galaxy Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 pytania: 1. jaka powinna być długość przewodów pomiędzy zbiornikiem a silnikiem żarowym (gaźnik i podciśnienie) ? czy przewody od ssaka do gaźnika czy od tłumika do podciśnienia mogą mieć np. 20-30 cm ? 2. czy mógłbym podłączyć na trójnikach dwa silniki do jednego zbiornika ?. czyli: gaźnik gaźnik Y zbiornik (ssak) i: wydech wydech Y zbiornik(podciśnienie)
fotomichal Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Podłączam się pod pytanie... Aktualnie jestem w trakcie budowy Łosia i wydaje mi się, że duży zbiornik umieszczony centralnie w kadłubie pomiędzy dwoma silnikami powinien się tam zmieścić. Tylko właśnie... jaka jest dopuszczalna długość przewodu paliwowego oraz doprowadzającego podciśnienie? a może są jakieś nie drogie i nie skomplikowane pompki podające paliwo w przypadku długich przewodów do gaźnika (wtedy można by zrezygnować z podciśnienia)?? 1
galaxy Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Opublikowano 3 Lutego 2015 no ja wystrugałem sobie takie coś: http://s2.postimg.org/50w2dviqx/20150131_163514.jpg tak mnie się spodobały wielosilnikowce , że chce B-17 i stąd ten post, bo w przypadku tego P82 zbiorniki są dwa w każdym z kadłubów po 90ml , a w B-17 chce zrobić albo jeden główny albo dwa mniejsze po jednym zbiorniku na dwa silniki ...
M.Ch. Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Panowie, nawet nie mam jeszcze pierwszej żarki, ale sobie czytam co i jak... Warto zajrzeć (na wszystkie zakładki): http://saito-engines.info/fuel_tank.html Topowe firmy raczej widzą co piszą.
Paweł Prauss Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 pytania: 1. jaka powinna być długość przewodów pomiędzy zbiornikiem a silnikiem żarowym (gaźnik i podciśnienie) ? czy przewody od ssaka do gaźnika czy od tłumika do podciśnienia mogą mieć np. 20-30 cm ? 2. czy mógłbym podłączyć na trójnikach dwa silniki do jednego zbiornika ?. czyli: gaźnik gaźnik Y zbiornik (ssak) i: wydech wydech Y zbiornik(podciśnienie) Gdyby w tłumiku było podciśnienie to paliwo popłynęłoby tam właśnie, a nie do gaźnika.... Nigdy nie stosowałem jednego zbiornika dla więcej niż jednego silnika jednocześnie (bawiłem się już kiedyś dwusilnikowymi modelami z napędem spalinowym) ponieważ: wężyki im krótsze tym lepsze - patrz cofanie się paliwa przy oddzielnych zbiornikach praca jednego silnika nie wpłynie na pozostałe, vulgo unikniesz nieprzewidzianych zakłóceń podczas regulacji łatwiej schować w modelu kilka małych zbiorniczków niż jeden duży w przypadku jednego zbiornika koniec paliwa spowoduje jednoczesne unieruchomienie wszystkich zasilanych z niego silniczków = problemy powyższej sytuacji uniknie się jeśli każdy silnik będzie miał swój własny zbiornik, na jednym silniku zazwyczaj można jeszcze bezpiecznie wylądować bez zastosowania zaworków zwrotnych w przypadku zgaśnięcia jednego motorka albo zostanie on zalany w trupa - bo paliwo będzie wciąż do niego napływało wskutek NADCIŚNIENIA z tłumika tego wciąż pracującego albo drugi motorek zassie powietrze poprzez istniejące połączenie i albo jego praca będzie nierównomierna albo też zgaśnie = problemy itp.itd... Zrobicie jak zechcecie, a Wasze doświadczenia z pewnością posłużą naśladowcom. Podejmując jednakże takie próby należy wziąć pod uwagą taki szczegół jak chociażby średnica przekroju wspólnego odcinka przewodu. 1
Kry Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Nie posiadam jeszcze żadnego spalinowca w kolekcji, ale dużo czytam na ten temat i przymierzam się do pierwszych zakupów. Z mojego doświadczenia z układami hydraulicznymi, wymyśliłem takie coś... Problem uciekającego ciśnienia ze zbiornika do wydechu/cylindra nie pracującego silnika można rozwiązać zaworem zwrotnym, jednakże jest to wprowadzanie zbędnej masy do układu. Więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaw%C3%B3r_zwrotny
Paweł Prauss Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Nie posiadam jeszcze żadnego spalinowca w kolekcji, ale dużo czytam na ten temat i przymierzam się do pierwszych zakupów. Z mojego doświadczenia z układami hydraulicznymi, wymyśliłem takie coś... Problem uciekającego ciśnienia ze zbiornika do wydechu/cylindra nie pracującego silnika można rozwiązać zaworem zwrotnym, jednakże jest to wprowadzanie zbędnej masy do układu. Więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaw%C3%B3r_zwrotny Nie, żebym się czepiał ale to właśnie napisałem w pkt 6 dwa posty powyżej , więc co dokładnie wymyśliłeś Krystianie bo chyba czegoś nie ogarniam swoim małym rozumkiem?
MASK Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Moim zdaniem zawory zwrotne na przewodach tłumik->zbiornik likwidując jeden problem stworzą następny. Typowe silniki RC pracują z podawaniem ciśnienia z tłumika, które jest zmienne - zależy od obrotów silnika. Większe obroty - większe ciśnienie w zbiorniku. W przypadku zdjęcia gazu z max do min zawór zwrotny nie pozwoli na wyrównanie ciśnienia pomiędzy zbiornikiem a tłumikiem, co pewnie spowoduje przelanie silnika. Przewód tłumik->zbiornik powinien być drożny w obie strony. Kolejny problem z centralnym zbiornikiem, to taki, że podczas przechyłu modelu jeden silnik będzie przelany, a drugi będzie miał zubożoną mieszankę. Dodatkowo w modelach wielosilnikowych często pojawia się problem z umiejscowieniem zbiorników paliwa w osi gaźnika silnika, bo w tym miejscu jest akurat chowane podwozie. W Łosiu sprawa nie jest aż tak skomplikowana, bo oryginał miał silniki gwiazdowe, więc silniki można zamontować w każdym położeniu: głowicą w dół, na boku, głowicą do góry, pod kątem. Zbiornik (zbiorniki) można spokojnie umieścić w skrzydle, jeśli w gondoli silnika nie ma miejsca, a silnik dogodnie obrócić. Większy problem jest np. w Wilku (właśnie zmagam się z tym problemem). Tam silniki muszą być ustawione głowicą w dół. W gondoli nie mam miejsca dla zbiorników, no chyba, że zrezygnujemy z chowanego podwozia :/ Pozostaje instalacja zbiorników powyżej osi rozpylaczy i pompy paliwa, albo napęd elektryczny, który z oczywistych powodów odpada
bart07 Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Czy jest problemem zamontować/zbudować 2 zbiorniki zamiast jednego w jego miejscu? Dojdzie tylko jeden korek tankowania
fotomichal Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Czy jest problemem zamontować/zbudować 2 zbiorniki zamiast jednego w jego miejscu? Dojdzie tylko jeden korek tankowania Ok załóżmy, że zamiast jednego dużego zbiornika umieszczonego centralnie w kadłubie Łosia dam dwa mniejsze... Czy przewody paliwowe o długości około 25-30 cm zdadzą egzamin?
MASK Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Ok załóżmy, że zamiast jednego dużego zbiornika umieszczonego centralnie w kadłubie Łosia dam dwa mniejsze... Czy przewody paliwowe o długości około 25-30 cm zdadzą egzamin? Ja nigdy nie stosowałem dłuższych rurek niż 12, może 15 cm. Być może 30-centymetrowy wężyk zadziała, ale wątpię. Najważniejsze jest wzajemne położenie gaźnika i zbiornika paliwa. Im bardziej od siebie oddalone (w dowolnym kierunku), tym więcej problemów. Czy jest problemem zamontować/zbudować 2 zbiorniki zamiast jednego w jego miejscu? Dojdzie tylko jeden korek tankowania Jeśli problemem jest tylko jeden więcej korek do tankowania, to chyba znalazłeś złoty środek. Czekamy na szczegóły "plumbingu"
galaxy Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Opublikowano 6 Lutego 2015 więc nie będę kombinował i dam zbiornik na każdy silnik . dzięki za info for all.
Rekomendowane odpowiedzi