Zycior Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Czy możecie doradzić jaki mogę zastosować silnik do lekkiego szybowca o rozpiętości 2,5m. Z wagą powinienem zmieścić się w granicach 1200-1300g do lotu. Jedyny kłopot, że silnik nie może mieć więcej niż 28mm no i wskazane by było aby to coś niskobudżetowego
dariuszj Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 W szybowcu o rozpiętości 2 metry i masie do lotu około 1450g mam taki silnik: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8139__Turnigy2836_Brushless_Outrunner_1000kv.html Bez problemu daje radę, wznoszenie całkiem przyzwoite. Myślę również, że ten też będzie OK: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18158__Turnigy_Aerodrive_SK3_2836_1040kv_Brushless_Outrunner_Motor.html
Zycior Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Dzięki Właśnie tego turnigy miałem na oku, nie wiedziałem tylko jak praktyka ma się do danych podanych na stronie
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 W moim 2,5m Daidalosie był Turnigy SK-3 - 1400 kv. Na 3s 1300 mAh , czasami, w ciągu 30 sek. dostałem 700g model na 200m. Wznoszenie jak widać nie poraża, ale na zawody (F5J) było O.K. Czasami zdażało mi się wypuścić model w duszeniu - wtedy kicha zupełna (30 sek.). Ale w kominie - 300m spokojnie. Zakładasz optymistycznie masę 2x większą. Wnioski wyciągnij sam. - Jurek
Zycior Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Wagi raczej nie zakladam a takowa bedzie. Skrzydla, kadlub i cala galanteria na chwile obecną to 800g. Mysle wiec ze regulator, pakiet, silnik i 2 nieduze serwa nie przekrocza 500g. Nie licze na pionowe wznoszenie bo to prosty model (mosquito graupnera), ktorego chce uratowac przed niechybną śmiercią Do flegmatycznego wozenia sie po niebie nie potrzeba ogromnych mocy
dariuszj Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 W moim 2,5m Daidalosie był Turnigy SK-3 - 1400 kv. Na 3s 1300 mAh , czasami, w ciągu 30 sek. dostałem 700g model na 200m. Wznoszenie jak widać nie poraża, ale na zawody (F5J) było O.K. Czasami zdażało mi się wypuścić model w duszeniu - wtedy kicha zupełna (30 sek.). Ale w kominie - 300m spokojnie. Zakładasz optymistycznie masę 2x większą. Wnioski wyciągnij sam. Piszesz może o tym silniku: http://www.hobbyking...nner_Motor.html czy o jakimś innym? Pytam, bo w tym rozmiarze nie widzę silnika o kv 1400. Niestety nie piszesz przy jakiej mocy (jakim prądzie) były te osiągi, a to ma zasadnicze znaczenie. Ten silnik ma ponad 300W mocy i 700g model przy tej mocy będzie szedł naprawdę bardzo przyzwoicie w górę. Podany przeze mnie pierwszy silnik o bardzo podobnych parametrach do tego SK-3 pracujący z mocą zbliżoną do maksymalnej będzie miał podobne osiągi do podanych przez Ciebie, ale z modelem 2 razy cięższym.
Zycior Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Darku, możesz podać w jakiej konfiguracji pracuje u Ciebie ten silnik (jakie śmigło i regler)... po co mam badać już zbadane ?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Przepraszam za pomyłkę - to był NTM Prop Drive 2836/1400. Śmigło 10x6 Aeronaut, pobór prądu - ok. 25A. - Jurek
dariuszj Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 U mnie ten silnik pracuje ze śmigłem składanym Graupnera 9x6, ale z kołpakiem 40 mm. Zasilanie 3S (zwykłe niebieskie Turnigy 2650 mAh 20C) i regulator 40A (stary czeski MGM Compro). Przy częściowo już rozładowanym pakiecie pobór prądu był nieco ponad 28A (producent podaje maksymalny 27A) i silnik bez wentylacji po dotknięciu potrafił być lekko gorący. Myślę, że do kołpaka 30 mm takie śmigło będzie OK, do kołpaka 40 mm lepiej dać mniejsze 9x5. Można też pomyśleć o wentylacji czego u siebie nie zrobiłem.
Rekomendowane odpowiedzi