galaxy Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 pytania: 1. jaka powinna być długość przewodów pomiędzy zbiornikiem a silnikiem żarowym (gaźnik i podciśnienie) ? czy przewody od ssaka do gaźnika czy od tłumika do podciśnienia mogą mieć np. 20-30 cm ? 2. czy mógłbym podłączyć na trójnikach dwa silniki do jednego zbiornika ?. czyli: gaźnik gaźnik Y zbiornik (ssak) i: wydech wydech Y zbiornik(podciśnienie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Podłączam się pod pytanie... Aktualnie jestem w trakcie budowy Łosia i wydaje mi się, że duży zbiornik umieszczony centralnie w kadłubie pomiędzy dwoma silnikami powinien się tam zmieścić. Tylko właśnie... jaka jest dopuszczalna długość przewodu paliwowego oraz doprowadzającego podciśnienie? a może są jakieś nie drogie i nie skomplikowane pompki podające paliwo w przypadku długich przewodów do gaźnika (wtedy można by zrezygnować z podciśnienia)?? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galaxy Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 no ja wystrugałem sobie takie coś: http://s2.postimg.org/50w2dviqx/20150131_163514.jpg tak mnie się spodobały wielosilnikowce , że chce B-17 i stąd ten post, bo w przypadku tego P82 zbiorniki są dwa w każdym z kadłubów po 90ml , a w B-17 chce zrobić albo jeden główny albo dwa mniejsze po jednym zbiorniku na dwa silniki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Panowie, nawet nie mam jeszcze pierwszej żarki, ale sobie czytam co i jak... Warto zajrzeć (na wszystkie zakładki): http://saito-engines.info/fuel_tank.html Topowe firmy raczej widzą co piszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 pytania: 1. jaka powinna być długość przewodów pomiędzy zbiornikiem a silnikiem żarowym (gaźnik i podciśnienie) ? czy przewody od ssaka do gaźnika czy od tłumika do podciśnienia mogą mieć np. 20-30 cm ? 2. czy mógłbym podłączyć na trójnikach dwa silniki do jednego zbiornika ?. czyli: gaźnik gaźnik Y zbiornik (ssak) i: wydech wydech Y zbiornik(podciśnienie) Gdyby w tłumiku było podciśnienie to paliwo popłynęłoby tam właśnie, a nie do gaźnika.... Nigdy nie stosowałem jednego zbiornika dla więcej niż jednego silnika jednocześnie (bawiłem się już kiedyś dwusilnikowymi modelami z napędem spalinowym) ponieważ: wężyki im krótsze tym lepsze - patrz cofanie się paliwa przy oddzielnych zbiornikach praca jednego silnika nie wpłynie na pozostałe, vulgo unikniesz nieprzewidzianych zakłóceń podczas regulacji łatwiej schować w modelu kilka małych zbiorniczków niż jeden duży w przypadku jednego zbiornika koniec paliwa spowoduje jednoczesne unieruchomienie wszystkich zasilanych z niego silniczków = problemy powyższej sytuacji uniknie się jeśli każdy silnik będzie miał swój własny zbiornik, na jednym silniku zazwyczaj można jeszcze bezpiecznie wylądować bez zastosowania zaworków zwrotnych w przypadku zgaśnięcia jednego motorka albo zostanie on zalany w trupa - bo paliwo będzie wciąż do niego napływało wskutek NADCIŚNIENIA z tłumika tego wciąż pracującego albo drugi motorek zassie powietrze poprzez istniejące połączenie i albo jego praca będzie nierównomierna albo też zgaśnie = problemy itp.itd... Zrobicie jak zechcecie, a Wasze doświadczenia z pewnością posłużą naśladowcom. Podejmując jednakże takie próby należy wziąć pod uwagą taki szczegół jak chociażby średnica przekroju wspólnego odcinka przewodu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galaxy Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Dzięki Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kry Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Nie posiadam jeszcze żadnego spalinowca w kolekcji, ale dużo czytam na ten temat i przymierzam się do pierwszych zakupów. Z mojego doświadczenia z układami hydraulicznymi, wymyśliłem takie coś... Problem uciekającego ciśnienia ze zbiornika do wydechu/cylindra