solainer Opublikowano 11 Stycznia 2007 Opublikowano 11 Stycznia 2007 Witam, jako że też przymierzam sie do zbudowania Pipera tylko ,że wersja pa-18 to podepnę się do tego wątku z pytaniem czy do modelu o rozpiętości niecałe 1,6 m wystarczy czterosuw 5 ccm. Mam plany i niby na nich ten model ma mieć os 25 fp czyli 4ccm wiec myślę ze 5 ccm czterosuw powinien być ok choć i tak wydaje mi się, że takie małe silnik do tak dużego modelu to trochę dziwne zestawienie ale widziałem na Tower hobbies zestaw tatarka też 1,6 metra rozpiętości właśnie pod silnik 0,25. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJ567&P=0 Zastanawiam sie czy kupić do tego modelu tego czterosuwa czy lepiej jakiegoś dwu.
ak Opublikowano 19 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2007 Witam, jako że też przymierzam sie do zbudowania Pipera tylko ,że wersja pa-18 to podepnę się do tego wątku z pytaniem czy do modelu o rozpiętości niecałe 1,6 m wystarczy czterosuw 5 ccm... Zastanawiam sie czy kupić do tego modelu tego czterosuwa czy lepiej jakiegoś dwu. Mysle,że przydałby się troche mocnijszy silnik, zwłaszcza że różnica w cenach nie jest duża więc czemu nie? Lepiej czterosówa... ale to już również kwestia finansowa... A przy moim Piperku troche ostatnio dłubałem i skrzydła wyglądają już jak skrzydła Co prawda jeszcze troche pracy przy nich mi zostało ale juz widać powoli koniec A tutaj klapeczka manipulacyjna od spodu kadłuba... (zawsze się przyda dodatkowy dostęp )
MareX Opublikowano 20 Stycznia 2007 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Włączę się na króciutko w ten wątek, bo widzę, że się coś przy Twoim modelu dzieje, a i inny forumowicz jest takim samym zainteresowany. Wierzcie mi Panowie, bo mam już jakieś doświadczenie z Piperkiem. Model MUSI być relatywnie b. lekko zrobiony! O 5 cm zapomnij! Ja pierwotnie próbowałem z 8,5 cm MVVSem i różnymi smigłami i raz tylko "grubas" poszedł w powietrze, aby zaraz po pierwszym dużym zakręcie i pozycji "z wiatrem" zostać przeciągnietym, co zakończyło się półtorej zwitki kora i b. klasycznym kretem! Teraz mam założony do niego 13 cm MVVS i wiem, że z tym silnikiem bedzie już dobrze latał. Ale to wszystko dotyczy mojego "grubasa", któremu nawet radykalne odchudzanie nie wiele pomogło. Do L-4H planujemu wraz z jego twórcą i "ojcem" Panem Rusinkiem założyć OS 15cm3 4-T i po przepłótnieniu /nowa folia płótnopodobna zamiast dotychczasowego szyfonu i grubej warstwy farby/, powinien model być lżejszy i prawie, jak nowy O dalszych losach tych obu modeli będę informował we własnych wątkach ich dotyczących...
hubert_tata Opublikowano 20 Stycznia 2007 Opublikowano 20 Stycznia 2007 To jeszcze ja o coś muszę zapytać Obejrzałem pobieżnie dwa Twoje wątki o Piperkach: http://www.szabatowski.com/forum/viewtopic.php?t=120 , http://www.szabatowski.com/forum/viewtopic.php?t=188 Nie znalazłem, ani rozpietości ani wagi :? Jest jeszcze jakiś inny watek, gdzie to podawałeś? Robię sobie takiego Piperka 193cm rozp. i może zamiast elektryczka mam od razu założyć 4t Magnum 15cm3 ? Marek, wyszło dużo znaków zapytania To nie jakaś złośliwość, tylko faktycznie mnie to interesuje.
MareX Opublikowano 20 Stycznia 2007 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Nie, Hubercie. To są właśnie te moje dwa wątki zasadnicze o moich Piperkach, tylko ten o L-4H powinieneś zacząć czytać od wątku o bezdennie głupim tytule "moje nowe-stare cacuszko" Prosiłem adminów, aby połączyli te watki w całość, kasując tym samym ten idiotyczny tytuł, ale podobno sie nie da... Wielka szkoda, a dla mnie /oby także wreszcie też dla innych/ wielka nauczka nt. tego jak ważne jest właściwe i precyzujne tytułowanie nowych wątków. A wracając do Twoich pytań, już odpowiadam: J3 ma 180 cm rozpiętości i teraz /po odchudzaniu/ z silnikiem 13 cm waży nieco ponad 3,5kg. Jest to , jak zapewne wiesz, Svenson oryginalny czyli zestaw, skala 1/6. Materiał podłej jakości, cięte to z wykrojnika, no sam wiesz, w sumie smutek... L-4H to skala 1:4,5 - rozp. 2,3m, waga aktualna pustego 3kg z drobnymi... Jak powiedziałem, po całkowitym przepłótnieniu z silnikiem powinno byc poniżej 4 kg./?/ - zobaczymy...
