Shock Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Witam . Jestem rzadkim gościem tego działu, ale w związku z udzieleniem mi się "gorączki halowej" i nabyciem do tego celu modelu,postanowiłem go pokazać szerszej publiczności z powodu takiego, iż na naszym forum nie mogłem znaleźć info o tym Yaczku (albo żle szukałem) Nie będzie to typowa relacja z budowy ,aczkolwiek będzie z niej kilka fotek jak i jakiś filmik z lotu. Modele są dwa ,budowane równocześnie dla mnie i kolegi Grzegorza do zabawy ,rekreacji .... Trochę o wyposażeniu -takim trochę sprawdzonym jak i wziętym "na ryzyko" -serwa kierunku i wysokości EMAX ES-9051 -serwo lotek EMAX ES-08DE -silnik/regulator DUALSKY XM2215MA-17 / DUALSKY 6A V2 oraz do drugiego modelu DUALSKY XM2812RTR-27. - pakiet ,na wstęp 2 S 250 mAh . -śmigło GWS 8x4 Po początkowym zachwycie zauważyłem iż model ma dość sporą wadę ,mocowanie podwozia górne przy skrzydłach jest nieprzemyślane,zbyt mocno wygina się łączenie skrzydeł z kadłubem co w wyniku mocniejszego lądowania może doprowadzić do rozerwania tego łączenia -wklejony krótki płaskownik wyeliminował ten problem -fotka nr 9 ,pod odbiornikiem -warto na ten szczegół zwrócić uwagę .... Model klejony klejem Magic,z wspomaganiem CA . Generalnie wszystko pasuje ok,wymagane drobne podcięcia epp w celu dobrego spasowania elementów. Jak widać na jednej z fotek waga wychodzi bardzo obiecująco ,model prawie kompletny z serwami odbiornikiem,śmigłem waży ok 92 g. Dodając silnik 16,5 g ,regulator 5,5 g oraz pakiet 18 g jest realna szansa na 130/135 g do lotu -myślę że to dobry wynik..
Shock Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Opublikowano 18 Lutego 2015 Panowie...napisalibyście chociaż że brzydal jak cholera ,przynajmniej ja tak uważam... . Model ukończony,waga wyszła zgodna z danymi producenta czyli do 130 g co uznaję za sukces bo zwykle to nierealne. Dziś dotarł napęd.Jak zobaczyłem silnik po przyjściu z pracy to aż usiadłem ,maleństwo że hej ,jednak po próbach ciągu wychodzi, że z zawisu pięknie strzela w górę-jest dobrze. Model wyważony zgodnie z zaleceniem producenta czyli 205 mm od czoła modelu-płaszczyzny do której zamocowany jest silnik. Docelowo będzie śmigło GWS 8x4 proste łopaty bo to slow mi się nie podoba,jakieś powyginane . Dzisiaj również planowany jest oblot na hali w Bieruniu .
idfx Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 eee tam brzydal !! Ja tam kibicuję i bardzo jestem ciekawy jak się będzie achowywał. Sam walczyłem o każdy gram w Fury'm i nie mogę się doczekać oblotu przy wielkanocnej przerwie, jedna wagowo mnie pobiłeś niemal 2.5 krotnie - w dół oczywiście. Gdzie zakupiłeś modelik ? Powoli zaczynam do niego dojrzewać
Shock Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Opublikowano 18 Lutego 2015 Kacper, ano tu http://www.nataair.sk/nataair/eshop/1-1-Modely/14-2-EPP-depron-akro-modely
idfx Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Dzięki Po obejrzeniu linku trochę mi się namieszało w głowie i pojawił się kolejny problem - który wybrać .. Działaj i koniecznie napisz pierwsze wrażenia po oblocie wieczorkiem.
