Skocz do zawartości

JAKI SILNIK DO CONDORA 3m


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Nabyłem Condora w "Radiomodels".wraz z silnikiem. Właściciel sklepu doradził mi bym zastosował pakiet 6S. Jak sie okazało jest idealny jeśli chodzi o wyważenie, natomiast silnik na tym pakiecie zaczyna dymić. Kupiłem drugi silnik "Redox" 2700/1000.wg. instrukcji ma być zasilany pakietem 5-6S. Po wychyleniu drążka o  1/2  zaczyna dymić. Zamierzam kupić trzeci silnik tylko jaki ?.  Nie chce wymieniać pakietu., w moim przypadku silnik o średnicy 40 mm jeszcze się zmieści. Proszę o radę jaki kupić (cena +/-150 zł). 

Opublikowano

Mi się zdaje czy Ty już kiedyś pytałeś o taką poradę ?? -_-

Może to nie wina silnika...nie bardzo to jest jasne, jak to dymi ?

Opublikowano

Mi się zdaje czy Ty już kiedyś pytałeś o taką poradę ?? -_-

Może to nie wina silnika...nie bardzo to jest jasne, jak to dymi ?

Hej Rafał ma rację może silnik dymi bo powinien być przy 6S obciążony mniejszym śmigłem . Ja w moim Condorze miałem silnik c3548-kv-790-silver-blue i pracowal na pakiecie 4S i śmigle 13x7 tu masz podane osiągi http://pfmrc.eu/index.php?/topic/38336-turbo-jet-/

Opublikowano

Wyżej opisywanego Redoxa kupiłam z polecenia kolegów z forum. Silnik ten pracuje na mniejszym śmigle niż zaleca jego producent. Silnik dymi - tz. pali się lakier na uzwojeniach ( a co innego może dymić z silnika elekt.). Proszę kolegów o rade jaki kupić silnik , typ model itp. by prawidłowo pracował na 6S ze śmigłami zalecanymi przez producenta. Ps. Proszę o konkretną radę, mam dość gdybania może to , może tamto.

Opublikowano

 Nabyłem Condora w "Radiomodels".wraz z silnikiem. Właściciel sklepu doradził mi bym zastosował pakiet 6S.

To idź do tego co Ci sprzedał model,skoro tak Ci doradził że idzie dym z silnika  to raczej słaba porada....

Podejrzewam iż robisz sam coś nie tak ...lub faktycznie masz pecha i coś nawala w układzie regiel/silnik.

Opublikowano

Ja silnik (a tak naprawdę zespół napędowy silni+śmigło+regulator+pakiet) dobieram do wielkości i masy model.

Condor to nie duży model i dość lekki. Jak bym miał taki model to wsadził bym silnik koło 750W-900W  z KV 1000/800 i zasilał góra pakietem 4S. No ale może się mylę i nie wiem, że teraz zaczyna się od doboru pakietu a potem całej reszty. ;)

 

Poniżej kilka moich ulubionych silników Dualskay pod pakiet 6S jak dobrze wczytasz się w tabelkę to będziesz wiedział jakie parametry wchodza w rachubę do 6s

Druga kolumna KV, czwarta kolumna to ilość cel w pakietach. :D

 

post-3269-0-02590400-1421483337_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Krzychu - tylko to silniki  42 i >mm średnicy. Nie wiem na ile to jest ważne, była mowa o 40mm max ?

-----------------

W/w Redox ze śmigłem 12" na 6 celach - musi dymić... Zwróć uwagę, że zalecane zasilanie jest  14-22V i rekomendowane śmigło dotyczy 4 cel (14V).  Na 6 celach to raczej 9" śmigło. A jakie jest śmigło w zestawie ?

Jeśli upierasz się przy zasilaniu 6 cel to zastosuj silnik o kv 500 - 600 i śmigło jak zalecane do tego silnika - to niekoniecznie musi odpowiadać temu z zestawu. Moim zdaniem, w tym modelu, to przerost formy nad treścią.

- Jurek

Opublikowano

Słyszałem, że dobiera się pakiet (w ramach rozsądku) do wyważenia modelu, bo po co wozić zbędny balast ale żeby silnik do pakietu.

Do Condora osobiście wsadziłbym silnik - Silnik Turnigy GliderDrive SK3 Competition Series - 3858 - 4.6 840kv oraz śmigło - Śmigło Aeronaut CAM CARBON 13x6.5 z tym akumulatorem - Akumulatory Turnigy 3000mAh 4S 20C.

Ten zestaw montuję w Fascination z Topmodel cz a daje on takie efekty

post-880-0-69367000-1421485357_thumb.jpg

Chyba więcej nie potrzeba. Ostatecznie to ma być szybowiec a nie rakietoplan ;)

Opublikowano

W końcu doczekałem się konkretnych i fachowych informacji za które bardzo dziękuję. Zainwestowałem w pakiet 6s i reg 90 A więc te podzespoły pozostaną teraz muszę dobrać silnik. Posiadam śmigło Aeronaut 11x8. ( na tym śmigle Redox "dymił".  

Opublikowano

A tak wg dla Twojej wiadomości Redox powinien pracować na max pakiecie 4S a nie 6 ;) , się nie dziw że go usmażyłeś  na łopatach 11x8 i takim zasilaniu  .

post-7692-0-26294000-1421494067.png

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Krzysztof - zrób jak radzi Wojcio lub kup: Turnigy SK-3 4258 500 kv i śmigło (łopaty) 15x8.

Nie wiem jak bardzo usmażyłeś uzwojenie - możesz popróbować ze śmigłem 9x6 ale mierzyć prąd !!! Dla 6s nie powinien przekroczyć 30-35A. Ale czy łożyska w tym silniku wytrzymają te obroty ? Będziesz miał w tej konfiguracji mało ciągu statycznego - mało komfortowy start. Gdyby prąd był wyraźnie mniejszy niż 30A możesz spróbować ze śmigłem 10x6. Ważne, żeby nie przekroczyć prądu. Statycznie też tylko na chwilę - 15-30 sek. Trzymając kadłub w rękach - chłodzenie silnika jest "cieniutkie"

- Jurek

Opublikowano

Krzychu - tylko to silniki  42 i >mm średnicy. Nie wiem na ile to jest ważne, była mowa o 40mm max ?

 

Jurku wiem i moja wypowiedź była świadoma jako przykład silników na 6S,w zakresie mocy napędów. Ale 6S można i oczywiście podpiąć do mniejszego silnika i może uda się dobrać śmigło żeby nie usmażyć sinika.

Można i dać inny silnik o mniejszej średnicy z np. przekładnią o dużej mocy tylko po co w takim modelu ;)

Więc wypowiedź moja powinna być traktowana ironicznie bo też już mnie męczą te same pytania w stylu mam 100 litrów ropy jaki silnik do malucha muszę wstawić ;)

Ja ktoś się poczuł urażony zwyczajowo przepraszam :D

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.