Skocz do zawartości

Super Decathlon, tartak z Dynaflite


MarekJ

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

SG 5010 rzeczywiście z powodzeniem użytkuję ale w mniejszym modelu. Są one jednak słabsze od wspomnianych hitecków i nie posiadają wzmocnionych dźwigni, które przy takim modelu są raczej konieczne (popychacze mają tu średnicę 3 mm). O ile na wysokość można by użyć 2 serw SG 5010 (oddzielne połówki wysokości) to na pozostałe powierzchnie sterowe trzeba by sprzęgać po 2 serwa. Takie rzeczy robi się w większych modelach i jest to jak najbardziej poprawne rozwiązanie. A w przypadku tych serw, może to być tania alternatywa dla większego modelu.

Opublikowano

Sugerowałem się tym że dane dotyczące sił podane w sklepach są większe właśnie dla SG-5010 i to od obydwu podanych przez Ciebie serw Hiteca !! No właśnie tylko czy wierzyć danym producenta? Z Twojej opini wynika że te dane mogą być sporo zawyżone. Po za tym jak wspomniałeś nie posiadają wzmocnonych dźwigni, pewnie to samo z samymi przekładniami.

Opublikowano

SG 5010 ma 5,2 kg, HS 635HB ma 5,5 kg (takie dane są na stronie jednego ze sklepów). Nie wiem czy SG ma rzeczywiście tyle, ale jest wyraźnie mocniejsze od standardowych serw Hiteca. Jednak brak wzmocnionej dźwigni jest tu dużym minusem.

Opublikowano

Skoro Marek pozwolił to trochę pośmiecę swoimi trocinami z mojego ,,tartaczka"

Tak wygląda obecnie

2bfeb94f80dbbd28.jpg

 

Być może założę te serwa ale nie jestem tego pewien na 100% kiedyś kupił mi je kolega w Stafenbiel-u ale jeszcze nie latały są mocne ale trochę wolne plus to metalowa przekładnia .Coś wzbudziło moją podejrzliwość bo już nie ma ich w katalogu Staufenbiel-a .

9edc8b76bc38e30f.jpg

140bd8db6fc65900.jpg

 

Wprowadziłem kilka zmian jedna na fotce kolorem czerwonym zaznaczyłem jak wyglądało wzmocnienie podłogi w miejscu mocowania goleni podwozia.Kolor czarny to moja poprawka ma kształt litery H czego do końca nie widać bo zasłania widok wręga.

565e62de000274ce.jpg

 

ps

 

Zapomniałem wkleić mojego motorka prawie się chińczyk obraził :D

ce73bfbdbf33f3d0.jpg

Opublikowano

Serwa są rzeczywiście bardzo mocne ale trochę za wolne do szybkiego modelu. Można je przyspieszyć stosując 5 cel ale nie wiem czy producent to dopuszcza.

Co do mocowania podwozia to ja zostawiam tak jak w dokumentacji. Moim zdaniem jest wystarczająco mocno to zrobione. A jak wyląduję w kartoflach to i tak nic nie pomoże - coś puści :D

Opublikowano

Na 6V chodzą ,sprawdzałem ale na moje też ciut za wolno gdyby model miał klapy to tam bym je wstawił ale od przybytku głowa nie boli w czymś znajdę dla nich miejsce.

Opublikowano
A jak Ci pasuje ten motorek pod maską?. Jest trochę szeroki z gaźnikiem i tłumikiem po bokach.

Pasuje jak pięść do oka ,gaźnik wystaje poza obrys a tłumik na styk czyli też za dużo bo owiewka w dodatku z plastiku ale chińczyka już miałem wcześniej nie kupowałem go konkretnie do tego modelu.

Oblatam go z tym silnikiem potem pomyślimy.

Te chińczyki są strasznie rogate najlepiej by pasował ZDZ z tylnym wydechem chociaż z bocznym też bo z takim mRqS i pod niego mam wyciętą owiewkę która ocalała bo w wypadku nie brała udziału.

Opublikowano

Marek miał ZDZ z bocznym wydechem i tłumikiem typu Pitts. Ja mam dokładnie taki sam silnik. Muszę tylko dokupic taki tłumik i będzie pasowało.

Te gaźniki z boku to jest to, co mnie właśnie zniechęca do tego typu silników. Pasują one jedynie pod bardzo obszerne osłony o przekroju kołowym lub zbliżonym do kwadratu. Poza tym ta Twoja 40-tka bardzo ładnie pracuje i ma moc porównywalną z ZDZ - przynajmniej egzemplarz, który testowałem tak miał.

Opublikowano

taki sam silnik miałem ja i chyba właśnie ten egzemplarz co go testowałeś Marku, jest całkiem, całkiem, tylko ten zapłon - sieje straszne zakłucenia, moc silnika.......................http://www.bcmaengines.com/BCMA40.htm,

a z resztą co tam będę się rozpisywał, na śmigle 20x8 silnik ma prawie 9 kg ciągu, mój kolega który kupił ode mnie taki silnik zastosował zapłon od MVVS i zakłucenia zniknęły, nadmienię tutaj jeszcze jedną rzecz że te silniki mają dwa pierścienie na tłoku

Opublikowano

Piotr widocznie trafił Ci się taki egzemplarz który zakłócał.

Ja nie zauważyłem zakłóceń a używam dwóch takich zapłonów ani w mojej aparaturze ani u kolegów gdy lataliśmy w kilka modeli.Odbiorniki z którymi latałem to MPX 9 UNI i 8-kan. hicek

Zresztą takiego silnika jak mój nie kupisz bo są już tylko SPE40Z V2 które mają już chyba bardziej dopracowany zapłon.Stary był w plastikowym pudełku i z gumową fajką ,nowy widać że jest w innym pudełku {może jest ekranowane} i z metalową fajką.

Swoją drogą nie rozumiem dlaczego nie reklamowałeś tego zapłonu u sprzedawcy ?

Opublikowano

A może miałeś po prostu wyposażenie radiowe zbyt blisko silnika. W tym starym zapłonie wymieniłbym fajkę na metalową i powinno być ok.

Opublikowano

60 cm od wyposażenia to chyba wystarczająca odległość?? tak mi się przynajmniej zdaje, serwa GRAUPNERA całkowicie nie zdały egzaminu, musiałem wymienić na HITEC-i, pożyczyłem od kolegi nawet jego aparaturę SANVA i wszystko jedno, nawet zaekranowałem świecę i zapłon, ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, są nowe wersje tego silnika więc teraz nie ma obaw co do tych silników, można śmiało brać

Opublikowano
60 cm od wyposażenia to chyba wystarczająca odległość??
i to z zapasem - pod warunkiem, że serwo gazu nie ma metalowego bowdena, który ładnie przenosi zakłocenia od silnika w pobliże odbiornika.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.