bart07 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 No i trafiło w końcu na mnie... Kupiłem przez portal aukcyjny sprzęt, który nie działa jak powinien. Miał mieć regulację płynną, a nie ma. Sprzęt po 1 dniu pojechał spowrotem. Niestety nie napisałem drukowanymi literami, że oczekuję wymiany na sprzęt sprawny, więc wysłali na reklamację. Reklamacja uznana już po 20 paru dniach. Dostałem nowy sprzęt. Objaw identyczny. Po 1 dniu odsyłam z żądaniem rozwiązania umowy. Sprzęt jedzie na serwis - wraca z informacją, że sprawny. Oczywiście "sprawny" ale bez możliwości regulacji (istotny parametr). Jak bym kupił jako "konsument" nie było by problemu. Niestety zakup na firmę. Jakie mogę użyć paragrafy/czynności dla skutecznego zerwania umowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xeo Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Oddaj jeszcze raz i przy 3 udokumentowanej naprawie masz (z tego co kojarzę) prawo zwrotu wartości towaru. Ja pamiętam ze tak kiedyś zrobiłem ale było to wieki temu Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Problemem jest nieuznanie "usterki" przez gwaranta. Planuję oczywiście odesłać, ale tym razem raczej z jakimś paragrafem. Niestety okazało się, że "usterkę" ową mają tanie wypusty z Chin. Tylko, że ja wziąłem "markową"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Nie wiem jak to jest w przypadku firm ale gdyby to było przed upływem 10 dni od otrzymania towaru to masz pełne prawo zwrócić towar bez podania przyczyny. Poczytaj nową ustawę o prawach konsumenta która weszła w grudniu 2014. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Wojtek - to ty poczytaj, bo na zwrot jest 14 teraz a nie 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Tak, z maleńkim wyjątkiem. Kupującym jest konsument. Ja nie jestem konsumentem... Dodatkowo zwróciłem sprzęt z nadzieją otrzymania sprawnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Niezgodność towaru z umową - trzeba tylko sprawdzić czy obowiązuje w wypadku sprzedaży na firmę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plisken Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Chyba też obowiązuje, ale nie przez obowiązkowe 24 miesiące, tylko 12. Najlepiej skontaktować się z lokalnym rzecznikiem praw konsumenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi