Skocz do zawartości

drobny problem z regulacją GMS .40


mayo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem dotyczący regulacji w/w silnika. Dzieje się dziwna rzecz, mianowicie: Silnik bardzo ładnie wchodzi z niskich obrotów na wysokie (szybkie i płynne przejście bez żadnego dławienia). Natomiast kiedy pochodzi sobie na ok. 1/3 otwarcia przepustnicy i następnie dam gaz na max, to zanim wejdzie na obroty, dławi się i wkręca z opóźnieniem (silnie przy tym kopci, objaw przelania). Dodatkowo na max obrotach wyczuwalne (słyszalne) jest "pulsowanie" obrotów z częstotliwością ok. 0,5-1 Hz (jakby nie pracował idealnie równo). Regulacja iglicą na uboższą mieszankę skutkuje gaśnięciem silnika na wysokich, z kolei na bogatszej silnik już ewidentnie "pluje" paliwem. Regulacja iglicą przejścia z niskich na wysokie automatycznie rozregulowuje przejście pomiędzy w/w obrotami, i albo gaśnie albo się dławi. Nie wiem co to może być... Dodam, że instalacja sprawdzona (czyt. szczelna), iglica i gaźnik przeczyszczone. Nie wiem czy to kwestia regulacji, czy może wina innego czynnika. Świeca ModelTechnics F6 - ciepła, paliwo klasyczne 80/20 na rycynie. A może zastosować paliwo z 5% nitro? Wydaje mi się, że powinno podnieść kulturę pracy silnika, ale chciałem zaczerpnąć wcześniej opinii bardziej doświadczonych :) (chociaż nie do końca jestem przekonany czy to wyłącznie wina paliwa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiele silnik już przepracował? Jeśli to nowy silnik chyba nie przejmowałbym się jeszcze a spokojnie przelatał cały sezon (oczywiście na nieco bogatszej mieszance). Czasem silnik potrzebuje trochę czasu do kiedy idealnie się spasuje. Właśnie objaw "pulsacyjnych" wysokich obrotów na to wskazuje chodź oczywiście przyczyna może być inna. Nie mam niestety doświadczeń z paliwem i świecą jaką posiadasz a to też może być przyczyna. Jeśli przesiądziesz się na paliwo z 5% nitro (polecam Model Technics Sport 5) zastosuj świecę OS No. 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik jest praktycznie nowy (raptem niecałe 8 litrów paliwa, z czego prawie 5 na hamowni). Opisywałem go w wątku na początku lutego. Pierwsze kroki jakie podejmę to zmiana paliwa i świecy (domyślnie chciałem stosować właśnie 5%, ale zostało mi jeszcze troszkę paliwa bez nitro i postanowiłem najpierw je wypalić). Zobaczymy co z tego wyjdzie. Silnik jest naprawdę ciasno spasowany (bardzo dobra kompresją i dodatkowo łapie go w górnym położeniu). Jakieś jeszcze uwagi na gorąco przed zmianą paliwa i świecy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.