Skocz do zawartości

Piper Cub 1,8m - pierwszy spaliniak


bartek-91

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Obecnie planuję zakup pierwszego samolotu spalinowego. Będzie nim najprawdopodobniej Piper cub J-3 1,8 metra. Do modelu mam serwa na lotki HS322, na wysokość kupię również HS322 i na kierunek HS475HB. Planowany zakup w przyszłym tygodniu.

I teraz problem. Jaki silnik wziąść do modelu? Zalecany jest około 8,5ccm ale wolał bym coś z nadmiarem mocy no i w przystępnej cenie. Czytałem że ludzie latają na 10ccm (2T) i taki właśnie bym preferował. Początkowo planowałem zakup silnika ASP .61 ale ASP waży aż 650g gdzie np. OS max waży około 500g. A może jakiś inny dobry i nie drogi silnik byście polecili? Czy 10ccm będzie odpowiednie dla tego modelu?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam Bartek

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Tocząca się twarz podkreślała,iż żartuję. Ale faktycznie do sumy jaką uzbierasz na 2suwa 10cm dodałbym brakującą kwotę i kupibym 4suwa ASP. To normalne, że teraz uważasz iż jest zbyt drogi, jednak po udanych lotach - czego ci życzę - szybko zmienisz zdanie ale wtedy wyjdzie znacznie drożej. ASP FS 61 waży ok 440g, a nie ponad 600.

Opublikowano

Heh a piperek to miał być z założenia tani model do nauki latania :lol:

Jeśli bym miał brać 4T znalazłem jeszcze coś takiego:

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2818

Jednak po porównaniu mocy silnika 4T 11,5ccm - 1,43KM do silniczka 2T 8,5ccm - 1,96KM nie jestem przekonany czy ten 4sów będzie lepszy. Poza tym biorąc silnik 4T kolejnym wydatkiem był by obrotomierz którego można sobie darować w przypadku 2T.

Opublikowano

A tu masz Twoją 70-tkę w wersji tańszej :)

http://nastik.pl/asp-fs70ar-p-216.html

 

A moc to nie wszystko. Zobacz też przy jakich obrotach jest podawana moc. Dla 2T masz ok 16-18 tys. obr/min, a dla 4T jest to ok 10-11 tys. obr/min. 2T ze śmigłem nie osiągnie na pewno 16 000, czyli nie osiągnie swojej mocy. Natomiast 4T osiągnie ze śmigłem praktycznie to, co podaje producent. Dodatkowo 4T ma większy moment obrotowy, przez co możesz założyć stosunkowo duże śmigło, co w połączeniu z małym skokiem da sporo ciągu statycznego.

Opublikowano

Troche poczytałem i chyba się przekanałem do 4T jednak nadal mnie zastanawia kwestia regulacji. Czy można sobie poradzić bez obrotomierza?

Ps. Zna ktoś może zagraniczne sklepy z silniczkami ASP?

Opublikowano

Licząc że nie dołożą mi cła wyjdzie około 80zł taniej jednak jeśli nie będe miał szczęścia wyjdzie jeszcze drożej więc pozostaje zaopatrzyć się w kraju :roll:

Opublikowano

Tak więc już zadecydowałem że biorę czterosówa ASP tylko teraz kwestia którego. Wacham się między ASP 70 AR a 80AR. Silniki ważą tyle samo więc myślę że nie będzie problemu z tym więszym. No i najważniejsze pytanie czy mam rację? :D

PS. z tym nadmiarem mocy to lubie mieć więcej gazu oraz chcem mieć silnik który później spokojnie bede mógł przełorzyć do jakiegoś akrobata :wink:

Opublikowano

Bartek - po mojej ostatniej wypowiedzi napisałeś takie bzdury, że głowa boli!!! Ale w ostatnim poście widze, że zmądrzałeś. Kto naopowiadał ci takich bzdur o wymaganym obrotomierzu do 4suwa? Jest on w takim samym stopniu wymagany jak do 2suwa. Co do silnika - w moim modelu o rozp ok 170cm i masie 2,7 kg siedział własnie 4suw 10cm. W modelu o rozp. 188cm i masie 6kg siedzi 4suw 15cm i radzi sobie świetnie. W najnowszym modelu o rozp ponad 180cm i masie 3,4kg jest 4suw 10cm, ktory też sobie poradzi z tym modelem. Jednak gdybym nie miał tego 10cm to włożyłbym własnie ASP FS 80. Nie podajesz ile ten Piper ma ważyć ale i tak 4suw 10cm poradzi sobie z nim, jednak jeśli stać cię będzie na większy to rozważyłbym taką możliwość.

Opublikowano

Nie podaję ile ma ważyć piper ponieważ jeszcze nie wiem. Narazie rozmawiałem z kolesiem ze sklepu przez telefon i nie wiele mi powiedział. W poniedziałek mam dzwonić i dowiem się coś więcej. Silnik będzie ASP FS 80. Z obrotomierzem kilka osób mi mówiło że powinno się kupić do 4T, ale jeśli nie jest to konieczne to troche kasy zostanie w kieszeni.

Opublikowano

Witam

Więc dzisiaj prawdopodobnie zamówię model z wyposarzeniem z Nastika. Czy serwo HS 422 będzie odpowiednie na wysokość? Czy może lepiej brać HS 475 HB?

HS 322 - gaz

HS 422 - wysokość

Hs 475 HB - kierunek

Na lotki mam 2 x HS322

I jeszcze kwestia zasilania. Mam pakiecik 4cele 4,8V NiCd 1100mAh i czy 4,8V będzie wystarczające w tym modelu?

 

PS. z silnikiem narazie się wstrzymuję ponieważ troche brakuje mi funduszy. Silnik będe zamawiał prawdopodobnie w połowie maja.

Opublikowano

W tej chwili silnik nie potrzebny więc nie myśl o nim. Model to ARf ? Do takiego modelu spokojnie wystarczy HS 422. HS 475 jest zdaje się mocniejsze niż 422(?). Kierunkiem będziesz tak mało operował, że rownież 422 wystarczy. Tak mam w swoim 6kg modelu, ale jesli to nie problem finansowy to możesz miec te mocniejsze. Na lotki również spokojnie wystarczą.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po problemach z wysyłką wkońcu mogłem ją dzisiaj odebrać u kuriera. Ze składaniem będe musiał się wstrzymać do poniedziałku ponieważ jestem poza domem.

Mam pytanie do posiadaczy Pipera 1,8m Black Horse. Czy w tym modelu można zrobić skrzydła rozdzielne? W skrzydłach jest rurka do której wkałda się rurkę aluminiową ale w instrukcji jest, że powinno się włorzyć tą rurkę i skleić skrzydła ze sobą na stałe. Czy można to zrobić jakoś inaczej aby można było rozkładać skrzydła do transportu?

Będzie ktoś może latał w najblizszych dniach w trójmieście? Chętnie bym wpadł ze swoim elektrykiem.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Tak więc piper już prawie złorzony. Jeśli chodzi o jakość wykonania zestawu to spodziewałem się lepszej konstrukcji. Głównie zastrzerzenia mam do skrzydeł które są tak delikatne że nawet nie wiem kiedy pękło mi jedno żeberko.

 

Kilka fotek zestawu:

Kopia%20DSCN6317.JPG

Kopia%20DSCN6316.JPG

Kopia%20DSCN6311.JPG

 

W ten weekend zamawiam silnik ASP FS 80. Czy to paliwo będzie odpowiednie do dotarcia: (Aero 5% nitrometanu/19% oleju ryc i synt)

http://nastik.pl/a519tlrd-litrow-aero-nitrometanu19-oleju-synt-p-395.html

 

I jeszcze kwestia przewodów paliwowych. Jakie zastosować do silnika tej pojemności? Mam przewód 2 i 3mm i myślałem żeby zastosować ten większy. Czy nie jest on jednak za duży (na te rurki wychodzące ze zbiornika wchodzi dość lekko)?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.