Skocz do zawartości

Problem z elektroniką


SzYmCi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

 

Jestem nowicjuszem w świecie modelarstwa, jest to także mój pierwszy temat na tym forum nie licząc oczywiście powitania. :)

 

Postanowiłem, że zacznę od jakiegoś prostego modelu z silnikiem elektronicznym.

Od razu pomyślałem o RWD5 by Skazoo, a więc wziąłem się do roboty!

 

Zakupiłem wszystkie potrzebne rzeczy w sklepie modelarskim, depron, elektronikę.

Elementy miałem możliwość wycięcia na ploterze, ponieważ mój tata go posiada i go udostępnił, zaoszczędziłem dużo dużo czasu oraz zyskałem profesionalny efekt, wszystko idealnie wycięte.

 

Zacząłem sklejać, do wszystkiego przykładałem jak najwięcej uwagi, skupienia żeby wszystko było idealnie!

Zamontowałem oczywiście serwa na "półeczce", wkleiłem bowdeny, silnik także został zamontowany, powierzchnie sterowe połączone z serwami poprzez cięgna.

 

Postanowiłem wtedy przetestować zamontowaną w modelu elektronikę (wcześniej ją już testowałem ale przed sklejaniem gdy wszystko zakupiłem).

Kable od silnika były przylutowane do regulatora, regulator podlączony do odbiornika, serwa nie były jeszcze podłączone, bateria odłączona.

 

Po podłączeniu baterii do regulatora na odbiorniku zaświeciła się zielona dioda. Odbiornik z nadajnikiem był zlinkowany już wcześniej podczas pierwszego testu elektroniki.

 

Oczywiście wszystko pięknie działało! Przepustnica wszystko ładnie, silnik działał, odłączyłem potem baterie i stwierdziłem, że na dziś koniec, że wszystko działa.

W końcu nadeszły ferie, samolot został tak jak go zostawiłem po ostatnim teście, leżał tak przez tydzień bo nie miałem czasu na dalsze prace, w końcu wróciłem i postanowiłem przetestować serwa, czy powierzchnie sterowe działają, wprowadzić ewentualne poprawki. Podłączyłem serwa do odbiornika, a następnie baterie.