Skocz do zawartości

Oderwany jeden kabel od uzwojeń silnika(Dzwonek TP)


kill3ro92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

około tygodnia temu naszło mnie na latanie więc naładowałem pakiety, poszedłem pakiet 2s rozładowałem włożyłem 3s i skrzydło mi pękło na 20m model wleciał pionowo w glebe, po powrocie do domu wyjmowałem wyposażenie i zobaczyłem że urwał sie kabel (biały) prubowałem go lutować nawet się udało, ale silnik sie trzęsie? Coś zrobiłem źle?

 

Fotka poniżej.

 

f685d400ba97c4ad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Pewnie zrobiłeś zimny lut. Takie objawy są (silnik się trzęsie) jeśli tylko 2 przewody z 3 są doprowadzone do regulatora.

 

A bynajmniej gdzieś na forum tak przeczytałem. Spróboj przylutować go jeszcze raz. Może zapomniałeś zerwać izolacje z miedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć ja miałem ten sam silnik i to samo mi sie z nim zrobiło tyle że z dwoma kabelkami i powiemCi szczerze że nie ma sensu tego naprawiać bo szkoda zabawy ja próbowałem i nic

musiałem kupić sobie coś lepszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupic lepszy zawsze zdazysz.. I nigdy nie zawadzi..

Jezeli silnik sie trzesie i nie chce sie krecic, to tak jak pisal przedmowca, polaczone sa tylko 2 kable. piszesz ze lutuje sie dobrze, wiec moze zwarcie do masy? A moze drugi kabel jest przerwany? Odlacz ten lutowany przez Ciebie kabel i sprawdz co sie bedzie dzialo. Mialem tez zerwany kabel, i dodatkowo nie bylo jak dolutowac i musialem 1 zwoj odwinac. Silnik mi chodzi bez problemu.

 

 

Baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Z mojego doświadczenia wynika że odwinięcie jednego zwoju nie jest tragedią, Ze zdjęcia wynika że silnik nawinięty jest bifilarnie tzn. kilkoma drutami jednocześnie każda z faz.Przy lutowaniu zwróć uwagę żeby wszystkie druty z tego samego uzwojenia polutować razem.Jeżeli uzwojenie jednej fazy składa się z trzech ułożonych jednocześnie drutów a dolutujesz tylko jeden albo dwa to spowoduje to większe obciążenie prądowe dla tego uzwojenia i być może nieprawidłową pracę silnika.Do lutowania używaj kalafonii, staraj się nie używać kwasów.Jeżeli już będziesz musiał kwasem to potem musisz umyć uzwojenie wodą z solą albo mydłem i potem spirytusem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.