Skocz do zawartości

Tunelowe napędy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas temu opisywałem tu mojego wysłużonego twinstara II , gdzie jako napedy zastosowałem dwa tuneliki GWS'a i silniki bezszczotkowe. Wszystko obudowane było EPP (wyciete tunelowe obudowy w/w napędów). Wszystko sprawdziło sie doskonale, model do lekkich i małych nie nalezy, napędy tunelowe zas do najsprawniejszych - również. Jednak model latał dosyć ciekawie wręcz nawet energicznie. Juz po pierwszym lądowaniu (następne były podobne) okazało sie że w naturze Twinstara lezy podpieranie sie skrzydłem po przyziemieniu. Idąc dalej gondole przyklejone pod skrzydłami (moje ladowisko obfituje w krzaki i suche chwasty) poprostu odrywały sie to jedna to druga... Tak, klej CA i przyspieszacz załatwia sprawę - ale ileż razy mozna? Zaniechałem już lotów z tym wyposażeniem, ale szukałem i znalazłem takie coś:

tyltt3.th.jpg

przodxq4.th.jpg

turbinadr6.th.jpg

caloscpionpd6.jpg

 

Trochę danych:długośc 125mm, średnica wejściowa 60mm, wylot 58mm, średnica zewnętrzna 80mm, waga 50g.

Tutbinki w zestawie mają mocowanie na wał silnika 3,2mm, są wykonane jako całośc z karbonu, wykończone zewn. i wew. na błyszcząco. Przystosowane do silnika typu 400, oczywiście u mnie wejdzie w/w chińska bezszczotka (wielkosc 400) 4000KV.

 

O dalszych postępach i co w czym polata - poinformuję Szanowne Grono Kolegów.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne, ładne.

Ale czy na to:

 

... Idąc dalej gondole przyklejone pod skrzydłami (moje ladowisko obfituje w krzaki i suche chwasty) poprostu odrywały sie to jedna to druga... Tak, klej CA i przyspieszacz załatwia sprawę - ale ileż razy mozna? ...

 

ich "ładność" i pewnie większa niż GWSowskich sprawność pomoże?

 

Pozdrawiam,

 

KAper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie nie mam weny co do osadzenia ich w twinstarze, myślę raczej o jakims wynalazku zbudowanym od poczatku do końca typu Learjet, może A10, a może... Ktos ma jakies pomysły, plany, linki z sieci?

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, czas ostatnio galopuje mi jak dziki mustang, jednak dzis znalazłem chwilkę i zmontowałem "hamownie", postanowiłem pomierzyc choć w przybliżeniu ile wagowo ciagu mają turbinki o których mowa wyżej... Pierwsze zdjęcie na filmie to widok "hamowni" oraz waga zespołu, film pokazuje ile to cos wyciska na wadze..., no nie wiem, trochę jestem rozczarowany - MAłO TYCH GRAMóW! Pocieszam się jednak, bo pakiet widoczny na zdjęciach i filmie nie jest wpełni naładowany. Gdyby był pełny mysle,że pewnie ze 420G by tego było. Jeszcze jedna sprawa - mam dwie takie turbinki wiec myśle,że uda mi sie coś skonstruowac, co jakoś poleci, może nawet lepiej niz jakoś.

Oto film:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=agW4acruejI

 

Czekam na opinie , no i na jakis czas wolny i pomysł co zbudować, może ktos z Szacownego Grona podpowie mi jakis model...

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być na filmie, napisz, ile prądu pobierają.

 

A model - mnie by się bardziej podobał jakiś mały cywilny jet. Np. Westwind jest bardzo ładny. A z Learjetów 24, 25, albo np. Cessna Citation (np. I, II, III).

 

A10 jest sporo - to popularny temat zestawów.

 

Zamierzasz budować od zera, z planów, czy jakiś zestaw?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym filmie faktycznie slychac jakby turbinka pracowala na 1/3 mocy/obrotow. Jak na silnik 4000KV i 3S to dosc dziwne. Na pewno miales regulator ustawiony jak trzeba a bateria nie byla na skraju wyczerpania ?

PS

Skad wziales te turbinki jezeli nie tajemnica ?

Jakas rozsadna cena ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.