r2r Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Posiadam aparaturę Turnigy 9X (oprogramowanie er9x). Jakie ustawiacie parametry do przepustnicy gazu? Mam na myśli parametry -100%, 0 oraz funkcję liniowa lub logarytmiczna? Chodzi mi o płynny przyrost obrotów silnika (łagodne przyśpieszanie)
cebulator Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Zapewne chodzi Ci o softstart. Nie da się tego zrobić z poziomu aparatury. Tylko zaprogramowanie w regulatorze (o ile ma taką funkcje) W samolotach się tego nie używa. Chyba że masz przekładnie, żeby nie zmielić zębów.
r2r Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Opublikowano 10 Marca 2015 Chodzi mi o konkretnie o reakcje silnika na drążek, aby łagodny ruch drążka powodował płynny i łagodny przyrost obrotów. Obecnie mam tak, że do pewnego momentu ruchu drążkiem silnik nie pracuje, nagle wchodzi na już dosyć wysokie obroty i dalej następuje ich zwiększanie.
bart07 Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Czy jesteś pewien, że twój regulator (ESC) umożliwia płynny start od zera obrotów? Większość bezszczotkowców chyba ma z tym problem. Zobacz, że po uruchomieniu silnika (jak napisałeś, "nagłym") możesz zmniejszyć znacząco jego obroty. Tutaj nadajnik cię słucha. Jeżeli chodzi o zmianę krzywej gazu, to możesz to zrobić min. na 2 sposoby: 1. Ustawić EXPO na gazie 2. Ustawić krzywą gazu. Softstart to coś innego. Silnik nie zakręci z mocą zadaną nadajnikiem od razu, ale płynnie zwiększy obroty do zadanej wielkości. Popraw tytuł, dopisz software jakiego używasz.
r2r Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Opublikowano 10 Marca 2015 A to już wyjaśnia mi sprawę, nie pomyślałem o tym fakcie, że bezszczotkowce tak się zachowują rzeczywiście. Czyli pozostaje delikatnie operować na drążku i ustawić Expo/Dr. A jakie optymalne ustawienia dla Expo proponujecie?
robertus Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 W życiu nie ustawiałem expo na gazie. Jak nie masz sterowania obrotami silnika od zerowego wychylenia drążka to nie masz zaprogramowanego max wychylenia drążka w regulatorze. Robiłeś to?
r2r Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Opublikowano 10 Marca 2015 jeśli masz na myśli kalibrację to została przeprowadzona, wartość THR jest na 100% ale to chodzi o to o czym pisał bart07 , że bezszczotkowe mają taką charakterystykę pracy i jeśli jest potrzeba ustawienia to jedynie funkcjami w aparaturze
robertus Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Bezszczotkowe tak mają, ze nie zaczynają się kręcić od 1 obrotu na minutę, ale ty piszesz Obecnie mam tak, że do pewnego momentu ruchu drążkiem silnik nie pracuje, nagle wchodzi na już dosyć wysokie obroty i dalej następuje ich zwiększanie. Więc to nie jest normalne. Ruszenie drążka gazu powinno spowodować ruszenie się silnika na małych obrotach. Z jakąś tam tolerancją, ale nie tak jak to opisujesz.
bart07 Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Pytanie, co to są te "dość wysokie obroty"? Chyba nie jesteś w stanie ustawić obrotów tak, aby widać było jak się śmigło kręci (1Hz)
robertus Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Czy to wygląda tak jak tu czy inaczej?
r2r Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Opublikowano 10 Marca 2015 tak to wygląda, ale widocznie tak ma być. wydawało mi się, że jest tu podobnie jak przy żarówkach (lub LED'ach) gdzie można rozjaśniać płynnie
rp9 Opublikowano 11 Marca 2015 Opublikowano 11 Marca 2015 r2r, czy twoj esc ma przypadkiem wlaczony governer? Jesli tak to sprobuj go wyłączyć.
cebulator Opublikowano 11 Marca 2015 Opublikowano 11 Marca 2015 Czyli tak jak pisałem na początku. Do płynnego rozpędzania silnika trzeba by w reglu ustawić jakiś nieznaczny sofstart (chyba YGE ma kilka czasów softstartu do wyboru) I faktycznie zainteresował bym się tym o czym pisze Robert i kalibracji gazu.
bart07 Opublikowano 11 Marca 2015 Opublikowano 11 Marca 2015 Sławek, do precyzyjnej kontroli obrotów w silnikach bezszczotkowych stosuje się sensory położenia wału. Do kompletu masz ESC obsługujące silniki sensorowe. https://www.google.pl/search?q=sensored+bl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=pOn_VPyUGIS9ygOq5YCYBQ&ved=0CDcQsAQ&biw=1680&bih=925 Używane tam, gdzie potrzebne jest precyzyjne kontrolowanie prędkości obrotowej przy niskich obrotach i dużym oporze. Np w autkach onroad. W offroad ważniejsza jest odporność na wilgoć, której sensory nie mają.
r2r Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Opublikowano 11 Marca 2015 Zamontowany mam taki regler : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6460__Hobbyking_SS_Series_25_30A_ESC.html Jego parametry konfiguracyjne są znikome: first – Lipo *peep* - *short pause* - *peep* second – Ni-XX *peep*peep* - *short pause* - *peep*peep* third – Brake *peep*peep*peep* - *short pause* - *peep*peep*peep* soft staru niestety nie posiada raczej, chyba, że znów o czymś nie wiem :-)
Masło Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Mam taki regulator. Przy rozruchu silnik wchodzi na obroty trochę wyższe niż minimalne, żeby w ogóle mógł ruszyć. Jak już się pracuje, to można trochę zmniejszyć obroty.
Rekomendowane odpowiedzi