Skocz do zawartości

Pitts - zestaw ARF balsa


Leda_g

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem tutaj przedstawić model samolotu Pitts z zestawu ARF.

Model kupiłem w Revolution Shop

 

 

Model ma tak wyglądać

01.jpg

 

Podstawowe dane modelu:

rozpietość 804mm

długość 766

pow skrz 19dm2

waga 710g

 

A oto co dostałem

bac61c3e3a74771emed.jpg

25882295ae982816med.jpg

edf6b24c3c9ec8bemed.jpg

3cbcc580252e3b73med.jpg

2216873acfc0f940med.jpg

9cd5ac608fb8527dmed.jpg

fd715ef9406b03d0med.jpg

 

 

Model był zapakowany bardzo dobrze (z zewn. pianka potem folia bombelkowa, karton, znowu folia i model), przyszedł bez żadnych uszkodzeń.

Elementy modelu są zrobione dość dokładnie, narazie nie zauważyłem żadnych niedoróbek i niedokładności, zwichrowań.

Elementy modelu były cięte laserowo i są dokładnie spasowane.

Folia naciągnięta bardzo ładnie.

Zestaw posiada cały komplet akcesorii do montażu.

Uważam że za tą cene jest to bardzo fajny modelik.

 

Jedynym zastrzeżeniem była by osłona silnika, jest zrobiona z łamliwego tworzywa, udało mi się ją delikatnie nadłamać (spadła ze stołu). Strach pomysleć co bedzie jak spadnie z modelem na ziemie.

 

Zaraz będę szukał osprzętu do tego modeliku i myślę że do tygodni tym polatam.

Wszystko przedstawię na forum.

 

CDN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile kosztowała przesyłka??

 

Całość z wysyłką kosztowała 74$, zamówiłem 11 kwietnia.

 

dziwne umieszczenie serw kierunku i wysokości. lepiej by było chyb akum tam dać albo regulator niż te serwa.

 

Ponieważ model ma krótki przód i ciężki tył, aby wyważyć go to wszystko jest z przodu.

Tego nie ma na zdjęciach ale z boku jest miejsce na regulatora od dołu jest mocowanie akumulatora.

Tylko odbiornik jest w środku.

Tak że po zdjęciu osłony silnika wszystko jest na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dziś nastąpił dziewiczy lot modelu. Filmu niestety nie mam, ale w najbliższym czasie to nadrobię.

Na początek kilka zdjęć z końcowych etapów montażu modeliku.

754e595580231438m.jpg49e1ddb6ff89d0ecm.jpg

05b5116d5cb93bebm.jpg30d2d65070028655m.jpg

 

5affb7c98fc21c7bmed.jpg

6bb7ab45b8ef3baemed.jpg

 

A teraz po kolei

Model wyszedł mi grubo cięższy 904g niż podawała instrukcja 710g, tak że miałem obawy co do jego możliwości lotnych (obciążenie pow. 48g/dm2)

Samo składanie bardzo przyjemne, elementy wykonane bardzo starannie i dokładnie, wszystko pasuję, bardzo fajna o dobrej jakości drobnica (np. nakrętki samoblokujące itp) (dużo elementów w zapasie). Bardzo solidne wykonanie podwozia i ściany silnika. Konstrukcja jak na swoją cenę bardzo dobra o klasę lepsze niż zestawy z UH.

Minusem jest dość duża waga gołego modelu (ciężkie podwozie, owiewka silnika), oraz łamliwa (krucha) przednia część owiewki silnika (już zamówiłem zapasową)

Na plus trzeba wspomnieć cały zapas części do tego modelu, można dostać wszystkie elementy, oraz dobra cena.

Wyposażenie

Silnik – Turniqy 2213/22 http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5689

Śmigło – APC 10/6

Lipol 2200mAh 25C

Serwa HXT900 – 2szt i HXT500 -2szt

 

Oblot odbył się z trzęsącymi się rękoma (bałem się dużej prędkości – szczególnie lądowania)

I tak było, na początku problemy z myszkowanie po drodze (zabawa z ustawianiem kółka ogonowego- jest nie sterowane). Kilka testów na ziemi i start, o dziwo dość spokojnie i lekko (dość mocny silnik). Jeszcze kilka kliknięć trymerem lotek i steru wysokości i latamy.

Modelik jest szybki, lot poziomy możliwy z min 40% gazu, bardzo poprawny w locie, bardzo ładnie reaguję na stery i lotki. Problemem było zrobienie pętli, model przewalał się na skrzydło w górnej fazie pętli (sądzę że za małe śmigło- brak mocy)

Podejście do lądowania dość szybkie, ale płaskie i model leci prosto jak po sznurku, jedyne co to konieczny jest gładki asfalt (małe kółeczka i owiewki na nich)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche dziwnie serwa umieszczone, i pakiet ryzykownie. Nakładasz jakąś "opaske" na pakiet??

 

Tak musi być bo inaczej nie dałoby się go wyważyć (ma krótki przód)

 

jak ten pitss radzi sobie z 3d harier, zawis, roling harier ??

 

Nie ma mozliwości przy tej wielkości i masie, i na razie mam trochę małe śmigło i brak mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek, a czy próbowałeś latać na śmigle o mniejszym skoku?

Ja na podobnym silniku, KDA 20-22L o identycznych parametrach zauważałem już problemy na śmigle 10/5, silnik stawał się mułowaty i trochę się przegrzewał, natomiast na 10/4 odzyskiwał wigor i co ciekawe poprawiał się ciąg, bo osiągał większe obroty i poprawiała się sprawność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dziś latałem na śmigle APC 10/5 i faktycznie silnik wychodził na większe obroty, ale dalej brakuję trochę ciągu. Nie potrafię zrobić ładnej pętli, model wali mi się na skrzydło w górnym położeniu.

Ale wszystko przede mną, będę dalej testował.

 

A tutaj link do filmu z lotu http://pl.youtube.com/watch?v=3gSZTxSgR0E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek jak będziesz chciał go sprzedać to ustawiam się w kolejce :lol::lol:

 

Producent do tego silnika zaleca śmigło APC 11x5,5 E, lecz nie wiem czy nie będzie za duże przy rozpiętości 804 mm będzie duży moment od śmigłowy i będzie miał tendencję do przechylania na prawe skrzydło co widać przy starcie na małej prędkości.

Do tego modelu bardziej by pasował silnik z większym KV myślę że około 1400 i śmigło 8x6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek jak będziesz chciał go sprzedać to ustawiam się w kolejce

 

Leszku nie ma sprawy, ale na razie muszę się nim trochę nacieszyć. :D

 

Faktycznie masz rację co do momentu obrotowego od śmigła, tym bardziej jest problem że powienienem dla pełnej mocy (trochę jej brakuję) dac jeszcze większe śmigło.

Ale na razie myślę pierwsze dorobić sterowane kólko ogonowe, lub przerobię na płozę. Teraz mam maleńkie kółeczko na cienkim druciku i jest bardzo podatne na odgięcia. Co chwilę muszę je poprawiać, i model na upartego skręca raz w prawo to znowu w lewo.

Nad zmianą silnika pomyślę, tylko trochę żle będzie widziany (słyszany) taki wysoki dźwięk napędu i małe śmigiełko :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.