idfx Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Witam ! Zastanawiam się dlaczego silniki do wielowirnikowców są małe, lekkie, biorą mały prąd a mają za to ogromny ciąg ? Zastanawiam się nad użyciem takiego silnika w modelu 3D (masa około 750 gram). Poszukując silnika o ciągu około 1.5 kg znalazłem coś takiego : http://abc-rc.pl/Tarot-silnik-TL68B17 niby małe KV, ale nie powinno to być przeszkodą a może nawet pomóc. Teraz pytanie - gdzie jest haczyk ? Pozdrawiam !
komar1967 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Nie wiem co się kryje za tym stwierdzeniem "Wysokiej jakości silnik z powiększonymi łożyskami o wydłuzonej trwałości" ale poza tym chyba nic szczególnego w tym silniku nie ma. Masa 100g i rozmiar 35mm dla silnika o tych parametrach nie jest niczym nadzwyczajnym.
idfx Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Może podałem zły przykład bo akurat sobie go upatrzyłem, ale zobacz ten: http://abc-rc.pl/Silnik-MX-4008-410KV 240W / 20A i 1400 gram ciągu to już nie jest norma ..
Adam_S Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Kacper ale prędkości strumienia w takim silniku brak... Kup sobie coś takiego: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18162__Turnigy_Aerodrive_SK3_3536_1050kv_Brushless_Outrunner_Motor.html Do tego takie: http://www.nastik.pl/12x5-elektro-p-3501.html albo takie: http://www.nastik.pl/12x6-elektro-p-3502.html śmigło i będziesz miał napęd zbliżony parametrami do: http://www.precisionaerobatics.com/thrustmotors/thrust30.pdf Całość dla napędu na 3S.
idfx Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Dzięki wielkie za wyjaśnienie No mniej więcej takiego potrzebuję, ale niestety "out of stock" w magazynach UK EDIT: Najlepiej jakbym znalazł coś w HK bo będę zamawiał jeszcze ładowarkę i serwa.
bubu2 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 W silnikach do wielowirnikowców nie ma nic innego w budowie, jak w silnikach do samolotów. Mają one, jednak, zazwyczaj małe kv, do śmigieł o małym skoku i dużej średnicy. Takie śmigła dają duzy ciąg, bo są sprawniejsze. Stąd duże wartości ciągu+marketing. To dlatego duże samoloty mają zmienny skok śmigieł. (do startu mały (gdy poruszają się po ziemi wolno, a do lotu duży).
idfx Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Dzięki ! Tym większy mętlik mi to zrobiło w głowie Czyli warto spróbować w modelu 3D ? Myślę, że to będzie fajne doświadczenie ..
Adam_S Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Nie warto. Ciąg jest ważny w latającym żyrandolu w samolocie potrzebujesz jeszcze mieć prędkość bo samolot nie lata na śmigle tylko na skrzydłach nawet w 3D Jakie śmigło wsadzisz do takiego silnika od żyrandola? Pewnie jakieś 14x4 do tego silnika co zaproponowałem 12x5. Załóżmy zasilanie z 3S pod obciążeniem to będzie ok 12V załóżmy że obroty śmigła wyliczymy bez strat i przyjmiemy nominalne KV silników. Dla napędu od żyrandola 410kv i śmigło 13x4 prędkość strumienia będzie ok 8m/s Dla napędu samolotowego 1050kv i śmigło 12x5 prędkość strumienia będzie ok 26m/s Chyba wszystko dobrze policzyłem. A praktycznie KV po założeniu śmigieł spadną ok 25% i prędkość strumienia również.
idfx Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2015 No to szukam dedykowanego silnika bez straty czasu i siana na próby z tymi.
diabolo Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 strasznie kombinujesz tak jak poprzednicy sie wypowiadali nie ma absolutnie nic lepszego w silnikach do wielowirnikowcow jak chcesz dobre osiągi to są np silniki scorpion, hacker i wiele innych
Adam_S Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 @Diabolo Hacker powiadasz: http://www.rcuniverse.com/forum/brushed-brushless-motors-speed-controls-gear-drives-123/11473040-hacker-a30-12l-vs-turnigy-sk3-3542-1000kv-head-head-performance-test.html A ja powiadam SK3
diabolo Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 zgoda jezeli ma to byc do samych testow to tego nie zaprzeczam ale zgodzisz sie ze mna ze ten hacker troszke dłuzej pochodzi niz sk3 sam mam sk3 w 3 modelach i nie narzekam ale cena jest adekwatna do trwałosci
Adam_S Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Nie wiem czy dłużej czy krócej. Jak nie będzie przeciążony i nie zaliczy dziobaka w ziemię to dlaczego ma krócej posłużyć?
Adam_S Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 No to zobaczymy na koniec tego sezonu. 90% czasu na lotnisku będę latał dwoma modelami z silnikami SK3.
Rekomendowane odpowiedzi