Skocz do zawartości

JAKI SILNIK DO CONDORA 3m


Pitstrel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nabyłem Condora w "Radiomodels".wraz z silnikiem. Właściciel sklepu doradził mi bym zastosował pakiet 6S. Jak sie okazało jest idealny jeśli chodzi o wyważenie, natomiast silnik na tym pakiecie zaczyna dymić. Kupiłem drugi silnik "Redox" 2700/1000.wg. instrukcji ma być zasilany pakietem 5-6S. Po wychyleniu drążka o  1/2  zaczyna dymić. Zamierzam kupić trzeci silnik tylko jaki ?.  Nie chce wymieniać pakietu., w moim przypadku silnik o średnicy 40 mm jeszcze się zmieści. Proszę o radę jaki kupić (cena +/-150 zł). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się zdaje czy Ty już kiedyś pytałeś o taką poradę ?? -_-

Może to nie wina silnika...nie bardzo to jest jasne, jak to dymi ?

Hej Rafał ma rację może silnik dymi bo powinien być przy 6S obciążony mniejszym śmigłem . Ja w moim Condorze miałem silnik c3548-kv-790-silver-blue i pracowal na pakiecie 4S i śmigle 13x7 tu masz podane osiągi http://pfmrc.eu/index.php?/topic/38336-turbo-jet-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżej opisywanego Redoxa kupiłam z polecenia kolegów z forum. Silnik ten pracuje na mniejszym śmigle niż zaleca jego producent. Silnik dymi - tz. pali się lakier na uzwojeniach ( a co innego może dymić z silnika elekt.). Proszę kolegów o rade jaki kupić silnik , typ model itp. by prawidłowo pracował na 6S ze śmigłami zalecanymi przez producenta. Ps. Proszę o konkretną radę, mam dość gdybania może to , może tamto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Nabyłem Condora w "Radiomodels".wraz z silnikiem. Właściciel sklepu doradził mi bym zastosował pakiet 6S.

To idź do tego co Ci sprzedał model,skoro tak Ci doradził że idzie dym z silnika  to raczej słaba porada....

Podejrzewam iż robisz sam coś nie tak ...lub faktycznie masz pecha i coś nawala w układzie regiel/silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja silnik (a tak naprawdę zespół napędowy silni+śmigło+regulator+pakiet) dobieram do wielkości i masy model.

Condor to nie duży model i dość lekki. Jak bym miał taki model to wsadził bym silnik koło 750W-900W  z KV 1000/800 i zasilał góra pakietem 4S. No ale może się mylę i nie wiem, że teraz zaczyna się od doboru pakietu a potem całej reszty. ;)

 

Poniżej kilka moich ulubionych silników Dualskay pod pakiet 6S jak dobrze wczytasz się w tabelkę to będziesz wiedział jakie parametry wchodza w rachubę do 6s

Druga kolumna KV, czwarta kolumna to ilość cel w pakietach. :D

 

post-3269-0-02590400-1421483337_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Krzychu - tylko to silniki  42 i >mm średnicy. Nie wiem na ile to jest ważne, była mowa o 40mm max ?

-----------------

W/w Redox ze śmigłem 12" na 6 celach - musi dymić... Zwróć uwagę, że zalecane zasilanie jest  14-22V i rekomendowane śmigło dotyczy 4 cel (14V).  Na 6 celach to raczej 9" śmigło. A jakie jest śmigło w zestawie ?

Jeśli upierasz się przy zasilaniu 6 cel to zastosuj silnik o kv 500 - 600 i śmigło jak zalecane do tego silnika - to niekoniecznie musi odpowiadać temu z zestawu. Moim zdaniem, w tym modelu, to przerost formy nad treścią.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że dobiera się pakiet (w ramach rozsądku) do wyważenia modelu, bo po co wozić zbędny balast ale żeby silnik do pakietu.

Do Condora osobiście wsadziłbym silnik - Silnik Turnigy GliderDrive SK3 Competition Series - 3858 - 4.6 840kv oraz śmigło - Śmigło Aeronaut CAM CARBON 13x6.5 z tym akumulatorem - Akumulatory Turnigy 3000mAh 4S 20C.

Ten zestaw montuję w Fascination z Topmodel cz a daje on takie efekty

post-880-0-69367000-1421485357_thumb.jpg

Chyba więcej nie potrzeba. Ostatecznie to ma być szybowiec a nie rakietoplan ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu doczekałem się konkretnych i fachowych informacji za które bardzo dziękuję. Zainwestowałem w pakiet 6s i reg 90 A więc te podzespoły pozostaną teraz muszę dobrać silnik. Posiadam śmigło Aeronaut 11x8. ( na tym śmigle Redox "dymił".  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Krzysztof - zrób jak radzi Wojcio lub kup: Turnigy SK-3 4258 500 kv i śmigło (łopaty) 15x8.

Nie wiem jak bardzo usmażyłeś uzwojenie - możesz popróbować ze śmigłem 9x6 ale mierzyć prąd !!! Dla 6s nie powinien przekroczyć 30-35A. Ale czy łożyska w tym silniku wytrzymają te obroty ? Będziesz miał w tej konfiguracji mało ciągu statycznego - mało komfortowy start. Gdyby prąd był wyraźnie mniejszy niż 30A możesz spróbować ze śmigłem 10x6. Ważne, żeby nie przekroczyć prądu. Statycznie też tylko na chwilę - 15-30 sek. Trzymając kadłub w rękach - chłodzenie silnika jest "cieniutkie"

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu - tylko to silniki  42 i >mm średnicy. Nie wiem na ile to jest ważne, była mowa o 40mm max ?

 

Jurku wiem i moja wypowiedź była świadoma jako przykład silników na 6S,w zakresie mocy napędów. Ale 6S można i oczywiście podpiąć do mniejszego silnika i może uda się dobrać śmigło żeby nie usmażyć sinika.

Można i dać inny silnik o mniejszej średnicy z np. przekładnią o dużej mocy tylko po co w takim modelu ;)

Więc wypowiedź moja powinna być traktowana ironicznie bo też już mnie męczą te same pytania w stylu mam 100 litrów ropy jaki silnik do malucha muszę wstawić ;)

Ja ktoś się poczuł urażony zwyczajowo przepraszam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.