Shock Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Opublikowano 19 Lutego 2015 Tak,model po oblocie i cały ... Jak się mogłem spodziewać model lata wyśmienicie,to mój pierwszy tak lekki modelik i wrażenia są znakomite. Oczywiście model wymaga pewnych poprawek a w zasadzie dwóch-pierwsza to wzmocnienie mocowania silnika bo moment od niego jak na takiego malucha jest spory i po kilku lotach silnik próbował sam latać...Wzmocniłem to trójkątami z 4 stron jak i silnik został "zakotwiczony" szpilkami węglowymi długości ok 4 cm. Druga rzecz do poprawy to zmiana CG bo ten fabryczny powodował iż model wlókł tył za sobą..pakiet został przesunięty ok4 cm do przodu i model zaczął latać. Co do silnika to jestem zaszokowany jego mocą ,zawis robi na ok1/3 gazu,dynamika jak i prędkość max. są na halę aż nadto. Sama praca silnika jest bardzo cicha,latając samemu słychać delikatne brzęczenie . Oczywiście w modelik trzeba się wlatać,doregulować pod siebie ale już mogę napisać iż modele z RcFactory mimo iż nie wyglądają to latają świetnie.Stwierdzam tak na podstawie obserwacji modeli kolegów latających Laserem oraz Sbachem z tej firmy jak i swojego Yaczka. Jest filmik z drugiego lotu ,po zmianie CG jednak jakość marna ,kręcona tel. Za tydzień nagram coś kamerką ,pewnie i Grzegorz dołączy z identycznym modelem to będzie ciekawie oraz fotka z wzmocnieniem silnika Dodam iż na pakiecie 250 mAh lot wyniósł ok 4/5 minut z tym że latanie było na max .3/4 gazu.
idfx Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 No i super a tego wyglądu już tak się nie czepiaj Fajna sprawa, będę musiał pomyśleć i będę miał co robić w pracy bo hala ogromna
Grzesiek . Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 wzmocnienie silnika fajne a czy model przybrał na wadze?
Mozart Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Zacnnie złożony ! Co to dokładnie za silnik?
Shock Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 Grzesiek ,waga przybrała i to sporo ...cały 1 gram .Nie wiem jak to teraz będzie latać . Tomek ,silnik to taka sztuka (napisane powyżej ) http://www.nastik.pl/dualsky-xm2215ma17-p-3709.html
Grzesiek . Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Nie będę chwalił tego modelu ponieważ, po pierwsze nie podoba mi sie w kolorystyce pomarańczowej , co innego w zielonym malowaniu, po drugie jak na halę jest za ciężki co najmniej o 1gr, i po trzecie co jest największą wadą tego modelu strasznie wolno lata.
Shock Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 Myślę że zanim napiszesz kolejnego posta odpocznij po pracy,przytul się do żony,złóż swojego i potem pogadamy . Generalnie dopiszę że miałeś dobrego węcha w sprawie tych yaczków ,moje początkowe zdegustowanie przerodziło się w ogromne zadowolenie. Jak to bywa w życiu,spacerując z psem obok hali w Kętach zauważyłem że jest na niej ciemno -zaciekawiony czemu ,wstąpiłem i pan powiedział mi iż grupa odmówiła i hala jest wolna przez godzinkę ,w zasadzie już pół..gdybym wiedział wcześniej to by się polatało.
Grzesiek . Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Myślę że na tym forum nie ma sztywniaków i nikt nie wziął na poważnie mojego posta, a do żonki to się chętnie przytulę he he
Shock Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 To ja też się przytulę do żonki ,może potem pozwoli mi się rozłożyć w pokoju z nowym modelikiem do klejenia Czas myśleć o świeżym powietrzu i lotnisku . Sztywniaki ? ee ,nie ma na forum ,przynajmniej nie w tym temacie ...
Grzesiek . Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Model już złożony i nawet oblatany wstępnie w domu nie mogłem sie doczekać hali wszystko działa poprawnie i mogę też potwierdzić słowa Rafała odnośnie napędu jest zapas mocy.
robas69 Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 -silnik/regulator DUALSKY XM2215MA-17 / DUALSKY 6A V2 oraz do drugiego modelu DUALSKY XM2812RTR-27. Rafał, czy wiesz gdzie w kraju oprócz nastika można kupić te Dualsky'e (Grzegorz ma braki)? Planuję takiego http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p7738,clik-ng-superlite-czerwony-rc-factory Clik'a.
Shock Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Opublikowano 26 Lutego 2015 Robcio, ponoć ten DUALSKY XM2215MA-17 był tu,Grzesiek tam kupił http://www.rctrax.pl/products/?query=DUALSKY+XM2215MA-17
robas69 Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 Rafał, dziękuję. Niestety też nie ma.
Shock Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Opublikowano 26 Lutego 2015 A bo to Grzesiek wykupił ostatni.. Ale rozmawiałem ostatnio z Grzesiem z Nastika i za ok.2-3 tyg. ma mieć dostawę z Dualskiego ,może będą też i silniczki .
Rekomendowane odpowiedzi