hubert_tata Opublikowano 20 Stycznia 2007 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Dzięki Marku za informacje. Mój jest ciutkę większy od Svensona, a powinienem się wyrobić poniżej 3,5kg. Czyli chyba poleci z silnikiem elektrycznym. Przepraszam Łukasz, za małe wtrącenia nie do końca na temat
solainer Opublikowano 22 Stycznia 2007 Opublikowano 22 Stycznia 2007 Czyli przy rozpiętości 1,6 metra silnik np 25 la odpada definitywnie nawet jakby model był lekko zrobiony ? Nie rozumiem tylko dlaczego robią takie zestawy. Chciałbym kupić czterotakta bo jeszcze nie mam ,ale takiego z niższej półki bo jak zwykle nie stać mnie na to co bym chciał naprawdę i dlatego szukam jakiegoś modelu do którego 5cm by wystarczyło myślałem że ten Peiper ,ale chyba trzeba będzie jeszcze trochę pooszczędzać i kupić większy silnik i dopiero wtedy zrobię jakiegoś Pipera.
Henryk S. Opublikowano 22 Stycznia 2007 Opublikowano 22 Stycznia 2007 Piotrze do Pipera 1,6 m taki silnik 25la to jest 4,07cm3 napewno odpada. Piper 1,6m zrobiony bardzo lekko,kadłub kratownica to silnik 5cm3 wystarczy. Piotrze mieszkasz w Czeladzi a ja w Sosnowcu kilka minut drogi przyjdz to porozmawiamy na temat piperów.
dominatorxxxx Opublikowano 23 Stycznia 2007 Opublikowano 23 Stycznia 2007 bardzo ładny piperek też bym chcial takiego ale jak to mówią: " jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma" :) no i to by było na tyle, ale postaram się waschociaż w malutkim stopniu podgonić
pleses Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 bardzo ładny piperek też bym chcial takiego... Mam prośbę w imieniu kilku kolegów i własnym. Wątki merytoryczne zostaw takimi jakie są - niech tu zostanie wiedza, jeśli już musisz pisać, swoje "ochy i achy" pisz w dziale przy piwie.
solainer Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 No tak z Czeladzi do Sosnowca to naprawdę jest blisko, dziękuję za zaproszenie ale chyba najpierw musze się na 100% zastanowić czy warto się brać za taki model.
ak Opublikowano 4 Marca 2007 Autor Opublikowano 4 Marca 2007 Po długiej przerwie przedstawiam dwie fotki obecnego stanu modelu. Brakuje jeszcze lotek, zastrzałów i innych pierdółek do wykończenia. Samolot waży 2,8 kg (z 5 serwami, silnikiem, pakietem, odbiornikiem, bez paliwa i lotek), w tej chwili środek ciężkości jest w okolicach 8-9 cm od natarcia, czyli chyba nieźle...
ak Opublikowano 30 Marca 2007 Autor Opublikowano 30 Marca 2007 Jako, że już trochę czasu minęło ukończyłem Piperka (nielicząc wykończenia), tak by był zdolny do lotu Więc tak: do lotu z całym wyposażeniem bez paliwa waży niecałe 2,9 kg Środek ciężkości wyszedł prawie idealnie bez doważania. Więc jeśli bym zrobił lżejszy i słabszy ogon bym gorzej na tym wyszedł niż teraz. Dziś odbył się pierwszy lot. Lata się nim bardzo przyjemnie Ale nie obyło się bez wpadki :? Niestety podczas jednego lotu wpadłem w korkociąg, co prawda wyprostowałem lot ale zabrakło już miejsca na wyprowadzenie go i wbił sie 30 cm w ziemie... po wyciągnięciu stwierdziłem,że moja pancerna konstrukcja świetnie się sprawdziła. Straty niewielkie, a wyglądało to niezbyt ciekawie. Silnik już wyczyszczony i przepalony. Reszta też już prawie zrobiona. Zdjęć z lotu niestety nie mam Może z jutra lub niedzieli EDIT: By niedodawać kolejnego postu od siebie ten edytuje i dodaję filmik ze startu http://rapidshare.com/files/24039234/start.avi.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.