Skocz do zawartości

Ansaldo A.1 Balilla - 1m


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zestaw zamówiony po sąsiedzku od Marka z napolskimniebie.pl

Pierwsze zawody ESA zbliżają się wielkimi krokami więc najwyższy czas rozpocząć budowę :)

 

post-1402-0-02500200-1422001911_thumb.jpg

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Właśnie ten model za mną ostatnio chodzi... I mnie ubiegłeś, ale fajnie, podejrzę niektóre rozwiązania. Tylko myślałem namówić Marka na trójkątny kadłub w części ogonowej, bo to jest dla niego bardzo charakterystyczne.

Powodzenia - Jurek

Opublikowano

hehe

 

Jerzy, nożyk do reki- i za chwile masz ładny trójkąt na ogonie;)

można by to ciąć spod plotera -ale dość mocno skomplikuje to bryłę

wybrałęm taki wariant uproszczenia -bo chyba lepiej wykoanć ploterowy garbik który jest wygięty w każda stronę niż dolny przekrój trójkąta ;)

Opublikowano

Zastanawiam się czy takie wcięcie w ogonie za bardzo go nie osłabi.

 

Może jednak zaproponowany przez Marka kompromis wygląd - wytrzymałość i sztywność jest rozsądny i tego nie ruszać???

 

Sam lubię pójść w realizm, ale zawsze gdzieś trzeba ustawić granice rozsądku. 

 

Tu Piotrze sam oceń mając kadłub w ręku czy się to opłaca.

 

 

Samolot bardzo fajny, choć o złej reputacji. Trzymam kciuki i kibicuje :)

Opublikowano

 

 

Samolot bardzo fajny, choć o złej reputacji. Trzymam kciuki i kibicuje  :)

zła ale w realu, za to w zabawie WWI ACES świetny model, zarówno dla pczątkujących, jak i wymagających, najwiekszą wadą tego modelu w WWI ACES było to że w pewnym okresie latały prawie same Ballile  :)

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

O.K. Marku - masz rację. Nożykiem też jeszcze potrafię się posługiwać. Zastanawiałem się - na ile przyprostokątna, która na skutek mojej ingerencji stanie się przeciwprostokątną - zmieni kształt kadłuba ?

O wytrzymałość się nie martwię.

- Jurek

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Na początek będzie małe prostowanie tylniej części kadłuba za pomocą prętów węglowych wklejonych na CA, które posłużą od razu jako wzmocnienie konstrukcji.

 

post-1402-0-04985100-1424430013_thumb.jpg

 

post-1402-0-09366900-1424430019_thumb.jpg

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

 Cześć.

 

 Ponieważ moje wcześniejsze rozwiązanie, oklejenia kadłuba papierem japońskim delikatnie mówiąc nie zyskały akceptacji musiałem pozyskać nowy kadłub.

Piotr pomógł i w ten sposób wszedłem w posiadanie jego projektu

 

 

post-5713-0-96880400-1453206590_thumb.jpg

 

post-5713-0-46119900-1453206667_thumb.jpg

 

ponieważ przewiduję problemy z wyważeniem postanowiłem przesunąć przegrodę silnika do przodu i osłonić go tylko chłodnicą

post-5713-0-95568900-1453207140_thumb.jpg

Opublikowano

 Dzisiaj zająłem się wycięciem wycięciem drugiego emblematu Św. Jerzego oraz chłodnicy,

wydaje mi się że śmigło nie odstaje od niej zbyt daleko ?

Do chłodnicy brakuje jeszcze kratki i będzie gotowa.

 

 

post-5713-0-89849700-1453417481_thumb.jpgpost-5713-0-16631100-1453417484_thumb.jpgpost-5713-0-38882100-1453417486_thumb.jpgpost-5713-0-51118700-1453417488_thumb.jpgpost-5713-0-75796600-1453417490_thumb.jpg

Opublikowano

 Zastanawiam się jak zamontować górne skrzydło, w pierwszej wersji zrobiłem słupki z płaskownika węglowego połączone półką ze sklejki do której skrzydło było przykręcone nylonowymi śrubkami ale teraz naszły mnie rozterki i nie wiem czy to dobry pomysł. Noże macie jakieś leprze pomysły ?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.