mankoot Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Witam, zanabyłem takie coś, za dychę. Chciałbym przerobić na rc. Z góry przepraszam wszystkich wodniaków - terminologia jest mi jeszcze obca. Dokupiłem rurkę alu na maszt 8 mm, i 6 mm na bom. Czy to popłynie? wmontowałem dwa serwa standard , zakleiłem dziurę w dnie. Zastanawiam się , czy płetwa sterowa nie jest za mała, do sterowania rc - wcześniej to był jachcik wolnopływający. Nie przesadziłem z wysokością masztu ? W orginale był podobnej wysokości, był tez fok z bomem. Narazie wszystko jest poskładane do zdjęcia na taśmie. Wewnątrz skorupy jest ołowiany balast ok 700 g. Nie mam zamiaru bić rekordów prędkości tym, poprostu chciałbym żeby w miarę pływało. Sterowanie jakoś ogarnę A tak mniej więcej wyglądał orginał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjs Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Dasz radę. Zapał widać. ps. Płetwa trochę mała... co nie oznacza, że nie posterujesz. Powinna być ok. 1/2 pow. kila, tutaj kil klasyczny i duży. Przydałoby się ją podwoić. A maszt jest dobry 1.2 Lc. Sztag i dwie wanty wystarczą. Ciekawy jestem gdzie umieścisz baterie? I jak zabezpieczysz serwa przed wodą? Fajna zabawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mankoot Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Po chyba dwuletnim leżakowaniu i kilkukrotnych podejściach wreszcie popłynęła. Wbudowane dwa serwa standard, żagle z celofanu z kwiaciarni, maszt z casto - rurka alu 8mm, bom - casto , rurka alu 6mm, linki - chińskie firanki sznurkowe. odbiornik hk3kanałowy, bec jakiś, lipo 1300 spuchnięte na maxa. Płetwa sterowa była zdecydowanie za mała - dorobiłem na poczekaniu nad zalewem, z plastiku po lodach, patyczka i CA . Koszty - łódka na allegro 25 z przesyłką, rurki nie pamiętam ile, reszta była w domu. ... gadu dadu, wiatr wieje, łódka płynie, słoneczko świeci... Nic nie spadnie na głowę plażowiczom,...pełen relax ..... Spodobało mi się Buduje następną, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjs Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Brawo! Jakbyś potrzebował skorupy 914 mm, to mam: http://rc3ex.blogspot.com/ A celofanem mnie zadziwiłeś... dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mankoot Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Nie, dzięki, piłuje/szlifuje kloc styroduru - coś na wzór Jif 65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Witaj na pokładzie. Gratuluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mankoot Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Pożeglowałem znowu, niestety wyszły mankamenty konstrukcji. bom dotykał wody, przy przechyle i odpuszczeniu żagla, trzeba było trochę podnieść koniec. Przechyły są takie, że burta idzie w wodzie prawie cały czas. Zmniejszenie żagla pewnie by pomogło, ale straci chyba na pływaniu przy słabym wietrze. Musze się dokształcić z teorii .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 teoria jest dosc prosta; - mozesz dolozyc balastu o ile jest zapas w zanurzeniu - bedzie wiekszy momento prostujacy = bedzie mozna miec wiecej zagla - mozesz zmiejszyc zagiel = bedzie sie mniej jacht przechylal - mozesz mniej wybierac zagiel = bedzie sie mniej jacht przechylal, zepewne wplynie to na zakres kursow jakimi mozesz plywac - mozesz podniesc bom = jak bedzie sie przechylal nie bedzie moczyl bomu i zagla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mankoot Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 To jest dość oczywiste. Chodziło mi o taką troche lepsiejszą teorię - środek wyporu, ciężkości, środek parcia na żagiel ( ?) , co sie stanie jak przesunę maszt do tyłu itp, dlaczego fok jest niższy od grota ?. Macie jakieś fajne opracowanie godne polecenia ? najlepiej offline Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Chyba nie poszukales; pierwszy link z google pod haslem "teoria zeglowania": http://www.zss1.tarnobrzeg.pl/new/images/stories/pdf/teoria_zegolowania_1_2.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mankoot Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 A to akurat wczoraj czytałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjs Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Poszukaj książkę pt. "Teoria i zasady projektowania modeli żaglowych" Mariana Dereżyckiego. Tam jest wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 A to akurat wczoraj czytałem to czego nie wiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mankoot Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Właściwie to wiem, że mało o żeglowaniu wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 moze na jakis kurs sie zapisz - zeglarz jachtowy np ewentulanie moze masz zeglujacych znajomych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mankoot Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Żeglowanie wciąga.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 I to jak bardzo. To bardzo rozległy temat i wszystko zależy od twoich planów z nim związanych. - żeglowaniem na dużych i małych jachtach (rekreacyjnym) - samodzielnym projektowaniem jachtów (modeli) - udziałem w regatach Pantent żeglarza czy wyżej jest potrzebny dopiero gdy prowadzisz jacht dłuższy niż 7,5m . Umiejętnosci choćby podstawowe zawsze. Wiatr i woda nie wybacza. Przy projektowaniu potrzebne jest już spore doświadczenie i wiedza. Przy sciganiu znajomość przepisów regatowych jest niezbędna, dobrze jeżeli jest poparta praktyką. Napisz coś o najbliższych planach, może będę mógł pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mankoot Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Oglądałem terminy i ceny kursu na patent - to może na wiosnę. Próbowałem też wypożyczyć taką małą żaglówkę ze ścietym przodem, nie wiem jak sie nazywała. Niestety , wew. przepisy nie pozwalają wypożyczać bez patentu, mimo ze prawo pozwala. W sumie, nie dziwię im się . Poki co strugam większy model, z balastem na końcu miecza, bo to co mam nie pływa wcale szybko, a kładzie się dość mocno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ado69 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Jak byś potrzebował więcej planów RG-65 to zaglądnij tutaj ;http://rg65.free.fr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tombrzus Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Przyjemnie popatrzeć jak żeglowanie, nawet w wersji RC wciąga! Trzymam kciuki za wytrwałość. Warto chyba nie kombinować i odkrywac Amerykę w konserwach, szczególnie przy braku wiedzy podstawowej, lecz raczej po tej pierwszej przygodzie skorzystać z dostepnych wzorów, np. RG-65 i zbudować jacht, który da dodatkowe zadowolenie dzieki swojej sprawności. pozdrawiam i kibicuję, Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi