MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Witam, Od pewnego czasu dłubię całkiem spory modelik. Jest to Super Decathlon z firmy Dynaflite. Zestaw typu tartak więc roboty sporo. Model ma prawie 230 cm rozpiętości. Napędzany będzie silnikiem benzynowym ZDZ40. Przewidywana waga do lotu - ok. 7 kg. Aktualnie model jest prawie skończony w stanie surowym. Muszę wymontować silnik z Pipera aby go przypasować. Nie bardzo mam na to ochotę bo chciałem jeszcze polatać Piperkiem w zimę przy sprzyjającej pogodzie. Może się skuszę na kupno jakiegoś chińczyka albo silnik z piły spalinowej (widziałem ostatnio piły z silnikiem 1.9 kM po 318 zł). Do Pipera to w zupełności wystarczy. Poniżej kilka fotek aktualnego stanu modelu.
olo Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Czy próbowałeś może sprawdzać już w którym miejscu wychodzi środek ciężkości ? Nie jest za ciężki na tył ?
MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 To można sprawdzić dopiero po zamontowaniu silnika. Ale przy ZDZ 40 nie będzie problemu. Ten model był projektowany pod nieco mniejszy silnik. Podobny model był już zbudowany przez kolegę i z takim właśnie silnikiem nie było problemów. Właściwy ść można uzykać przemieszczając tylko wyposażenie.
olo Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Ja odbudowalem taki model tzn. dorobiłem przód kadłuba ,tył kadłuba od skrzydła był cały.,z chińską benzyną 40 SC nie wychodzi tak jak w planie za daleko w tyle przesunięcie wszystkiego na max. do przodu + wyjęcie trzech serw z ogona i prowizoryczne wstawienie na podłodze na miejscu drugiego fotel przesuwa SC w okolice tego co na planie ale to ciągle jeszcze na nieoklejonym modelu. Zaczynam kombinować i dlatego moje pytanie.
MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 Czyżbyś nabył rozbity model od Marka Szulena?
olo Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Czyżby w kraju były tylko dwa takie modele Twój i kiedyś Marka Szulena a teraz mój
MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 Na to wygląda. Znam ten model bardzo dobrze, Marka zresztą też. Nie słyszałem od niego o problemach z wyważeniem przy tym silniku. Model rzeczywiście fajnie lata. Wygląda na trenerka a można kręcić nim pełną akrobację. Nie pamiętam ile waży teń chińczyk (chyba testowałem pierwszy egzemplarz tego silnika z Nastika), może jest lżejszy od ZDZ. Pamiętaj, że porządny kołpak (łatwo go dodatkowo dociążyć) waży ze 100g. a to jest na samiutkim dziobie. Poza tym, z mojego doświadczenia wynika, że w fabrycznych zestawach ść jest podawany zwykle bardzo asekuracyjnie. Ja zazwyczaj mam znacznie dalej do tyłu niż zaleca producent. Czasami są to naprawdę duże różnice. Jak tylko zamontuję silnik to dam znać jak to u mnie wstępnie wygląda.
Pawel_W Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Czy masz może plany tego modelu? I czy mógłbyś je jakoś zeskanować (u mnie można takie rzeczy robić, tzn. wielkoformatowe skany) bo przymierzam się do decathlona ale jakiegoś mniejszego, tak koło 1,20 - 1,40, bo mam silniczki 3,5Irvine i 6,5 ASP i wypadałoby któryś ulotnić
olo Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Silnik waży ok 1,5 kg wg, Nastika bo ja go jeszcze nie ważyłem.Zobaczymy jak to Ciebie wypadnie. Ja też widziałem jak to lata na zlocie w Pile nawet kawałek nagrałem na kamerze trochę na ten model zachorowałem. Wybrałeś jakiś schemat malowania ? bo ja chyba powielę schemat Marka i wtedy zmienię nazwę na Super Decathlon v.2 lub Super Decathlon-reaktywacja
MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 Zaskoczyłeś mnie. Jak to wygląda w świetle poniższej Twojej wypowiedzi? Co do tej aukcji - ten użytkownik po raz kolejny sprzedaje lewe plany ze strony Profili. Po raz kolejny to zgłosiłem. To pospolite chamstwo, nie mówiąc już o tym że kradzież. Przecież te plany ktoś opracował i ma nadzieję na tym zarabiać. Ja je kupiłem wraz modelem.
