Jump to content
Arnik

Jaki silnik do Funfly - HotStuff 2

Recommended Posts

Witam,

 

jako miłośnik AXI polecam AXI.

Na domowej hamowni tyle wyciągam z AXI 4120/20:

 

4500g    48A    1050W    - pakiet 2700 2x3S 4,2V
3900g    39,7A    800W    - pakiet 2700 2x3S 3,75V

 

Poniżej 3,7V/cela w 3D nie schodzę.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Michał !!

Trochę jestem zaskoczony , bo myślałem ze ten silniczek targnie z 5kg . To teraz czas się zastanowić nad wyborem silnika w takim razie. Marcin sprawdzałeś te parametry z tabelek ? Rzeczywiście takie są , czy tylko wyssane z palca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzysiek,

 

jest mała szansa, że mam przekłamanie na hamowni (nie idealnie równe ramiona). Ale nie wydaje mi się. Pewnie kiedyś (tylko kiedy...) sprawdzę to innym sposobem. Może na innej marce śmigła byłoby więcej, na 16" na pewno tylko może tylko prąd maks, mógłby być już przekroczony.

Dobry model do 3D ok. 60" waży najczęściej 2,3-2,6 Kg (pomijając oczywiście PA, które może ważyć 1.8 kg).

Ja miałem mnóstwo koncepcji na 60" ale jestem już na 99,9% zdecydowany na Edge 540 EXP z Extreme Flight.

 

A tu z Castle Calc:

post-7590-0-00996400-1423334271_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam hamowni jak Michał, ale z tego co czytałem i słyszałem to Japońcy od Osa nie podają parametrów zawyżonych.

Andrzej (Kicior) był świadkiem na 5 s nielimitowane pionowe wznoszenie, a na 6s to lepiej niż rakieta, więc organoleptycznie sprawdzając ma power :)

Ja wiem że Michał mnie za chwilę wyklnie ;) , ale to jest właśnie problem z Axi, kiedyś parę razy się przymierzałem do zakupu, niby duży wybór, niby zacna marka, ale jak szukałem pod konkretny model akrobata to okazywało się że z podobnej wagi niektóre inne firmy (równie zacne) uzyskują większy power.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i to różnica jest naprawdę bardzo duża , więc coś jest nie tak :P
Andrzej mi opowiadał o tym własnie , że na tym silniku i 6s to jest szatan dobry z tej katany .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michał wazną sprawą jest jakich uzywałes pakietów na tej hamowni

jakie C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby nie rozpuszczać niepewnych informacji odnalazłem ulotkę, która była dołączona do silnika. Pamiętałem że różniły się troszkę te dane od danych zawartch na stronie (do której link podałem).

Otóż według ulotki OMA-5020-490 350g na śmigle 16x10E z 5s uzyskuje 4,7kg ciągu

a na tym samym śmigle na 6s 6,1 kg ciągu

W chwili obecnej mam zablokowany skaner (muszę wymienić tusz), jak się odblokuje (pewnie w poniedziałek) zeskanuję ulotkę.

Pomimo pomyłki to nadal na 5s jest lepszy niż Axi na 6s

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie i to mnie dziwi trochę.. idą już do mnie pakiety 6s 3300 , więc będę latał na takich . Jeśli rzeczywiście jest ponad 5kg na tym Osie no to chyba trzeba się nad takim zastanowić ,moze jeszcze jakiś sk3 z hk lub coś poodbnego od nich ze stronki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,

 

C było dobre (65C) pakiety też. Śmigło wyważone.

 

Marcinie, nie mam zamiaru. Każdy ma prawo lubić i używać tego na co ma ochotę i może nabyć.

Mam świadomość, że AXI nie jest najlepsze na świecie - uważam, że jest w czołówce. Jak to kiedyś na PW Kicior określił AXI to - może trochę przekręcę - solidny Mercedes.

 

Może będzie kiedyś okazja umówić się na jednej hamowni sprawdzić parę porównywalnych silników. Przy okazji - parametry tego OS'a imponujące! Pytanie jaki prąd przy tym pobiera. 6,1 kg - kosmos!!!

 

Boogie raczej powie, że jest tak (bo ich używał):

  1. Torque
  2. Hacker
  3. AXI

Pytanie gdzie O.S. i Thrust

 

Na dziś kończę. Hej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I co wygodne śmigło i na 5s i na 6s to samo.

