MarekJ Opublikowano 5 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2007 SG 5010 rzeczywiście z powodzeniem użytkuję ale w mniejszym modelu. Są one jednak słabsze od wspomnianych hitecków i nie posiadają wzmocnionych dźwigni, które przy takim modelu są raczej konieczne (popychacze mają tu średnicę 3 mm). O ile na wysokość można by użyć 2 serw SG 5010 (oddzielne połówki wysokości) to na pozostałe powierzchnie sterowe trzeba by sprzęgać po 2 serwa. Takie rzeczy robi się w większych modelach i jest to jak najbardziej poprawne rozwiązanie. A w przypadku tych serw, może to być tania alternatywa dla większego modelu.
marcin133 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Sugerowałem się tym że dane dotyczące sił podane w sklepach są większe właśnie dla SG-5010 i to od obydwu podanych przez Ciebie serw Hiteca !! No właśnie tylko czy wierzyć danym producenta? Z Twojej opini wynika że te dane mogą być sporo zawyżone. Po za tym jak wspomniałeś nie posiadają wzmocnonych dźwigni, pewnie to samo z samymi przekładniami.
MarekJ Opublikowano 5 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2007 SG 5010 ma 5,2 kg, HS 635HB ma 5,5 kg (takie dane są na stronie jednego ze sklepów). Nie wiem czy SG ma rzeczywiście tyle, ale jest wyraźnie mocniejsze od standardowych serw Hiteca. Jednak brak wzmocnionej dźwigni jest tu dużym minusem.
olo Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Skoro Marek pozwolił to trochę pośmiecę swoimi trocinami z mojego ,,tartaczka" Tak wygląda obecnie Być może założę te serwa ale nie jestem tego pewien na 100% kiedyś kupił mi je kolega w Stafenbiel-u ale jeszcze nie latały są mocne ale trochę wolne plus to metalowa przekładnia .Coś wzbudziło moją podejrzliwość bo już nie ma ich w katalogu Staufenbiel-a . Wprowadziłem kilka zmian jedna na fotce kolorem czerwonym zaznaczyłem jak wyglądało wzmocnienie podłogi w miejscu mocowania goleni podwozia.Kolor czarny to moja poprawka ma kształt litery H czego do końca nie widać bo zasłania widok wręga. ps Zapomniałem wkleić mojego motorka prawie się chińczyk obraził
MarekJ Opublikowano 6 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2007 Serwa są rzeczywiście bardzo mocne ale trochę za wolne do szybkiego modelu. Można je przyspieszyć stosując 5 cel ale nie wiem czy producent to dopuszcza. Co do mocowania podwozia to ja zostawiam tak jak w dokumentacji. Moim zdaniem jest wystarczająco mocno to zrobione. A jak wyląduję w kartoflach to i tak nic nie pomoże - coś puści
olo Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Na 6V chodzą ,sprawdzałem ale na moje też ciut za wolno gdyby model miał klapy to tam bym je wstawił ale od przybytku głowa nie boli w czymś znajdę dla nich miejsce.
MarekJ Opublikowano 6 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2007 A jak Ci pasuje ten motorek pod maską?. Jest trochę szeroki z gaźnikiem i tłumikiem po bokach.
olo Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 A jak Ci pasuje ten motorek pod maską?. Jest trochę szeroki z gaźnikiem i tłumikiem po bokach. Pasuje jak pięść do oka ,gaźnik wystaje poza obrys a tłumik na styk czyli też za dużo bo owiewka w dodatku z plastiku ale chińczyka już miałem wcześniej nie kupowałem go konkretnie do tego modelu. Oblatam go z tym silnikiem potem pomyślimy. Te chińczyki są strasznie rogate najlepiej by pasował ZDZ z tylnym wydechem chociaż z bocznym też bo z takim mRqS i pod niego mam wyciętą owiewkę która ocalała bo w wypadku nie brała udziału.
MarekJ Opublikowano 6 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2007 Marek miał ZDZ z bocznym wydechem i tłumikiem typu Pitts. Ja mam dokładnie taki sam silnik. Muszę tylko dokupic taki tłumik i będzie pasowało. Te gaźniki z boku to jest to, co mnie właśnie zniechęca do tego typu silników. Pasują one jedynie pod bardzo obszerne osłony o przekroju kołowym lub zbliżonym do kwadratu. Poza tym ta Twoja 40-tka bardzo ładnie pracuje i ma moc porównywalną z ZDZ - przynajmniej egzemplarz, który testowałem tak miał.
piotr Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 taki sam silnik miałem ja i chyba właśnie ten egzemplarz co go testowałeś Marku, jest całkiem, całkiem, tylko ten zapłon - sieje straszne zakłucenia, moc silnika.......................http://www.bcmaengines.com/BCMA40.htm, a z resztą co tam będę się rozpisywał, na śmigle 20x8 silnik ma prawie 9 kg ciągu, mój kolega który kupił ode mnie taki silnik zastosował zapłon od MVVS i zakłucenia zniknęły, nadmienię tutaj jeszcze jedną rzecz że te silniki mają dwa pierścienie na tłoku
olo Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Piotr widocznie trafił Ci się taki egzemplarz który zakłócał. Ja nie zauważyłem zakłóceń a używam dwóch takich zapłonów ani w mojej aparaturze ani u kolegów gdy lataliśmy w kilka modeli.Odbiorniki z którymi latałem to MPX 9 UNI i 8-kan. hicek Zresztą takiego silnika jak mój nie kupisz bo są już tylko SPE40Z V2 które mają już chyba bardziej dopracowany zapłon.Stary był w plastikowym pudełku i z gumową fajką ,nowy widać że jest w innym pudełku {może jest ekranowane} i z metalową fajką. Swoją drogą nie rozumiem dlaczego nie reklamowałeś tego zapłonu u sprzedawcy ?
piotr Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Olo to zapomniałem dodać że te nowe są ok i polecam wszystkim http://nastik.pl/silnik-benzynowy-40cm-spe40z-p-29.html
MarekJ Opublikowano 8 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2007 A może miałeś po prostu wyposażenie radiowe zbyt blisko silnika. W tym starym zapłonie wymieniłbym fajkę na metalową i powinno być ok.
piotr Opublikowano 8 Stycznia 2007 Opublikowano 8 Stycznia 2007 60 cm od wyposażenia to chyba wystarczająca odległość?? tak mi się przynajmniej zdaje, serwa GRAUPNERA całkowicie nie zdały egzaminu, musiałem wymienić na HITEC-i, pożyczyłem od kolegi nawet jego aparaturę SANVA i wszystko jedno, nawet zaekranowałem świecę i zapłon, ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, są nowe wersje tego silnika więc teraz nie ma obaw co do tych silników, można śmiało brać
MarekJ Opublikowano 8 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2007 60 cm od wyposażenia to chyba wystarczająca odległość?? i to z zapasem - pod warunkiem, że serwo gazu nie ma metalowego bowdena, który ładnie przenosi zakłocenia od silnika w pobliże odbiornika.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.