wapniak Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Od jakiegoś czasu chodził za mną model hydroplanu (czy jak to się tam nazywa). Plany znalazłem na stronie astecmodels.co.uk/plans.php Wybrałem te w skali 1/8 i wydrukowałem je w rozmiarze 86 %. Taki rozmiar wybrałem pod posiadany silnik i akumulatory. Kadłub będzie miał 900 mm długości , w najszerszym miejscu 450 mm szerokości. Konstrukcja drewniana, wręgi i podłużnice z balsosklejki, poszycie sklejka 1 mm, od wewnątrz będzie dodatkowo wylaminowany . Tyle zrobiłem na dziś: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Też mi chodzi po głowie taki i to będzie mój wiosenny projekt. Planuję taki z 1500mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 1500 to już potwór. No i potrzebuje też sporej wody. Tu gdzie mieszkam, nie miałbym chyba gdzie takim popływać Nie wiem, czy znasz to forum: http://forums.offshoreelectrics.com/forum.php Można tam sporo podejrzeć. Bez tego forum za swojego hydraka chyba bym się nie wziął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Hydroplan to raczej wodnosamolot, jeżeli dobrze zinterpretowałem wręgi to co budujesz to katamaran, ale mogę się mylić. Pozdrawiam skipper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Jak robić to robić. Na razie czekam na wymianę silnika do swojego potwora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Hydroplan to raczej wodnosamolot, jeżeli dobrze zinterpretowałem wręgi to co budujesz to katamaran, ale mogę się mylić. Pozdrawiam skipper To ma być coś takiego, nie wiem czy można to nazwać katamaranem. Trimaran to też nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 To jest typowy katamaran, dwa pływaki. Tak przynajmniej określa się duże ślizgi. Pomiędzy pływakami masz tunel. Trimarany wygladają troszeczkę inaczej. skipper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Jeśli to można nazwać katamaranem to niech tak będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 31 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 No, powolutku do przodu. Szkielet wycięty i sklejony: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Czym chcesz go napędzać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Silnik będzie KB45/63/2300kV, aku 2x 5800mAh 4S, równolegle. Taki zestaw spokojnie daje 1,5 KW i kręci śrubą 54 mm. Regulator 180 A. To ten sam napęd co był w mono 32 cali, i łódka odfruwała. Tak patrzę na szkielet i wydaje mi się trochę za mały do tego napędu. Mogłem chyba budować to w skali 1:8. Byłby o 15 cm dłuższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Zastanawia mnie jaką dobrać srubę do tego swojego napędu, silnik mam 1000kv zasilany będzie z 8 cel. Mam śruby od 50 do 60 duralowe co 2 mm skok. Skoro mówisz , że Twój napęd radzi sobie z 54mm śrubą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Śruba przy Twoim motorku chyba powinna być dobrana do wydolności akumulatorów.Bo silnik to chyba zakręci i 60 bez problemu. I do tego, co od modelu oczekujesz. Jak dasz za dużą , to model po prostu pofrunie. Takie moce to już nie w kij dmuchał... Ja się zdziwiłem przy jednej czwartej tego, czym Ty dysponujesz. Edit: 60 będzie za mała, bo dałaby tylko 100 km/h, a to powinno iść znacznie prędzej. Tu są fajne kalkulatory do łódek http://www.offshoreelectrics.com/conversion.htm A u mnie małe postępy. Pływaki przygotowane do oklejania: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Nie zależy mi na rekordach prędkości, mam do tego wyczynowe modele, które chodzą naprawdę szybko. Na razie jak dostanę nowy silnik to opływam ją na tym co mam zaczynając od tej 50mm. W kalkulatory bym nie wierzył bo teoria przy łódkach to jedno a na wodzie okazuję się zupełnie inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Wapniak, nie wiesz czy można gdzieś kupić laminatowy kadłub takiego hydroplanu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Nie za duże to choćby tu http://www.offshoreelectrics.com/proddetail.php?prod=df-vortex-34 Albo tu http://www.rcboatcompany.com/ A plany tu: http://www.newtonmarine.com/plans.php Przejrzyj to forum(OSE), coś na pewno znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Ciąg dalszy klejenia, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Do poprzedniego posta dołożyłem parę fotek, no i nowe: Teraz widać do czego były potrzebne listwy wklejone na bokach tunelu. Uzyskałem je, odrysowując boczne ścianki tunelu ok 10 mm od krawędzi deski balsowej ( 5 mm twarda). Elementy balsowe, ale i duże elementy poszycia ze sklejki 1 mm wycinam łamliwym nożykiem , więc "odpad" po wycięciu boków kanału wykorzystałem w ten właśnie sposób. Ułatwiło to znacznie równe przyklejenie podłogi tunelu. Jak widać kadłub leży dociążony na klockach, co zapobiega przed jego zwichrowaniem. Tak jest przy klejeniu każdego elementu poszycia. Do tego posta też później dokleję parę fotek, w trakcie postępów prac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 No to dno łódki oklejone. Fotki: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Darku, jakim klejem kleiłeś kadłub? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi