Gość Columb Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Temat był już poruszany i co modelarz to ma swoje sprawdzone sposoby. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/52465-wywa%C5%BCenie-modelu-z-paliwem-czy-bez/?view=getnewpost Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiM Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Składasz model dość sporej wielkości, środek ciężkości najlepiej ustawić tak jak ma być z pustym bakiem, ewentualnie z jakąś minimalną ilością paliwa np 1/8 baku jak chcesz być precyzyjny. Dodatkowa masa paliwa w tym przypadku nie będzie miała większego znaczenia przy starcie natomiast po jego zużyciu lądowanie prawidłowo wyważonym modelem będzie dość łatwe. U mnie się to sprawdza. Pozdrawiam Seba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 7 stron dyskusji a tego co przemawia najlepiej do wyobraźni modelarza i widza zdjęcia modelu brak. Wiem, że u 'wujka google" można wyszukać dużo zdjęć takiego zestawu ale czasami specyficzne jedno zdjęcie np. miejsce i sposób zamocowania zbiornika jest więcej warte jak tysiąc słów. Powodzenia w oblocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 zbiornik paliwa jest jakies 5 cm bardziej z przodu niż punkt CG ...zaznaczyłem linie pisakiem na kadłubie aby było bardziej czytelne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3q Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Mam podobnej wielkości Pipera (CMpro) 2310 mm rozpiętości i wyważałem go z pustym zbiornikiem - przy oblocie okazało się, że mimo wszystko CG należało przesunąć jeszcze kilka mm do przodu. U mnie wyszło ok 25% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi