madmax Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Witam Czy ma ktoś dobry pomysł, jak przewiercić centrycznie małe kółka pasowe - otwór fi 10 - ( kółka posiada już "ślepe piloty" otworów ) bez użycia tokarki, tak aby później "nie biły" w czasie pracy ? Jest to realne, czy nie ma szans ? Może jakaś własna prosta przystawka lub zmyślny sposób, który pozwoliłby to zrobić przy pomocy zwykłej wiertarki kolumnowej ? Pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 najlepiej przy pomocy wiertarki kolumnowej. zazwyczaj jeśli masz otwór, wiertło kręcąc sie 'wejdzie' na uprzednie wypunktowanie( w tym wypadku mniejszy otwór). pisze na podstawie moich obserwacji: mając otwór na deseczce chciałem wywiercic identyczny(a raczej poszerzyć) dosłownie 2 mm obok, jednak stawało sie to niemożliwe kiedy wiertło wskakiwało w stare miejsce. może to byc tez przyczyną kiepskiej jakości materiału z jakiego było zrobione wiertło(podatne na wyginanie) lub dużej odległosci od samej wiertarki ostrza wiertła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Jak masz wiertarke kolumnową to nie powinno być problemu ... sprawdz tylko czy wiertło jest dokładnie prostopadle do podstawy (imadła) i rozwiercaj powoli coraz to większymi wiertłami aż uzyskasz fi10. ja w mojej mam ruchomą podstawke na której mam rozpisane kąty wierła do podstawki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Koło pasowe ma grubość 21 mm. Boję się, że nawet jak wiertło wejdzie idealnie w "ślad pilota", to po drugie stronie już nie będzie tak "różowo". Dlatego szukam prostego patentu, który pozwoli zachować prostopadłość przewiertu na całej głębokości. Dodano: Przy rozwiercaniu coraz większymi wiertłami - jakie średnice zastosować i co ile ? Koła są aluminiowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom000 Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Jeśli kółka są już zapunktowane to może zacząć od małego wiertła np2mm i jak będzie ok. to przejść do większych. Ja często robię tak że wiercony element umieszczam w zacisku wiertarki a wiertło mocuje pionowo w górę(nieruchomo) i daje to nawet niezłe efekty.Tylko jeśli twoje kółka nie mają żadnej "wargi" to pewnie nie ma za co złapać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Koła wyglądają tak: Niestety w uchwyt wiertarski nie wejdą - bo to by rozwiązało sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 wnioskując z fotografii z rozwierceniem nie powinno być problemu, wiertło musi wskoczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom000 Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 A do czego mają być? Jeśli nie potrzebujesz "kosmicznej" dokładności to kładąc kółko na stole i wiercąc najpierw małym wiertełkiem i stopniowo aż do 10 to być dobrze pod warunkiem że twoja wiertarka jest na prawdę pionowa(najlepsze są te stare bo solidnie wykonane ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Cel: przełożenie napędu z silnika benzynowego 25 cm3 na śmigło trójłopatowe 16x10 ze zmianą przy okazji kierunku kręcenia. Wiertarka kolumnowa takie sobie jakości - za około 300 coś złotych kupiona w Castoramie - dlatego jej trochę nie ufam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom000 Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 A to chyba za duże ryzyko. Byle tokarz wywierci prosto za parę zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Nic. Trzeba będzie w takim razie poszukać w okolicy jakiegoś tokarza. Pozdrawiam Piotrek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom000 Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 A zmieniając troche temat. Gdzie można kupić takie kółka i pasek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam712 Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Zmiana kierunku na pasku?W helikach obraca sie pasek na ogonie o 90 stopni,więcej się nie da.Pamiętaj też o potrzebie łatwej kontroli i możliwości zmiany napięcia pasa(zmiany temperatury)-rolka napinająca lub możliwość przesunięcia kół między sobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Piotrek przysyłaj do mnie mam dostep do bardzo dokładnych maszyn i bez problemu "zrobię kazdą dziurę"z dokładnoscią do 0.01 .Jezeli jesteś zainteresowany reszta na priw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Jeżeli imadło będzie idealnie w poziomie,wiertło nie będzie biło to spokojnie wywiercisz na dwa razy, najpierw fi 4-5 mm i potem na 10 mm, jak posmarujesz wiertło naftą to będzie idealnie cały problem może być w utrzymanie średnicy wszystko zależy od jakości wiertła konkretnie by było prawidłowo naostrzone wtedy nie rozbije ci otworu.Błędem by było zaczynanie wiercenia od małych średnic np 2mm .Gdybym ja to wiercił to zaraz na pełny wymiar (przy skrawaniu aluminium do chłodzenia najlepsza jest nafta,powierzchnia skrawania jest wtedy gładka. edit:zakładam że masz do dysdpozycji typowe imadło maszynowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Wiercenie nie zapewni dokładnego położenia osi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Podaj proszę inne metody wykonywania otworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom000 Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 np: Wiercenie na tokarce :roll: Aluminium nie wierci się zbyt dobrze bo wiertło zbytnio wcina się w materiał i szarpie. aby wywiercić dokładnie najlepiej zacząć od małego wiertełka ale na słupowej wiertarce nigdy nie wyjdzie to idealnie bo skąd masz pewność że jest idealnie pionowo ustawiona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkdarch Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Witam Mam pewne doświadczenie co do tego typu przekładni .Po pierwsze proponuje zrobić to na tokarce bo w przypadku nieosiowości będziesz miał różny naciąg paska a jednocześnie będą się pojawiać uderzenia (stuki).Po drugie-pewniejsze będzie użycie tokarki.Testowałem ten rodzaj przełożenia i nie byłem z niego zadowolony.Po trzecie- waga tego koła jest duża i ciężko bez tokarki ująć matriału. Ja w moim reduktorze zastosowałem pasek wielorowkowy ale można zastosować dwa lub więcej pasków klinowych 6mm.Jednak naciąg pasków musi być bardzo duży ponieważ silnik nie będzie chciał pracować na niskich obrotach ,uślizg paska będzie zmniejszał moment obrotowy i silnik będzie gasł .Jeśli zastosujesz większe przełożenie ciężko będzie go odpalić (myślałem już o rozruchu silnika od tyłu na wale ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Szczepanie. Dziękuję serdecznie za zaoferowaną pomoc. Jeżeli odmówi mi lokalny tokarz, z którym mam się spotkać w środę, to pozwolę sobie skorzystać z Twojej propozycji. Wtedy skontaktuję się bezpośrednio z Tobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.