nie pracującego silnika można rozwiązać zaworem zwrotnym, jednakże jest to wprowadzanie zbędnej masy do układu. Więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaw%C3%B3r_zwrotny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Nie posiadam jeszcze żadnego spalinowca w kolekcji, ale dużo czytam na ten temat i przymierzam się do pierwszych zakupów. Z mojego doświadczenia z układami hydraulicznymi, wymyśliłem takie coś... Problem uciekającego ciśnienia ze zbiornika do wydechu/cylindra nie pracującego silnika można rozwiązać zaworem zwrotnym, jednakże jest to wprowadzanie zbędnej masy do układu. Więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaw%C3%B3r_zwrotny Nie, żebym się czepiał ale to właśnie napisałem w pkt 6 dwa posty powyżej , więc co dokładnie wymyśliłeś Krystianie bo chyba czegoś nie ogarniam swoim małym rozumkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Moim zdaniem zawory zwrotne na przewodach tłumik->zbiornik likwidując jeden problem stworzą następny. Typowe silniki RC pracują z podawaniem ciśnienia z tłumika, które jest zmienne - zależy od obrotów silnika. Większe obroty - większe ciśnienie w zbiorniku. W przypadku zdjęcia gazu z max do min zawór zwrotny nie pozwoli na wyrównanie ciśnienia pomiędzy zbiornikiem a tłumikiem, co pewnie spowoduje przelanie silnika. Przewód tłumik->zbiornik powinien być drożny w obie strony. Kolejny problem z centralnym zbiornikiem, to taki, że podczas przechyłu modelu jeden silnik będzie przelany, a drugi będzie miał zubożoną mieszankę. Dodatkowo w modelach wielosilnikowych często pojawia się problem z umiejscowieniem zbiorników paliwa w osi gaźnika silnika, bo w tym miejscu jest akurat chowane podwozie. W Łosiu sprawa nie jest aż tak skomplikowana, bo oryginał miał silniki gwiazdowe, więc silniki można zamontować w każdym położeniu: głowicą w dół, na boku, głowicą do góry, pod kątem. Zbiornik (zbiorniki) można spokojnie umieścić w skrzydle, jeśli w gondoli silnika nie ma miejsca, a silnik dogodnie obrócić. Większy problem jest np. w Wilku (właśnie zmagam się z tym problemem). Tam silniki muszą być ustawione głowicą w dół. W gondoli nie mam miejsca dla zbiorników, no chyba, że zrezygnujemy z chowanego podwozia :/ Pozostaje instalacja zbiorników powyżej osi rozpylaczy i pompy paliwa, albo napęd elektryczny, który z oczywistych powodów odpada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Czy jest problemem zamontować/zbudować 2 zbiorniki zamiast jednego w jego miejscu? Dojdzie tylko jeden korek tankowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Czy jest problemem zamontować/zbudować 2 zbiorniki zamiast jednego w jego miejscu? Dojdzie tylko jeden korek tankowania Ok załóżmy, że zamiast jednego dużego zbiornika umieszczonego centralnie w kadłubie Łosia dam dwa mniejsze... Czy przewody paliwowe o długości około 25-30 cm zdadzą egzamin? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Ok załóżmy, że zamiast jednego dużego zbiornika umieszczonego centralnie w kadłubie Łosia dam dwa mniejsze... Czy przewody paliwowe o długości około 25-30 cm zdadzą egzamin? Ja nigdy nie stosowałem dłuższych rurek niż 12, może 15 cm. Być może 30-centymetrowy wężyk zadziała, ale wątpię. Najważniejsze jest wzajemne położenie gaźnika i zbiornika paliwa. Im bardziej od siebie oddalone (w dowolnym kierunku), tym więcej problemów. Czy jest problemem zamontować/zbudować 2 zbiorniki zamiast jednego w jego miejscu? Dojdzie tylko jeden korek tankowania Jeśli problemem jest tylko jeden więcej korek do tankowania, to chyba znalazłeś złoty środek. Czekamy na szczegóły "plumbingu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galaxy Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 więc nie będę kombinował i dam zbiornik na każdy silnik . dzięki za info for all. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi