Skocz do zawartości

silnik do vista 185 phoenix model


kwi@tek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kamyczek_RC

Kup sobie lepiej Saito FA-72 lub fa-82 będziesz miał silnik ,który nie gaśnie w locie waży mniej i ma lepsze parametry benzynowe silniki takich małych pojemności to nieporozumienie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w 100% ze zdaniem Kamila. Jak chcesz to zrobić budżetowo to ASP FS 61 spokojnie da radę możesz poszukać ciut większego a jak chcesz poszaleć i mieć solidny nadmiar mocy : no do holowania szybowca to ASP FS 91 i masz szał ciał i uprzęży.

 

Z małymi benzynami zabawy tyle co z dużymi albo i więcej a zysk (jeśli już jakiś jest ): pozorny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest Saito FG 17 i 21 .... i bedziesz miał Benzyne i 4Takt 

 

Które pracują tak, jak tej samej pojemności benzynowe dwusuwy, albo jeszcze gorzej. Ten sam problem gaźnika. Jeżeli chcesz mieć ładny dźwięk to kup czterotakta, ale metanolowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Silniki benzynowe małych pojemności przegrywają z żarowymi przede wszystkim stosunkiem masy do mocy a przy tak małym zużyciu paliwa nawet 4-krotnie tańsza eksploatacja i tak przy ich cenie nie wypada korzystnie , Nawet saito FG36 kupuje się raczej dla dźwięku i do makiety a w akrobatce to niestety dwa razy za ciężki . Tu więc zdecydowanie kupił bym silnik żarowy a patrząc na promocje w różnych sklepach kupił bym saito FA-72 bo jest mocny solidny niezawodny i bardzo wytrzymały  do tego pali od palca i ma kulturę pracy jak żaden inny . Kolega kupił sobie takiego małego evo... teraz chodzi tak jak chce gaśnie zmienia obroty przy zmianie położenia modelu po prostu tragedia .... Kupuj więc żarówkę i się ciesz z latania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Gość Kamyczek_RC

Zrób tam kolego troszkę luzu między silnikiem a obudową jak głowica opiera się o obudowę moe powodować odkręcanie uchwytów obudowy i przenoszenie dodatkowych drgań na konstrukcję co może zmniejszyć jej żywotność . Poza tym waga modelu jest ok i silnik powinien bez problemu dać sobie radę z modelem . Pamiętaj tylko żeby nie przeciągnąć przy starcie i na podejściu do lądowania bo to najczęstsza przyczyna rozbijania modeli... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na mój gust motor jest mocno przewymiarowany jak na górnopłat.

ASP FS-91 wsadzam do 2 metrowego PIPERa i uważam ze tez będzie latać pół godziny bo na 1/3 gazu ...

Także musisz to mieć na uwadze że najprawdopodobniej na pełnym gazie model będzie miał tendencje do latania gdzie chce a nie tam gdzie TY chcesz  - bo będzie latał za szybko.

IMHO generalnie teraz jest tendencja do zdecydowanego "przemotorowiania" samolotów - czyt. samolot lata jak ma ciąg równy masie startowej ... Przy akrobatach to się sprawdza ale przy takich polatuchach ??

 

Druga uwaga (Rozszerzenie uwagi Kamila) - wypiłuj większy otwór na silnik w masce bo pierwsze to co napisał Kamil a po drugie maska wypiłuje Ci dziury w silniku.

Osobiście w takich ustawieniach daję 3-4 mm luzu - czasem więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie maska już zdjęta i wypiłowana a nadmiar mocy nie zaszkodzi :) nikt nie mówił że będzie latał na ful gazu a przynajmniej nie było problemu z wyważaniem bo przy mniejszym silniku (lżejszym) trzeba by dołożyć do przodu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Po długim oczekiwaniu model oblatany lata całkiem poprawnie silnik 15 ccm daje potężny zapas mocy praktycznie latam na 1/3 gazu fotki wstawię jak koledzy z lotniska podrzucą  sam niestety nie robiłem dzięki wszystkim za pomoc w ulotnieniu modelu Zz racji iż model latam i przy bezwietrznej pogodzie jest problem z posadzeniem modelu po prostu niesie się co proponujecie zaznaczę iż model nie posiada klap a więc mogę zrobić klapolotki tylko w którą strone do dołu czy do góry bo na forum czytałem pare tematów to każdy pisze inaczej podkreśle iż model ma lotki na końcach skrzydeł a profil ma pół symetryczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.