Jump to content

Silniki wielowirnikowców.


idfx

Recommended Posts

Witam !

 

Zastanawiam się dlaczego silniki do wielowirnikowców są małe, lekkie, biorą mały prąd a mają za to ogromny ciąg ? Zastanawiam się nad użyciem takiego silnika w modelu 3D (masa około 750 gram). Poszukując silnika o ciągu około 1.5 kg znalazłem coś takiego :

 

http://abc-rc.pl/Tarot-silnik-TL68B17

 

niby małe KV, ale nie powinno to być przeszkodą a może nawet pomóc.

 

Teraz pytanie - gdzie jest haczyk ?

 

Pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co się kryje za tym stwierdzeniem "Wysokiej jakości silnik z powiększonymi łożyskami o wydłuzonej trwałości" ale poza tym chyba nic szczególnego w tym silniku nie ma. Masa 100g i rozmiar 35mm dla silnika o tych parametrach nie jest niczym nadzwyczajnym.

Link to comment
Share on other sites

Kacper ale prędkości strumienia w takim silniku brak... 

 

Kup sobie coś takiego:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18162__Turnigy_Aerodrive_SK3_3536_1050kv_Brushless_Outrunner_Motor.html

 

Do tego takie:

http://www.nastik.pl/12x5-elektro-p-3501.html

albo takie:

http://www.nastik.pl/12x6-elektro-p-3502.html

śmigło

 

i będziesz miał napęd zbliżony parametrami do:

http://www.precisionaerobatics.com/thrustmotors/thrust30.pdf

 

Całość dla napędu na 3S.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie za wyjaśnienie :)

 

No mniej więcej takiego potrzebuję, ale niestety "out of stock" w magazynach UK :(

 

EDIT:

 

Najlepiej jakbym znalazł coś w HK bo będę zamawiał jeszcze ładowarkę i serwa.

Link to comment
Share on other sites

W silnikach do wielowirnikowców nie ma nic innego w budowie, jak w silnikach do samolotów. Mają one, jednak, zazwyczaj małe kv, do śmigieł o małym skoku i dużej średnicy. Takie śmigła dają duzy ciąg, bo są sprawniejsze. Stąd duże wartości ciągu+marketing. To dlatego duże samoloty mają zmienny skok śmigieł. (do startu mały (gdy poruszają się po ziemi wolno, a do lotu duży).

Link to comment
Share on other sites

Nie warto. 

 

Ciąg jest ważny w latającym żyrandolu w samolocie potrzebujesz jeszcze mieć prędkość bo samolot nie lata na śmigle tylko na skrzydłach nawet w 3D

 

Jakie śmigło wsadzisz do takiego silnika od żyrandola? Pewnie jakieś 14x4 do tego silnika co zaproponowałem 12x5. Załóżmy zasilanie z 3S pod obciążeniem to będzie ok 12V załóżmy że obroty śmigła wyliczymy bez strat i przyjmiemy nominalne KV silników. 

 

Dla napędu od żyrandola 410kv i śmigło 13x4 prędkość strumienia będzie ok 8m/s 

Dla napędu samolotowego 1050kv i śmigło 12x5 prędkość strumienia będzie ok 26m/s 

 

Chyba wszystko dobrze policzyłem. A praktycznie KV po założeniu śmigieł spadną ok 25% i prędkość strumienia również.

Link to comment
Share on other sites

strasznie kombinujesz

tak jak poprzednicy sie wypowiadali nie ma absolutnie nic lepszego w silnikach do wielowirnikowcow

jak chcesz dobre osiągi to są np silniki scorpion, hacker i wiele innych

Link to comment
Share on other sites

zgoda jezeli ma to byc do samych testow to tego nie zaprzeczam ale zgodzisz sie ze mna ze ten hacker troszke dłuzej pochodzi niz sk3 :)

sam mam sk3 w 3 modelach i nie narzekam ale cena jest adekwatna do trwałosci

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.