kwi@tek Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 chce zakupić ten model http://www.modelmotor.pl/vista-185-46-55-arf-phoenix-model-168cm.html i stąt moje pytanie czy ten http://www.modelmotor.pl/silnik-10-cm3-evolution-10gx.html silnik da rade będzie to moja pierwsza benzyna dlatego pytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gignasiak Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Jak by był żarowy to na pewno by był ok.ale o tej benzynę za dużo nie piszą ale podobno kręci 12" smiglem 11tys.to by wystarczyło tylko czy te dane są wiarygodne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Nie kupuj silnika benzynowego tak małej pojemności. Nie mają gaźników Walbro z pompą co powoduje, że są problemy z uruchomieniem. Poza tym gasną w locie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwi@tek Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 To co nie ma dobrego silnika benzynowego do tego modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Kup sobie lepiej Saito FA-72 lub fa-82 będziesz miał silnik ,który nie gaśnie w locie waży mniej i ma lepsze parametry benzynowe silniki takich małych pojemności to nieporozumienie .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwi@tek Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 To proponujecie 4 takta na metanol szkoda bo napaliłem się na benzynke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Zgadzam się w 100% ze zdaniem Kamila. Jak chcesz to zrobić budżetowo to ASP FS 61 spokojnie da radę możesz poszukać ciut większego a jak chcesz poszaleć i mieć solidny nadmiar mocy : no do holowania szybowca to ASP FS 91 i masz szał ciał i uprzęży. Z małymi benzynami zabawy tyle co z dużymi albo i więcej a zysk (jeśli już jakiś jest ): pozorny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 To proponujecie 4 takta na metanol szkoda bo napaliłem się na benzynke Jest Saito FG 17 i 21 .... i bedziesz miał Benzyne i 4Takt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Jest Saito FG 17 i 21 .... i bedziesz miał Benzyne i 4Takt Które pracują tak, jak tej samej pojemności benzynowe dwusuwy, albo jeszcze gorzej. Ten sam problem gaźnika. Jeżeli chcesz mieć ładny dźwięk to kup czterotakta, ale metanolowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 Silniki benzynowe małych pojemności przegrywają z żarowymi przede wszystkim stosunkiem masy do mocy a przy tak małym zużyciu paliwa nawet 4-krotnie tańsza eksploatacja i tak przy ich cenie nie wypada korzystnie , Nawet saito FG36 kupuje się raczej dla dźwięku i do makiety a w akrobatce to niestety dwa razy za ciężki . Tu więc zdecydowanie kupił bym silnik żarowy a patrząc na promocje w różnych sklepach kupił bym saito FA-72 bo jest mocny solidny niezawodny i bardzo wytrzymały do tego pali od palca i ma kulturę pracy jak żaden inny . Kolega kupił sobie takiego małego evo... teraz chodzi tak jak chce gaśnie zmienia obroty przy zmianie położenia modelu po prostu tragedia .... Kupuj więc żarówkę i się ciesz z latania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwi@tek Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 Dzięki panowie za rady będzie czterotakt na metanol jeszcze nie wiem który ale na pewno żarowy jak zakupie to się pochwale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwi@tek Opublikowano 18 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 jest asp 91 Nasuwa się pytanie model z pełnym wyposażeniem i tym motorkiem waży 3,5 kg przy rozpiętości 168 cm i powierzchni skrzydeł 45 dm dużo czy ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafitxt Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Myślę że ok, ważyłeś pusty model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwi@tek Opublikowano 19 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 niestety nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwi@tek Opublikowano 2 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 model złożony i gotowy do lotu bez paliwa waga 3,7 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Zrób tam kolego troszkę luzu między silnikiem a obudową jak głowica opiera się o obudowę moe powodować odkręcanie uchwytów obudowy i przenoszenie dodatkowych drgań na konstrukcję co może zmniejszyć jej żywotność . Poza tym waga modelu jest ok i silnik powinien bez problemu dać sobie radę z modelem . Pamiętaj tylko żeby nie przeciągnąć przy starcie i na podejściu do lądowania bo to najczęstsza przyczyna rozbijania modeli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Jak na mój gust motor jest mocno przewymiarowany jak na górnopłat. ASP FS-91 wsadzam do 2 metrowego PIPERa i uważam ze tez będzie latać pół godziny bo na 1/3 gazu ... Także musisz to mieć na uwadze że najprawdopodobniej na pełnym gazie model będzie miał tendencje do latania gdzie chce a nie tam gdzie TY chcesz - bo będzie latał za szybko. IMHO generalnie teraz jest tendencja do zdecydowanego "przemotorowiania" samolotów - czyt. samolot lata jak ma ciąg równy masie startowej ... Przy akrobatach to się sprawdza ale przy takich polatuchach ?? Druga uwaga (Rozszerzenie uwagi Kamila) - wypiłuj większy otwór na silnik w masce bo pierwsze to co napisał Kamil a po drugie maska wypiłuje Ci dziury w silniku. Osobiście w takich ustawieniach daję 3-4 mm luzu - czasem więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwi@tek Opublikowano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Dzięki panowie maska już zdjęta i wypiłowana a nadmiar mocy nie zaszkodzi nikt nie mówił że będzie latał na ful gazu a przynajmniej nie było problemu z wyważaniem bo przy mniejszym silniku (lżejszym) trzeba by dołożyć do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwi@tek Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Po długim oczekiwaniu model oblatany lata całkiem poprawnie silnik 15 ccm daje potężny zapas mocy praktycznie latam na 1/3 gazu fotki wstawię jak koledzy z lotniska podrzucą sam niestety nie robiłem dzięki wszystkim za pomoc w ulotnieniu modelu Zz racji iż model latam i przy bezwietrznej pogodzie jest problem z posadzeniem modelu po prostu niesie się co proponujecie zaznaczę iż model nie posiada klap a więc mogę zrobić klapolotki tylko w którą strone do dołu czy do góry bo na forum czytałem pare tematów to każdy pisze inaczej podkreśle iż model ma lotki na końcach skrzydeł a profil ma pół symetryczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi