bartek-91 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Witam Obecnie planuję zakup pierwszego samolotu spalinowego. Będzie nim najprawdopodobniej Piper cub J-3 1,8 metra. Do modelu mam serwa na lotki HS322, na wysokość kupię również HS322 i na kierunek HS475HB. Planowany zakup w przyszłym tygodniu. I teraz problem. Jaki silnik wziąść do modelu? Zalecany jest około 8,5ccm ale wolał bym coś z nadmiarem mocy no i w przystępnej cenie. Czytałem że ludzie latają na 10ccm (2T) i taki właśnie bym preferował. Początkowo planowałem zakup silnika ASP .61 ale ASP waży aż 650g gdzie np. OS max waży około 500g. A może jakiś inny dobry i nie drogi silnik byście polecili? Czy 10ccm będzie odpowiednie dla tego modelu? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 ja do tego modelu zalecilbym ci silnik 4 suw asp 61 10cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek-91 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 4 sów raczej niestety odpada z powodu ceny. Liczę że na silniczek wydam około 300zł i wolał bym tej ceny zbyt mocno nie przekraczać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Za tyle to sprzedam ci mego 4suwa ASP 61 :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek-91 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Dzięki jednak wole się trzymać nowego 2T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Tocząca się twarz podkreślała,iż żartuję. Ale faktycznie do sumy jaką uzbierasz na 2suwa 10cm dodałbym brakującą kwotę i kupibym 4suwa ASP. To normalne, że teraz uważasz iż jest zbyt drogi, jednak po udanych lotach - czego ci życzę - szybko zmienisz zdanie ale wtedy wyjdzie znacznie drożej. ASP FS 61 waży ok 440g, a nie ponad 600. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek-91 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Heh a piperek to miał być z założenia tani model do nauki latania Jeśli bym miał brać 4T znalazłem jeszcze coś takiego: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2818 Jednak po porównaniu mocy silnika 4T 11,5ccm - 1,43KM do silniczka 2T 8,5ccm - 1,96KM nie jestem przekonany czy ten 4sów będzie lepszy. Poza tym biorąc silnik 4T kolejnym wydatkiem był by obrotomierz którego można sobie darować w przypadku 2T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yahoon Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 A tu masz Twoją 70-tkę w wersji tańszej http://nastik.pl/asp-fs70ar-p-216.html A moc to nie wszystko. Zobacz też przy jakich obrotach jest podawana moc. Dla 2T masz ok 16-18 tys. obr/min, a dla 4T jest to ok 10-11 tys. obr/min. 2T ze śmigłem nie osiągnie na pewno 16 000, czyli nie osiągnie swojej mocy. Natomiast 4T osiągnie ze śmigłem praktycznie to, co podaje producent. Dodatkowo 4T ma większy moment obrotowy, przez co możesz założyć stosunkowo duże śmigło, co w połączeniu z małym skokiem da sporo ciągu statycznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek-91 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Troche poczytałem i chyba się przekanałem do 4T jednak nadal mnie zastanawia kwestia regulacji. Czy można sobie poradzić bez obrotomierza? Ps. Zna ktoś może zagraniczne sklepy z silniczkami ASP? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yahoon Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 http://www.himodel.com/engines/ASP_FS70_Engine_for_Airplane.html Np tutaj masz takiego samego ASP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek-91 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Licząc że nie dołożą mi cła wyjdzie około 80zł taniej jednak jeśli nie będe miał szczęścia wyjdzie jeszcze drożej więc pozostaje zaopatrzyć się w kraju :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek-91 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Tak więc już zadecydowałem że biorę czterosówa ASP tylko teraz kwestia którego. Wacham się między ASP 70 AR a 80AR. Silniki ważą tyle samo więc myślę że nie będzie problemu z tym więszym. No i najważniejsze pytanie czy mam rację? PS. z tym nadmiarem mocy to lubie mieć więcej gazu oraz chcem mieć silnik który później spokojnie bede mógł przełorzyć do jakiegoś akrobata :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Bartek - po mojej ostatniej wypowiedzi napisałeś takie bzdury, że głowa boli!!! Ale w ostatnim poście widze, że zmądrzałeś. Kto naopowiadał ci takich bzdur o wymaganym obrotomierzu do 4suwa? Jest on w takim samym stopniu wymagany jak do 2suwa. Co do silnika - w moim modelu o rozp ok 170cm i masie 2,7 kg siedział własnie 4suw 10cm. W modelu o rozp. 188cm i masie 6kg siedzi 4suw 15cm i radzi sobie świetnie. W najnowszym modelu o rozp ponad 180cm i masie 3,4kg jest 4suw 10cm, ktory też sobie poradzi z tym modelem. Jednak gdybym nie miał tego 10cm to włożyłbym własnie ASP FS 80. Nie podajesz ile ten Piper ma ważyć ale i tak 4suw 10cm poradzi sobie z nim, jednak jeśli stać cię będzie na większy to rozważyłbym taką możliwość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek-91 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Nie podaję ile ma ważyć piper ponieważ jeszcze nie wiem. Narazie rozmawiałem z kolesiem ze sklepu przez telefon i nie wiele mi powiedział. W poniedziałek mam dzwonić i dowiem się coś więcej. Silnik będzie ASP FS 80. Z obrotomierzem kilka osób mi mówiło że powinno się kupić do 4T, ale jeśli nie jest to konieczne to troche kasy zostanie w kieszeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo94 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 bartek-91 wielkie dzięki już wiem wszystko i podobnie jak ty mam zamiar kupić ASP FS 80. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek-91 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Witam Więc dzisiaj prawdopodobnie zamówię model z wyposarzeniem z Nastika. Czy serwo HS 422 będzie odpowiednie na wysokość? Czy może lepiej brać HS 475 HB? HS 322 - gaz HS 422 - wysokość Hs 475 HB - kierunek Na lotki mam 2 x HS322 I jeszcze kwestia zasilania. Mam pakiecik 4cele 4,8V NiCd 1100mAh i czy 4,8V będzie wystarczające w tym modelu? PS. z silnikiem narazie się wstrzymuję ponieważ troche brakuje mi funduszy. Silnik będe zamawiał prawdopodobnie w połowie maja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 W tej chwili silnik nie potrzebny więc nie myśl o nim. Model to ARf ? Do takiego modelu spokojnie wystarczy HS 422. HS 475 jest zdaje się mocniejsze niż 422(?). Kierunkiem będziesz tak mało operował, że rownież 422 wystarczy. Tak mam w swoim 6kg modelu, ale jesli to nie problem finansowy to możesz miec te mocniejsze. Na lotki również spokojnie wystarczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek-91 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Dzięki za odpowiedź. HS 475 jest sporo mocniejszy od 422 i ma karbonowe zęby. Model to ARF: http://nastik.pl/piper-184m-p-1910.html Miałem brac osobiście w gdańsku ale okazało się że mają mniejszy więc biorę z nastik. Edit: Model już zamówiony Wzięłem jednak 2 serwa HS 475 HB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek-91 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Po problemach z wysyłką wkońcu mogłem ją dzisiaj odebrać u kuriera. Ze składaniem będe musiał się wstrzymać do poniedziałku ponieważ jestem poza domem. Mam pytanie do posiadaczy Pipera 1,8m Black Horse. Czy w tym modelu można zrobić skrzydła rozdzielne? W skrzydłach jest rurka do której wkałda się rurkę aluminiową ale w instrukcji jest, że powinno się włorzyć tą rurkę i skleić skrzydła ze sobą na stałe. Czy można to zrobić jakoś inaczej aby można było rozkładać skrzydła do transportu? Będzie ktoś może latał w najblizszych dniach w trójmieście? Chętnie bym wpadł ze swoim elektrykiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek-91 Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Witam Tak więc piper już prawie złorzony. Jeśli chodzi o jakość wykonania zestawu to spodziewałem się lepszej konstrukcji. Głównie zastrzerzenia mam do skrzydeł które są tak delikatne że nawet nie wiem kiedy pękło mi jedno żeberko. Kilka fotek zestawu: W ten weekend zamawiam silnik ASP FS 80. Czy to paliwo będzie odpowiednie do dotarcia: (Aero 5% nitrometanu/19% oleju ryc i synt) http://nastik.pl/a519tlrd-litrow-aero-nitrometanu19-oleju-synt-p-395.html I jeszcze kwestia przewodów paliwowych. Jakie zastosować do silnika tej pojemności? Mam przewód 2 i 3mm i myślałem żeby zastosować ten większy. Czy nie jest on jednak za duży (na te rurki wychodzące ze zbiornika wchodzi dość lekko)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.