motofan11 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Wszedłem w posiadanie motoszybowca który kiedyś był szybowcem, rozpiętość 2,7m waga z takim wyposażeniem jak na foto 1,2 kg,userzenie motylkowe napędzane serwami które nie potrzebują miksera V tail, motoszybowiec nosi ślady użytkowania i chciał bym go odświeżyć, chodzi mi też po głowie zamontowanie serw w inny sposób ten obecny zabiera dużo miejsca w kadłubie. Wszelkie sugestie co do renowacji pokrycia balsowego i montażu serw mile widziane, wieża silnika też do poprawienia:)
KamilDudek Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Jak się ten profil skrzydła spisuje przy szybowcach RC?
motofan11 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 Kamil wiem że to latało a ja tym jeszcze nie latałem tu masz filmik z oblotu poprzedniego właściciela www.youtube.com/watch?v=BGFGIFMjB9E
KamilDudek Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Taka ciekawa retro-konstrukcja. Dzięki za link, teraz już mam coś pojęcia o tym Serwa można dać obok siebie jeżeli masz mikser do V-tail w aparaturze. Bo to rozwiązanie mechaniczne jest fajne ale trochę skrzypi
motofan11 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2014 Tak to dość stara konstrukcja ,mikser mam w aparaturze, ale chciał bym zyskać trochę miejsca w kadłubie serwa dać jak najbardziej do tyłu jednak trzeba by ,że tak powiem otworzyć kadłub.
KamilDudek Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Wydaje mi się że żeby zyskać miejsce w kadłuba to zmiana tego mechanicznego miksera jest pierwszą rzeczą do wykonania. Zamontowanie dwóch serw i bowdenów nie będzie wymagało chyba aż tak dużej ingerencji w konstrukcję? Choć nie wiem jak są prowadzone popychacze obecnie... Na filmie model sprawiał wrażenie trochę za ciężkiego na tył. Czy przesuwanie wyposażenia daleko na ogon jest dobrym pomysłem?
motofan11 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2014 Dzisiaj w ogonie znalazłem kulki ołowiane więc je usunę, poza tym przesuniecie serw do tyłu zrobi miejsce dla akumulatora którym można będzie regulować wyważenie ,a jeszcze ustawieniem silnika tez można zmienić środek ciężkości no i w planach jest montaż kamery lub aparatu na przodzie .
motofan11 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2014 Miło mi bardzo, na kadłubie jest jakiś dziwny lakier który cały czas się lekko klei więc na kadłub idzie na pierwszy ogień , demontaż serw i renowacja kadłuba, tylko czy lepiej okleić kadłub czy pomalować na jakiś ładny kolor?
KamilDudek Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Ostatni rozmawiałem na ten temat o moim modelu. Farba może się rysować i nie będzie chronić kadłuba przed uszkodzeniem. Folia sprawdzi się tu lepiej. Z drugiej strony model jest retro, wiec folia może trochę nie pasować do całości konstrukcji...
kojani Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Jeśli kadłub nie wymaga wzmocnienia, a tylko ochrona balsy i powierzchnia jest potrzebna, to możesz położyć japonkę na nitrocellon i później malować. Trochę mocniej - ale trudniej w pokryciu - to położenie szyfonu na nitrocellon i też malowanie. Jeśli potrzebne wzmocnienie to cienka tkanina szklana, szpachlowanie i malowanie, ale wydaje mi się że najlepsza byłaby japonka będzie psowała do klimatu tego modelu. Jeśli chodzi o rozmieszczenie wyposażenia, to nalepiej zrób tak - wyczyść kadłub z tego co zbędne, zainstaluj napędy sterów, skompletuj całe wyposażenie, postaw model na centrowanie i wtedy będziesz mógł optymalnie określić połozenia serw, akumulatora i silnika z minimalnym udziałem doważania.
motofan11 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2014 Tak zrobię Stanisławie ,japonka i nitrocellon,a czy najlepiej później malować i jakiego szpachlu użyć bo wyrównania niewielkich ubytków w balsie? Z wyposażeniem kadłuba tak zrobię jak proponujesz może jutro w wolnej chwili sprawdzę ile ciągu daje ten napęd który jest obecnie bo wydaje mi się troszkę za słaby .
