ali1983 Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Witam. Zakupiłem taki panel startowy: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17494__Turnigy_Mini_Power_Panel_12v_with_Auto_Glow_Driver.html Mam pytanie jakie napięcia powinno być na wyjściu na świecę, bo coś mi się zdaje, że panel jest skopany. Na ładowaniu świecy mam 11V, na rozruszniku 11,5V a na wyjściu zasilania świecy 9,5V??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Podłącz żarówkę samochodową 5W/12V i będziesz miał 1,2-2V . Napięcie na świecę to impulsy i miernikiem nie zmierzysz poprawnie tego napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Na ładowaniu świecy mam 11V, na rozruszniku 11,5V a na wyjściu zasilania świecy 9,5V??? To oznacza, że masz słabo naładowany akumulator zasilający ten panel (o ile jest to ołowiowy, żelowy). Na rozruszniku powinno być 12,5V-12,8V, na ładowaniu 11,8V a na wyjściu na fajkę 11V a po podłączeniu świecy do fajki spada do 0,9V-1,2V w zależności od świecy. Pewnie się boisz, że się świeca uszkodzi. Nie ma obawy, mam ten panel i działa bez zarzutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Do sprawdzenia użyłem li-pola 3S 2200mAh który miał na wyjściu 11,42V i takiego (w pełni naładowanego) mam zamiar później użyć do zasilania tego panelu lub w miarę możliwości z aku samochodowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Rano coś tu napisałem, ale zniknęło, więc napiszę jeszcze raz. Przy uruchamianiu silnika rozrusznikiem przez panel gwałtownie spada napięcie na świecy, do tego stopnia ,że w ogóle świeca przestaje "żarzyć". Zależy to oczywiście od rozrusznika, panelu i oczywiście od akumulatora.Kto o tym nie wie ten doświadcza trudności z szybkim uruchamianiem motorka , zwłaszcza przelanego. Oczywiście nie zawsze się to zdarza, ale się zdarza.I wygląda to tak, że jak sprawdzamy świecę, to oczywiście działa, ale przy włączeniu rozrusznika pod obciążeniem,to już niekoniecznie. Tez kiedyś się męczyłem zanim odkryłem przyczynę. Warto przeprowadzić test. Ostatnio tak właśnie się koledzy męczyli z uruchomieniem silnika THUNDER TIGER w łódce DESPERADO wszystko było złe, a zwłaszcza motor. Po zmianie sposobu grzania świecy, motorek odpalił "od kopa", bo po to w końcu jest Ja osobiście używam osobnego akumulatorka do świec i osobnego do rozrusznika, czego i Wam polecam A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xeo Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Przydatna uwaga którą uwzględnie przy projektowaniu i budowie swojej skrzynki do Ajaksa :-) Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi