Wacław Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Witam. Przypadkowo pdczas przeglądu uszkodziłem pierścień tłoka w paroletnim silniku DL-50. Wymieniłem go na nowy. I tu nie jestem przekonany, czy silnik mogę traktować jako dotarty. Czy powinienem go docierać? W końcu cylinder i tłok już długo się docierał, ale to przecież pierścień przylega do cylindra, a jest nowy. Proszę o sugestie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Traktuj jak nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Ja po takim zabiegu zawsze przeprowadzam ponowne docieranie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Tak jak mówi Paweł, wszystko musi sie do siebie dopasować od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 OK, a jak wygląda sprawa honowania? Czy wymieniając pierścień należy "zmatowić" cylinder, czy lepiej nie ruszać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spin1 Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 OK, a jak wygląda sprawa honowania? Czy wymieniając pierścień należy "zmatowić" cylinder, czy lepiej nie ruszać? Nie ruszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Po honowaniu musiałbyś dać pierścień o większym rozmiarze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spin1 Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Po honowaniu musiałbyś dać pierścień o większym rozmiarze... Honowanie bezpowrotnie zniszczy cylinder aluminiowy gdyż gładź jest o grubości kilku μm i powstaje w wyniku trawienia elektrochemicznego lub elektrolitycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wacław Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Dzięki wielkie za wszelkie odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 To tuleja cylindra jest aluminiowa i chromowana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spin1 Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 To tuleja cylindra jest aluminiowa i chromowana? Tak, w takich silnikach nie stosuje się żeliwa , choć by ze względu na wagę i obniżenie kosztów produkcji. A tutaj można zgłębić temat: https://scholar.google.com.ua/scholar?as_q=site%3Airbis-nbuv.gov.ua&as_epq=Przegl%C4%85d+metod+kszta%C5%82towania+topografii&as_sauthors=Zbigniew&hl=uk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi