Skocz do zawartości

Piper j 3 Cub ARF 40 Hangar


marcinlota1977

Rekomendowane odpowiedzi

nom troszkę się wykosztowałem... ale mam nadzieje ze będę zadowolony model na zdieciach jest konkretny i lata na filmach tez fajowo..ale czas pokaze.....co do silnika mam nowe asp 70 i jakie paliwo mi polecacie bo to co uzywalem to kupowałem w nastiku i już go nie ma  a te inne to nie znam....(używałewm w asp 61 10% nitrometanu i 19 oleju) firma jakas ARCTICGLOW....mam jeszcze gdzies ale przeleżałe i nie wiem czy się nadaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak zgadzam się...uwielbiam to...jutor przyjdzie cessna z top flite..już nie mogę się doczekać......

Już się chyba pogubiłem, To Cessne też zamówiłeś?

Na MM jej nie ma....

http://www.modelemax.pl/advanced_search_result.php?osCsid=9vj614j5fois1elg53q4fuup73&keywords=cessna&x=0&y=0

 

Czy tylko Piper'a z H9 - tak wogóle to bdb wybór!!!

 

Jeżeli nie miałeś wcześniej TF lub H9 to uważaj.... ich jakosć i właściwości uzależniają i później trzeba wiecej pieniędzy na hobby odłozyć... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak cessne tez....właśnie przyszła az się boje rozpakować....ze wiesz (cos uszkodzone )...a hangar zamówiony...teraz pasztet przez kilka miesięcy trzeba będzie jeść, ale cóż jak się chce to tak trzeba... a co do TOP FLITE to mam na ścianie  mustanga z tej firmy - ze tak napisze podniecam się nim każdego dnia....hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folią się nie przejmuj. Monokote jest dość gruby, ale ładnie się wygładza.

 

Nie iem, jakie masz wyposażenie warsztatowe, ale opalarkla z regulacją temp + rękawica term. to dobre wyjście, np.

kiedyś była w Juli: http://www.jula.pl/catalog/artykuly-budowlane-i-farby/farby-i-fugi/usuwanie-farb/opalarki-elektryczne/opalarka-051014/

 

Gdybyś, odpukać, potrzebował folię Monokote, to tam gdzie kupiłeś Cessnę bez problemu Ci ściągną.

 

To o czym Koledzy pisali powyżej, zainwestuj jak bedziesz miał możliwość w lepszy silnik: Saito lub O.S. wg uznania. Saito są lżejsze. Ja kiedyś oglądałem ASP - nówkę w sklepie - jakoś tak pechowo wyszło, że od razu miała pordzewiałe 2 śruby... Od tamtej pory zbieram na Saito.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm...co do asp to podobają mi się te silniki mój asp 61 pykał jak ta lala mam nowy jeszcze asp 70 i 91 i oba wyglądają świetnie...wiadomo ze to nie osmaxx ale całkiem całkiem,mam nadzieje ze będą tez poprawnie chodzić....piszesz ze lżejsze, cessna może mieć silnik nawet 20 cm a ja jak się za niego zabiore to wsadze mu 15 cm i na pewno nie będzie za ciężki ...tak myśle. SAITO drogie a OS MAXX  znowu mi się nie widza te kolory złoty/czarny itd. nie za bardzo....i tez droższe..


co do opalarki to  na ile ustawić aby nie zniszczyć tej okleiny bo mam taką z regulacją w pracy to przyniosę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie 130-170 stopni, ale można i więcej.

http://www.monokote.com/monoinst1.html

 

Poczytaj sobie o podobnym produkcie - Oracover:

http://www.modelemax.pl/instrukcje/oracover.pdf

 

A silniki pomyliłeś. OS jest droższy i szary lub szaro niebieski, lub szaro czarny. Saito było czarno złote (Golden Knight) i szaro chromowe (pokrywy zaworów). Wersji GK swoich motorków już nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak napisałem odwrotnie..pomyliłem się ale tez nie przywiązywałem wagi aż tak do tych silników przyznaje się...oczywiście  rozumiem ze są lepsze od ASP.....co do paliwa to co powinienem kupić....wcześniej o tym pisałem ale nie uzyskałem odpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie przeglądam Twoje ostatnie posty, więc pozwolę sobie na kilka uwag.

Po pierwsze - z silnikami jest tak samo jak z zestawami modeli. Za jakość i osiągi niestety trzeba zapłacić. Nie bedę obiektywny, bo osobiście preferuję dobre marki, sam latam na Saito i OsMax-ach, ale wydaje mi się, że skoro dokonałeś już dobrego wyboru co do modeli, to przemyśl również zakup dobrego silnika. Osobiście uważam, że lepiej jest nawet poczekać i odłożyć trochę więcej kasy, a za to potem dobrze się bawić.

Po drugie - na temat paliw do silników na tym szacownym forum znajdziesz niejedną zdrową i dobrą radę - przejrzyj tylko odpowiedni dział i sam wyciągnij wnioski (przykładowo http://pfmrc.eu/index.php?/topic/43412-jakie-stosujecie-dobre-paliwo-do-4-takta/). Osobiście stosowałem zarówno topowe paliwa takie jak Cool Power (prod. Morgan Fuel) czy Byron, ale ich cena odstrasza i mało kogo na nie stać. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny ma paliwo CONTEST prod. Model Technics http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=393_396_401&products_id=8068 . Jest ono oparte na oleju syntetycznym KLOTZ (bardzo dobry olej), a zawartość oleju (18%) oraz nitrometanu (10%) jest w sam raz dla silnika czterosuwowego. Wielu moich kolegów z powodzeniem je stosuje. Istnieje co prawda teoria, że paliwo do modelarskich czterotaktów powinno zawierać przynajmniej 2% oleju rycynowego lub mineralnego, ale sam nie znajduję dla niej uzasadnienia (ale też nie jestem ekspertem w tej dziedzinie).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za wasze opinie i mysle ze to paliwo z MM co polecił Paweł będzie oki ....a czy to co kupiem jakos 6 lat temu nadaje się waszym zdaniem czy powinienem się pozbyć bo został mi cała 5 litrówka w piewnicy ,nie wiem czy nie jest stare...co myślicie ? a co do jakości to i top flite ma niedociągnięcia bo przykładałem kilka elementów cessny i niestety.....


na trzecim widać załamanie na górze .....może ktoś napisze ze się czepiam ale jednak dopracowane nie jest...nawet czerwona dioda na stateczniku nie jest wklejona prosto tylko się kładzie na prawą strone...hmmm

post-2380-0-57195100-1445536242_thumb.jpg

post-2380-0-43292800-1445536257_thumb.jpg

post-2380-0-64818200-1445536269_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za wasze opinie i mysle ze to paliwo z MM co polecił Paweł będzie oki ....a czy to co kupiem jakos 6 lat temu nadaje się waszym zdaniem czy powinienem się pozbyć bo został mi cała 5 litrówka w piewnicy ,nie wiem czy nie jest stare...co myślicie ? a co do jakości to i top flite ma niedociągnięcia bo przykładałem kilka elementów cessny i niestety.....

na trzecim widać załamanie na górze .....może ktoś napisze ze się czepiam ale jednak dopracowane nie jest...nawet czerwona dioda na stateczniku nie jest wklejona prosto tylko się kładzie na prawą strone...hmmm

Zestaw nawet najlepszej firmy ma niedoróbki - nigdy nie osiągnie jakości indywidualnej pracy dobrego modelarza. Na pociechę dodam, że gdybyś zaczął montować do kupy Piperka z GP (przynajmniej takiego jakiego miałem "na warsztacie"), to dopiero byś się ździwił :angry:

Co do paliwa - jeżeli było szczelnie zamknięte i nie nałapało wody (metanol jest bardzo higroskopijny) to jest OK

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mogę używać....to jeszcze jedno pytanie czy potem jak już skoncze te paliwo to można spokojnie zmieniac na inne w tym samym silniku czy się nie powinno, bo zawsze używałem jednego a teraz docierając nowy ASP 70 i latając może lepiej zmienić na inne od razu co jest dostepne w sklepie?


no i przyszedł HANGAR...... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modelik fajny ma pewne niedociągnięcia (folia położona tak sobie) ale się nie czepiam ..no i jes strasznie lekki....dylemat mam taki czy założyć do niego 61 czy 70 tke  czterotaka ASP...no i jeszcze jedna sprawa -zbiornik paliwa ma tylko włożone dwie rurki do podłączenia silnika i dwa wężyki....nie rozumiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze. Jedną rurkę podłączasz do króćca ciśnienia z tłumika. Drugą-zasilającą do zaworu dwukierunkowego do tankowania, z którego dalej prowadzisz przewód do króćca gaźnika i po sprawie. Zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że masz jeden przewód paliwowy mniej i w trakcie tankowania nie zalewasz silnika. Poza tym nie musisz stosować zaślepki przewodu tankowania, bo zawór robi to za ciebie. Taki zawór możesz na przykład kupić http://www.nastik.pl/zawor-dwukierunkowy-tankowania-metanol-maly-p-1463.html

Poza tym zawsze możesz do zbiornika wprowadzić trzecią rurkę jeżeli powyższe rozwiązanie ci nie odpowiada

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.