Skocz do zawartości

Silnik z piły za 5zł i z kosy za 50zł - silniki modelarskie po taniości


modelarz115

Rekomendowane odpowiedzi

Temat edytowany

 

Witam, wszystko zaczęło się gdy przez przypadek znalazłem na złomie silnik od piły spalinowej, na pierwszy rzut oka kompletny, od razu zobaczyłem w nim potencjał  :D

 

Gdy zapytałem o cenę zaprzyjaźniony złomiarz odpowiedział: "na wagę to pewnie z 10 ale nie wiadomo czy działa to 5" - to się nazywa podejście  :D

 

Po pierwszych oględzinach uświadomiłem sobie że pracował z głowicą zwróconą do operatora piły, po kolejnych dowiedziałem się że pracował w czymś takim: 

post-14749-0-53709800-1428519186.jpg

 

Ma kompresję jak mało który, zgrabny karter, ułamane tylko 3 żeberka... brak iskry - szybka diagnoza - niesprawny iskrownik... 

 

W poszukiwaniu iskrownika zjeździłem całą okolicę... z znalazłem tylko cały silnik u zaprzyjaźnionego serwisanta. Dostałem go do sprawdzenia, gdy zapytał ile bym dał palnąłem 5 dych (mogłem mniej  :P )

Po polaniu paliwa na tłok pięknie zagadał, a pochodzi z kosy ''ikra''  i pracował głowicą w dół  :)

 

Z kosy po lewej, z piły po prawej

post-14749-0-34382900-1428519337_thumb.jpg

 

Oba mają gaźniki Walbro, oba takie samo zużycie, mniej więcej tą samą pojemność... ten z kosy nieco masywniejszy (zależy mi na małej masie)

post-14749-0-66770600-1428520196_thumb.jpg

 

W tym od piły o zaletach już pisałem, karter jakby stworzony do ''liftu'' :)

post-14749-0-05072500-1428520362_thumb.jpg

post-14749-0-32810000-1428520395_thumb.jpg

 

Jak się potem okazało iskrownik jest sprawny a iskra była cały czas na swoim miejscu  :lol:

Wystarczyło zmienić rozrusznik z wkrętarki na wiertarkę, iskra skacze jak szalona

 

Po polaniu paliwa na tłok też zagadał, musiałem tylko wymyślić alternatywny ''rozrusznik'' bo z wkręconą świecą, wiertarką odkręcała się śruba mocująca magneto...

 

Efekt widać na filmie  :)

 

 

Przebudowa pewnie znając mnie rozłoży się w czasie, aktualnie szukam kawałka aluminium do wytoczenia piasty (lub dwóch)  :D

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po umyciu i rozebraniu na części okazuje się, że moja piła jest w lepszym stanie niż sądziłem  :)

Fajny silniczek Włosi stworzyli - bardzo lekka konstrukcja, najbardziej podoba mi się zgrabny wał. Aktualnie rozpoczynam obcinanie z cylindra wszystkiego co zbędne. Jutro pojadę dopasować łożyska kulkowe (były walcowe) i uszczelki

 

post-14749-0-23871400-1429302944_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po umyciu i rozebraniu na części okazuje się, że moja piła jest w lepszym stanie niż sądziłem  :)

Fajny silniczek Włosi stworzyli - bardzo lekka konstrukcja, najbardziej podoba mi się zgrabny wał. Aktualnie rozpoczynam obcinanie z cylindra wszystkiego co zbędne. Jutro pojadę dopasować łożyska kulkowe (były walcowe) i uszczelki

 

attachicon.gifDSC00006.JPG

Będziesz miał problem z zamianą łożysk wałeczkowych na kulowe bo nie znajdziesz zamiennika o takich wymiarach.Jeśli łozyska nie mają luzów zostaw jak jest.Amerykańskie Quadry chodzą z powodzeniem w takim układze i nie ma problemu.Sam kiedyś latałem na Quadrze 28ccm  i tam był taki układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to są za przeproszeniem "łożyska walcowe"? Z walca cy co? Bo nie ogarniam moim małym rozumkiem....

Tak to mniej więcek wygląda, czy wg Ciebie łożyska kulkowe są z kulki? Jakos nie rozumiem Twojego toku myślenia.

http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81o%C5%BCysko_walcowe

Gdybyś potrzebował jeszcze katalogu:

http://www.fltpolska.pl/pl/produkty/19-flt_lozyska_walcowe

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.phufart.pl/index.php?site=teoria03  - sugerowałem się tym, jeśli się pomylę to proszę mnie poprawić   :)

 

Ciekawa  strona z tymi silnikami ale mój miał inny ''dzyndzel'' na czubku cylindra do mocowania  :)

Z łożyskami - pojadę, zobaczę - jak są to zamienię jak nie to zostawię. Z tego co wiem łożyska walcowe nie lubią obciążeń osiowych... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam.

 

W moje ręce wpadł silnik od podkaszarki NAC SPS 205210 o mocy 2.7 KM przy pojemności 51CC

Na szybkiego znajomy dorobił mocowanie śmigła, aby sprawdzić czy silnik będzie palił.

Okazało się że pali z ręki dość ładnie, ma bardzo dobrą kompresje.

 

Czy można użyć tego motorku w modelu 2200mm o wadzę ok. 7 - 8kg.

 

https://www.youtube.com/watch?v=JOe7FJHK9_I  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

Witam.

 

W moje ręce wpadł silnik od podkaszarki NAC SPS 205210 o mocy 2.7 KM przy pojemności 51CC

Na szybkiego znajomy dorobił mocowanie śmigła, aby sprawdzić czy silnik będzie palił.

Okazało się że pali z ręki dość ładnie, ma bardzo dobrą kompresje.

 

Czy można użyć tego motorku w modelu 2200mm o wadzę ok. 7 - 8kg.

 

https://www.youtube.com/watch?v=JOe7FJHK9_I  

 

Jeśli to będzie samolocik do polatania typu Piper cub to nie ma problemu, ale jeśli jakiś akrobat to raczej nie. Masz dość ciężki silnik o niewielkiej mocy. Silnik modelarski o tej pojemności to 5 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.