, 25, albo np. Cessna Citation (np. I, II, III).

 

A10 jest sporo - to popularny temat zestawów.

 

Zamierzasz budować od zera, z planów, czy jakiś zestaw?

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Na tym filmie faktycznie slychac jakby turbinka pracowala na 1/3 mocy/obrotow. Jak na silnik 4000KV i 3S to dosc dziwne. Na pewno miales regulator ustawiony jak trzeba a bateria nie byla na skraju wyczerpania ?

PS

Skad wziales te turbinki jezeli nie tajemnica ?

Jakas rozsadna cena ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.