Grzesiek Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 do czego słuzy to ustawienie w przypadku NIMH/NICD Ja mam w auto ale moge zmienic.
TeBe Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) Akumulatory NiMH i NiCd mają taką właściwość, że po pełnym załadowaniu napięcie zaczyna lekko spadać . Do wykrycia tego momentu służy delta. Jeśli ustawisz np.5mV, to prawie natychmiast po załadowaniu ładowarka odetnie, jeśli ustawisz na więcej, to ładowarka odetnie później. Służy to do zabezpieczenia przed przeładowaniem bateri NiXX. Powinno się to ustawiać zgodnie z zaleceniami producenta baterii. Edytowane 7 Grudnia 2014 przez TeBe
Grzesiek Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2014 Dzieki a jakie zalecenie jest np.dla sanyo enelop???Gdzie to znajde bo na pewno nie na akumulatorkach.
TeBe Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 A jakie masz ustawienia w ładowarce? Panasonic zaleca -dV/10mV.
Grzesiek Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2014 auto i co 5 czyli:5mV 10mV itd Panasonic zaleca -dV/10mV. co oznacza -dv/??????
TeBe Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) -dV oznacza, że napięcie po pełnym załadowaniu zaczyna spadać. Panasonic dla ENELOOPów zaleca odcięcie po spadku o 10mV. Czyli ustaw w ładowarce 10mV. Tutaj bardzo ładnie widać ten spadek po załadowaniu. http://www.panasonic-eneloop.eu/index.php?eID=tx_nawsecuredl&u=0&g=0&t=1418052191&hash=866a039a1682c2de8168847dff174049cb8fd5a9&file=/fileadmin/web_data/Data-Sheets/BK-3LCC.pdf Edytowane 7 Grudnia 2014 przez TeBe
TeBe Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Tylko pamietaj, że 10mV tylko dla ENELOOPów. Inne z takim delta możesz przegrzać. Deltę dla innych baterii możesz sam dobrać eksperymentalnie, badając napięcie i temperaturę (jakkolwiek wymaga to posiadania małego laboratorium). Baterie NiMH po pełnym załadowaniu zaczynają się grzać i można to precyzyjnym pomiarem wychwycić.
Rekomendowane odpowiedzi