Z tym prądem to rzeczywiście Michał ma rację, regulator trzeba spory, ale z drugiej strony (znowu wyrażę opinię nie popartą pomiarami tylko wrażeniami z użytkowania) poprzez ten ogromny nadmiar ciągu, latam na 50-75 % drąga, więc nie obciążam specjalnie zespołu napędowego, mam w każdym momencie zapas, bateria też nie jest specjalnie drenowana i czas lotu (mam 5s 2700, 6s 2650) nie odbiega od innych modeli.

 

Michale, nic nie pisałem o thruscie (aczkolwiek Twoja sugestia że jest to jak rozumiem firma słaba lub średnia jest nie na miejscu, znowu jak porównasz parametry to są to w swoich klasach jedne z najlepszych silników, podkreslam patrz na parametry i polataj nimi a nie patrz na taką lub inną nazwę firmy).

Przykro mi że reagujesz nerwowo. Każdy z nas ma swoje ulubione patenty i firmy. Ja nie narzucam nikomu swojego punktu widzenia.

Przedstawiłem dane i swoje doswiadczenie z użytkowania. Trudno w przypadku firmy Os która produkowała doskonałe silniki spalinowe, uwierzyć że przechodząc na elektryczne nagle zacznie produkować buble, więc Twoje zestawienie jest bez sensu.

Ja dowiedziałem się o Osach elektrycznych około 2 lat temu, użyłem pierwszego, byłem bardzo zadowolony, użyłem drugiego podobnie, używam więc trzeciego i znowu jestem zadowolony.

Przy czym zauważ że nie głoszę hasła VIVA OS najlepszy na świecie ;)

Ja zaproponowałem konkretny silnik pod konkretny model, którego parametry są według mnie optymalne i który to na dodatek sprawdziłem.

Chcesz to lataj Axi, Twoja sprawa. Nie chcesz to nie dotykaj nawet Osów i Thrustów, ale nie obrażaj się gdy parametry firmy X czy Y są lepsze od Twoich ulubionych firm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcinie,

 

podkusiło mnie  żeby zajrzeć do tematu i zbaraniałem.... :wacko:

 

To mi jest przykro, że całkowicie nie tak jak trzeba odebrałeś mojego posta.

Kicor określił AXI jako solidnego Merca - ale odebrałem to raczej jako trwałość i jakoś wykonania i naprawdę i bdb osiągi, ale nie rerwelacyjne - to nie Ferrarli czy Le Mans.

Przeczytaj raz jeszcze na spokojnie co napisałem: Mam świadomość, że AXI nie jest najlepsze na świecie - uważam, że jest w czołówce. (resztę maila też przeczytaj proszę raz jeszcze). Ja to odbieram jako subiektywne wyznanie, że marka jest w światowej czołówce, ale nie jest najlepsza.

 

Nie patrzę na nazwę firmy. Nie mam nic przeciwko AXI, Hacker, O.S., Thrust, Torque, (kolejność alfabetyczna). Choć nie lubię jak Hacker w tej cenie jest "made in China" - no ale takie czasy. A szanuje AXI, bo jest robione w Czechach.

 

Marcinie, jakie zestawienie jest bez sensu??? To, że pozwoliłem sobie zacytować Boogiego, który latał tymi trzema markami a Thrustem i O.S. nie?

Ja naprawdę nie wiem gdzie je wstawić. Może powinno być nr. 1 O.S. nr 2 Thrust a AXI nr 10 po kilku innych firmach. Ja nie mam z tym problemu.

 

Ja bardzo chętnie sprawdzę wszystkie topowe marki, tylko mnie na to nie stać. Dlatego napisałem, że może będzie kiedyś okazja umówić się na jednej hamowni sprawdzić parę porównywalnych silników. Czyli np. Spotykamy się Ty z O.S. i Thrust, Kicior z Torque a ja z AXi - o podobnych parametrach i sprawdzamy je na tej samej hamowni (nawet jak przekłamuje 10% to w tym przypadku nie ma znaczenia)

 

Przy okazji - parametry tego O.S.'a imponujące! Pytanie jaki prąd przy tym pobiera. 6,1 kg - kosmos!!!

A to był i jest komplement i wyrażenie uznania dla osiągów firmy.

 

Ja nerwowo....czy może Ty... niezbyt trafnie odebrałeś mojego posta.

 

Miłego, spokojnego weekendu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego jak widać nieporozumienia, widać że obaj potrzebujemy latania, a nie pisania postów :)

Do zobaczenia więc może na jakiejś łączce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego jak widać nieporozumienia, widać że obaj potrzebujemy latania, a nie pisania postów :)

Do zobaczenia więc może na jakiejś łączce.

Potwierdzam. Do zobaczenia. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.