Pawel_W Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Ja to doskonale rozumiem. Tyle że ja nie mam zamiaru na nich zarabiać, ani budować takiego samego modelu. Potrzebuję dokładnych rysunków, dokładniejszych niż mam, żeby opracować własny plan. Jedyne czym dysponuję to trzu rzuty wielkości kartki A4 W sumie, to potrzebne mi kilka przekrojów oraz rzuty boczne i z góry... Szukam w necie od dłuższego czasu i znaleźć nie mogę... Nie chciałem zostać źle zrozumiany, przepraszam.
MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 Ale namawiasz mnie do łamania praw autorskich. No dobra, troche to pisałem z przekorą aby pokazać "jak zmienia się punkt widzenia w zależności od punktu siedzenia" . Jak skończę model to wrócimy do tematu. W moim przekonaniu nie robię nic złego udostępniając plan koledze. Choć nie do końca może jest to całkiem moralne. Ale w końcu zapłaciłem za niego i nie zarabiam na tym .
Pawel_W Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 O to chodzi. Ale tak jak mówię, nie chcę tego ani sprzedawać, ani kopiować, ani na tym zarabiać tylko przerysowac sylwetkę, zmniejszyć, zbudować, latać i się cieszyć
MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 Wybrałeś jakiś schemat malowania Nie mam takiego talentu ani cierpliwości do ozdabiania modeli jak mój imiennik toteż wybrałem prosty schemat malowania. Można go zobaczyć tu:http://www.gkairshows.com/gkairshows/images/Photo%20Gallery/Decathlon/index.htm
olo Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Na tej stronie nie byłem muszę obejrzeć. Z Markiem na temat modelu nie pisałem . W sumie to powinienem go już dawno skończyć i oblatać na nowo ale nie zdążyłem na wiosnę 2006 a potem już miałem zastój i jeszcze coś na warsztacie. Marek chyba próbował wzmocnić goleń podwozia bo miałem taki zamocowany od spodu sprężysty drut chyba fi 5 mm , orginalnie chyba tego nie ma ? kawał blachy a jednak zrobił taki patent czyli musiał mieć ku temu powód?
marcin133 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Malowanie bardzo fajne !! Jakie serwa montujecie do takich modeli? Jak silne muszą być?
MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 Marek chyba próbował wzmocnić goleń podwozia bo miałem taki zamocowany od spodu sprężysty drut chyba fi 5 mm , orginalnie chyba tego nie ma ? kawał blachy a jednak zrobił taki patent czyli musiał mieć ku temu powód? Miękkie podwozie trochę się rozkracza przy twardym przyziemieniu. Ma to swoje dobre strony, oszczędza konstrukcję modelu. Zapewne podobne rozwiązanie ze wzmocnieniem podwozia zastosowałem z w swoim Piperku. Zresztą tak przewidywał plan. Do blaszanego podwozia jest dodane jakby normalne, drutowe. Razem tworzy to niezwykle silną konstrukcję, zapewniajacą spężystość i wytrzymałość. Muszę Marka o to zapytać, czy rzeczywiście była taka potrzeba bo oryginalna duralowa goleń wydaje sie być raczej solidna.Jakie serwa montujecie do takich modeli? Na wysokości pracują dwa serwa HS 475HB, kierunek i lotki to HS 635 HB. Radzą sobie z powodzeniem w Piperku to i tu będą wystarczająco mocne.
olo Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Malowanie bardzo fajne !! Jakie serwa montujecie do takich modeli? Jak silne muszą być? Ja Ci nie odpowiem bo nie bo to nie mój temat nie będę śmiecił,jestem tu gościem a nie gospodarzem
MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 Olo, każda wypowiedź na takie tematy jest tu mile widziana. To ma być skarbnica wiedzy a nie prywatna galeria . Wal śmiało.
marcin133 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Więc serwa te są zbliżone parametrami do serw Tower Pro SG-5010 wiem Marku że użytkujesz te serwa i masz o nich dobre zdanie ale czy rzeczywiście możnaby się pokusić na takie serwa do takiego modelu? Czy mogą one zastąpić droższe serwa np. podane przez Ciebie Hitec`i? Jak Ty to oceniasz?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.