Skocz do zawartości

Silniki wielowirnikowców.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Zastanawiam się dlaczego silniki do wielowirnikowców są małe, lekkie, biorą mały prąd a mają za to ogromny ciąg ? Zastanawiam się nad użyciem takiego silnika w modelu 3D (masa około 750 gram). Poszukując silnika o ciągu około 1.5 kg znalazłem coś takiego :

 

http://abc-rc.pl/Tarot-silnik-TL68B17

 

niby małe KV, ale nie powinno to być przeszkodą a może nawet pomóc.

 

Teraz pytanie - gdzie jest haczyk ?

 

Pozdrawiam !

Opublikowano

Nie wiem co się kryje za tym stwierdzeniem "Wysokiej jakości silnik z powiększonymi łożyskami o wydłuzonej trwałości" ale poza tym chyba nic szczególnego w tym silniku nie ma. Masa 100g i rozmiar 35mm dla silnika o tych parametrach nie jest niczym nadzwyczajnym.

Opublikowano

Kacper ale prędkości strumienia w takim silniku brak... 

 

Kup sobie coś takiego:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18162__Turnigy_Aerodrive_SK3_3536_1050kv_Brushless_Outrunner_Motor.html

 

Do tego takie:

http://www.nastik.pl/12x5-elektro-p-3501.html

albo takie:

http://www.nastik.pl/12x6-elektro-p-3502.html

śmigło

 

i będziesz miał napęd zbliżony parametrami do:

http://www.precisionaerobatics.com/thrustmotors/thrust30.pdf

 

Całość dla napędu na 3S.

Opublikowano

Dzięki wielkie za wyjaśnienie :)

 

No mniej więcej takiego potrzebuję, ale niestety "out of stock" w magazynach UK :(

 

EDIT:

 

Najlepiej jakbym znalazł coś w HK bo będę zamawiał jeszcze ładowarkę i serwa.

Opublikowano

W silnikach do wielowirnikowców nie ma nic innego w budowie, jak w silnikach do samolotów. Mają one, jednak, zazwyczaj małe kv, do śmigieł o małym skoku i dużej średnicy. Takie śmigła dają duzy ciąg, bo są sprawniejsze. Stąd duże wartości ciągu+marketing. To dlatego duże samoloty mają zmienny skok śmigieł. (do startu mały (gdy poruszają się po ziemi wolno, a do lotu duży).

Opublikowano

Dzięki ! Tym większy mętlik mi to zrobiło w głowie :) Czyli warto spróbować w modelu 3D ? Myślę, że to będzie fajne doświadczenie ..

Opublikowano

Nie warto. 

 

Ciąg jest ważny w latającym żyrandolu w samolocie potrzebujesz jeszcze mieć prędkość bo samolot nie lata na śmigle tylko na skrzydłach nawet w 3D

 

Jakie śmigło wsadzisz do takiego silnika od żyrandola? Pewnie jakieś 14x4 do tego silnika co zaproponowałem 12x5. Załóżmy zasilanie z 3S pod obciążeniem to będzie ok 12V załóżmy że obroty śmigła wyliczymy bez strat i przyjmiemy nominalne KV silników. 

 

Dla napędu od żyrandola 410kv i śmigło 13x4 prędkość strumienia będzie ok 8m/s 

Dla napędu samolotowego 1050kv i śmigło 12x5 prędkość strumienia będzie ok 26m/s 

 

Chyba wszystko dobrze policzyłem. A praktycznie KV po założeniu śmigieł spadną ok 25% i prędkość strumienia również.

Opublikowano

strasznie kombinujesz

tak jak poprzednicy sie wypowiadali nie ma absolutnie nic lepszego w silnikach do wielowirnikowcow

jak chcesz dobre osiągi to są np silniki scorpion, hacker i wiele innych

Opublikowano

zgoda jezeli ma to byc do samych testow to tego nie zaprzeczam ale zgodzisz sie ze mna ze ten hacker troszke dłuzej pochodzi niz sk3 :)

sam mam sk3 w 3 modelach i nie narzekam ale cena jest adekwatna do trwałosci

Opublikowano

Nie wiem czy dłużej czy krócej. Jak nie będzie przeciążony i nie zaliczy dziobaka w ziemię to dlaczego ma krócej posłużyć? 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.