kill3ro92 Opublikowano 2 Maja 2008 Opublikowano 2 Maja 2008 Witam, około tygodnia temu naszło mnie na latanie więc naładowałem pakiety, poszedłem pakiet 2s rozładowałem włożyłem 3s i skrzydło mi pękło na 20m model wleciał pionowo w glebe, po powrocie do domu wyjmowałem wyposażenie i zobaczyłem że urwał sie kabel (biały) prubowałem go lutować nawet się udało, ale silnik sie trzęsie? Coś zrobiłem źle? Fotka poniżej.
Gość Anonymous Opublikowano 2 Maja 2008 Opublikowano 2 Maja 2008 Pewnie zrobiłeś zimny lut. Takie objawy są (silnik się trzęsie) jeśli tylko 2 przewody z 3 są doprowadzone do regulatora. A bynajmniej gdzieś na forum tak przeczytałem. Spróboj przylutować go jeszcze raz. Może zapomniałeś zerwać izolacje z miedzi...
Marcin K. Opublikowano 2 Maja 2008 Opublikowano 2 Maja 2008 Spróbuj oczyścić przewód słabym kwasem lub "kalafonią"(chyba tak to sie pisze). Możesz tez mieć ośkę zgięta.
kill3ro92 Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Opublikowano 2 Maja 2008 powiem szczerze, zalutowuję się ładnie lecz nadal się trzęsie, pokombinuje później na razie będę robić wilgę. Pozdrawiam
kapi Opublikowano 3 Maja 2008 Opublikowano 3 Maja 2008 cześć ja miałem ten sam silnik i to samo mi sie z nim zrobiło tyle że z dwoma kabelkami i powiemCi szczerze że nie ma sensu tego naprawiać bo szkoda zabawy ja próbowałem i nic musiałem kupić sobie coś lepszego
baxter12 Opublikowano 3 Maja 2008 Opublikowano 3 Maja 2008 Kupic lepszy zawsze zdazysz.. I nigdy nie zawadzi.. Jezeli silnik sie trzesie i nie chce sie krecic, to tak jak pisal przedmowca, polaczone sa tylko 2 kable. piszesz ze lutuje sie dobrze, wiec moze zwarcie do masy? A moze drugi kabel jest przerwany? Odlacz ten lutowany przez Ciebie kabel i sprawdz co sie bedzie dzialo. Mialem tez zerwany kabel, i dodatkowo nie bylo jak dolutowac i musialem 1 zwoj odwinac. Silnik mi chodzi bez problemu. Baxter
Gość slawekmod Opublikowano 3 Maja 2008 Opublikowano 3 Maja 2008 Z mojego doświadczenia wynika że odwinięcie jednego zwoju nie jest tragedią, Ze zdjęcia wynika że silnik nawinięty jest bifilarnie tzn. kilkoma drutami jednocześnie każda z faz.Przy lutowaniu zwróć uwagę żeby wszystkie druty z tego samego uzwojenia polutować razem.Jeżeli uzwojenie jednej fazy składa się z trzech ułożonych jednocześnie drutów a dolutujesz tylko jeden albo dwa to spowoduje to większe obciążenie prądowe dla tego uzwojenia i być może nieprawidłową pracę silnika.Do lutowania używaj kalafonii, staraj się nie używać kwasów.Jeżeli już będziesz musiał kwasem to potem musisz umyć uzwojenie wodą z solą albo mydłem i potem spirytusem.
Nergal Opublikowano 3 Maja 2008 Opublikowano 3 Maja 2008 A gdyby nie udało Ci się naprawić silniczka chętnie go odkupię
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.