Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakiegoś czasu chodził za mną model hydroplanu (czy jak to się tam nazywa).

Plany znalazłem na stronie astecmodels.co.uk/plans.php

Wybrałem te w skali 1/8 i wydrukowałem je w rozmiarze 86 %.

Taki rozmiar wybrałem pod posiadany silnik i akumulatory.

Kadłub będzie miał 900 mm długości , w najszerszym miejscu 450 mm szerokości.

Konstrukcja drewniana, wręgi i podłużnice z balsosklejki, poszycie sklejka 1 mm,

od wewnątrz będzie dodatkowo wylaminowany .

Tyle zrobiłem na dziś:

post-5038-0-81118000-1414689308_thumb.jpg

post-5038-0-33830800-1414689368_thumb.jpg

post-5038-0-60172500-1414689392_thumb.jpg

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hydroplan to raczej wodnosamolot, jeżeli dobrze zinterpretowałem wręgi to co budujesz to katamaran, ale mogę się mylić.

Pozdrawiam

skipper

To ma być coś takiego, nie wiem czy można to nazwać katamaranem. Trimaran to też nie jest.

post-5038-0-80195700-1414699593.jpg

Opublikowano

To jest typowy katamaran, dwa pływaki. Tak przynajmniej określa się duże ślizgi. Pomiędzy pływakami masz tunel. Trimarany wygladają troszeczkę inaczej.

skipper

Opublikowano

Silnik będzie KB45/63/2300kV, aku 2x 5800mAh 4S, równolegle.

Taki zestaw spokojnie daje 1,5 KW i kręci śrubą 54 mm.

Regulator 180 A.

To ten sam napęd co był w mono 32 cali, i łódka odfruwała.

Tak patrzę na szkielet i wydaje mi się trochę za mały do tego napędu.

Mogłem chyba budować to w skali 1:8. Byłby o 15 cm dłuższy.

Opublikowano

Zastanawia mnie jaką dobrać srubę do tego swojego napędu, silnik mam 1000kv zasilany będzie z 8 cel. Mam śruby od 50 do 60 duralowe co 2 mm skok. Skoro mówisz , że Twój napęd radzi sobie z 54mm śrubą.

Opublikowano

Śruba przy Twoim motorku chyba powinna być dobrana do wydolności akumulatorów.Bo silnik to chyba zakręci i 60 bez problemu.

I do tego, co od modelu oczekujesz.

Jak dasz za dużą , to model po prostu pofrunie. Takie moce to już nie w kij dmuchał...

Ja się zdziwiłem przy jednej czwartej tego, czym Ty dysponujesz.

Edit:

60 będzie za mała, bo dałaby tylko 100 km/h, a to powinno iść znacznie prędzej.

Tu są fajne kalkulatory do łódek http://www.offshoreelectrics.com/conversion.htm

 

A u mnie małe postępy.

Pływaki przygotowane do oklejania:

post-5038-0-67394900-1414861556_thumb.jpg

post-5038-0-95200700-1414861572_thumb.jpg

Opublikowano

Nie zależy mi na rekordach prędkości, mam do tego wyczynowe modele, które chodzą naprawdę szybko. Na razie jak dostanę nowy silnik to opływam ją na tym co mam zaczynając od tej 50mm. W kalkulatory bym nie wierzył bo teoria przy łódkach to jedno a na wodzie okazuję się zupełnie inaczej.

Opublikowano

Do poprzedniego posta dołożyłem parę fotek, no i nowe:

Teraz widać do czego były potrzebne listwy wklejone na bokach tunelu.

Uzyskałem je, odrysowując boczne ścianki tunelu ok 10 mm od krawędzi deski balsowej ( 5 mm twarda).

Elementy balsowe, ale i duże elementy poszycia ze sklejki 1 mm wycinam łamliwym nożykiem ,

więc "odpad" po wycięciu boków kanału wykorzystałem w ten właśnie sposób.

 

Ułatwiło to znacznie równe przyklejenie podłogi tunelu.

 

Jak widać kadłub leży dociążony na klockach, co zapobiega przed jego zwichrowaniem.

Tak jest przy klejeniu każdego elementu poszycia.

 

Do tego posta też później dokleję parę fotek, w trakcie postępów prac.

post-5038-0-41763300-1415116271_thumb.jpg

post-5038-0-36515700-1415116288_thumb.jpg

post-5038-0-03960300-1415124129_thumb.jpg

post-5038-0-15915400-1415124150_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.