kojani Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Szpachlowanie balsy to pewien problem z późniejszym wyrównaniem (chyba że użyjesz specjalnej szpachli do balsy), problem polega na tym że zwykła szpachla będzie twardsza od balsy i szlifując z reguły będziesz miał obniżenie dookoła. Można robić tak - lekko powiększyć ubytek i wkleić nieco dopasowany kawałek balsy, a potem szlifować. Japonki w tym modelu nie malowałbym kolorem tylko lakierem bezbarwnym, będziesz miał wówczas "cało-drzewniany" model.
motofan11 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2015 Mam trochę doświadczenia w szpachlowaniu samochodów więc znam problem obróbki, myślę że spróbuje szpachli samochodowej typu soft czyli miękkiej a ubytki nie są duże próbowałem sfotografować ale trudno to ukazać.Czy do oklejania użyć papieru o gramaturze 12g/m2 czy grubszy?
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Szpachlówka musi być miększa od samochodowej poza tym szpachle samochodowe są dość ciężkie tu najlepszym rozwianiem są szpachle do balsy robione z pyłu balsowego . W zasadzie na to wystarcza japonka 12g/m2 kilka razy polakierowana następnie przetarta papierkiem typu 1000 dla usunięcia włosków i jeszcze raz polakierowana .
motofan11 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2015 Rozumiem Kamil muszę kupić nitrocellon i japonkę to i szpachlówkę kupię.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Ja używam szpachlòwki w kolorze balsy firmy delux materials "blasa tint" model lite kupionej w modelemax . Bardzo dobra bezwonna w kolorze balsy bardzo lekka swietnie sie rozprowadza ma konsystencje masla swietnie sie szlifuje jest miękka i dość elastyczna ...
latacz Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 szpachlowanie -drobny pył balsowy po szlifowaniu (lu zetrzeć na papierze sciernym 80 odpadki balsy) i odrobina caponu. + w trakcie jakiś rozpuszczlnik nitro -bo szybko wysycha. ja kiedys tak robiłem w balsowych -i dawało radę. K leju minimum i dokładnie wyrobić -przygotowywać tylko na kilka minut pracy. Ewentualnie rozcienczona spirytusem zywica epo + pył balsowy. tylko to jest troszkę twarde.... profil -dawno dawno temu ... miałem na podobnym profilu balsowy motoszybowiec 1,5m rozpietosci na szczotkowymklasy 400 z przekladnią . bez lotek - tylko kierunek i wysokość oraz silnik. bardzo stabilny powolny lot . mimo lekkosci modelu i słabego napedu -latało nawet przy umiarkowanym wietrze... prosty wręcz prymitywny model -piknie sluchał sterów -robił pętle -prawie robił odwrócone petle (po rozpedzeniu robił ino to się nie chciało rozpedzać). dawało się nawet coś na kształt bbeczek -ale bez lotek to wychodził lot srubowy jak po korkociagu. to co się absolutnie nie dało -to rozpędzić. przy wietrze szedł stabilnie -jednak -pod wiatr się cofał. ogolnie fajny profil do niewielkiego prostego modelu na poczatek -taki wozidu.... 1
motofan11 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2015 Witek ,Kamil dziękuję za radę, jest to mój drugi model po Easy Star ,więc myślę że sprawi mi dużo radości Przeszukując sieć trafiłem na coś takiego prawie identyczny model tylko ogon troszkę inny:) może taki napęd zrobię. www.youtube.com/watch?v=Q9BcR6xwUas#t=230
latacz Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 dodam jeszcze, ze profil ma przy powolnym locie zadziwiajaco dużą doskonałość -model trzymał sie uparcie powietrza... nawet zdażało się na termikę zaczepić... piszę nawet -bo to był stosunkowo ciężki i kanciaty prosty modelik o dość małej rozpietości... profil wg mnie swietny do wszelkich spokojnych powonych latadeł -do nauki latania, pod kamerkę fpv .... co do napędu... taki jak w linku to raczej do szybszych modeli -duży pobór prądu przy stosunkowo małym ciągu i wielkiej prędkosci strumienia zaśmiglowego... - mocno skróci się czas lotu do tego modelu lepiej zostaw napęd "zwykłym" smigłem -lub daj smigło składane i bardziej opływową wieżyczkę.
Rekomendowane odpowiedzi