Jump to content

Centryczne wiercenie


madmax

Recommended Posts

Posted

Witam

 

Czy ma ktoś dobry pomysł, jak przewiercić centrycznie małe kółka pasowe - otwór fi 10 - ( kółka posiada już "ślepe piloty" otworów ) bez użycia tokarki, tak aby później "nie biły" w czasie pracy ?

Jest to realne, czy nie ma szans ?

Może jakaś własna prosta przystawka lub zmyślny sposób, który pozwoliłby to zrobić przy pomocy zwykłej wiertarki kolumnowej ?

 

 

Pozdrawiam

Piotrek

Posted

najlepiej przy pomocy wiertarki kolumnowej.

zazwyczaj jeśli masz otwór, wiertło kręcąc sie 'wejdzie' na uprzednie wypunktowanie( w tym wypadku mniejszy otwór).

pisze na podstawie moich obserwacji:

mając otwór na deseczce chciałem wywiercic identyczny(a raczej poszerzyć) dosłownie 2 mm obok, jednak stawało sie to niemożliwe kiedy wiertło wskakiwało w stare miejsce.

może to byc tez przyczyną kiepskiej jakości materiału z jakiego było zrobione wiertło(podatne na wyginanie) lub dużej odległosci od samej wiertarki ostrza wiertła.

Posted

Jak masz wiertarke kolumnową to nie powinno być problemu ... sprawdz tylko czy wiertło jest dokładnie prostopadle do podstawy (imadła) i rozwiercaj powoli coraz to większymi wiertłami aż uzyskasz fi10.

 

ja w mojej mam ruchomą podstawke na której mam rozpisane kąty wierła do podstawki.

Posted

Koło pasowe ma grubość 21 mm.

Boję się, że nawet jak wiertło wejdzie idealnie w "ślad pilota", to po drugie stronie już nie będzie tak "różowo".

Dlatego szukam prostego patentu, który pozwoli zachować prostopadłość przewiertu na całej głębokości.

 

Dodano:

Przy rozwiercaniu coraz większymi wiertłami - jakie średnice zastosować i co ile ? Koła są aluminiowe.

Posted

Jeśli kółka są już zapunktowane to może zacząć od małego wiertła np2mm i jak będzie ok. to przejść do większych. Ja często robię tak że wiercony element umieszczam w zacisku wiertarki a wiertło mocuje pionowo w górę(nieruchomo) i daje to nawet niezłe efekty.Tylko jeśli twoje kółka nie mają żadnej "wargi" to pewnie nie ma za co złapać.

Posted

Koła wyglądają tak:

 

poduszkowiec019.jpg

 

Niestety w uchwyt wiertarski nie wejdą - bo to by rozwiązało sprawę.

Posted

wnioskując z fotografii z rozwierceniem nie powinno być problemu, wiertło musi wskoczyć.

Posted

A do czego mają być? Jeśli nie potrzebujesz "kosmicznej" dokładności to kładąc kółko na stole i wiercąc najpierw małym wiertełkiem i stopniowo aż do 10 to być dobrze pod warunkiem że twoja wiertarka jest na prawdę pionowa(najlepsze są te stare bo solidnie wykonane :) )

Posted

Cel: przełożenie napędu z silnika benzynowego 25 cm3 na śmigło trójłopatowe 16x10 ze zmianą przy okazji kierunku kręcenia.

Wiertarka kolumnowa takie sobie jakości - za około 300 coś złotych kupiona w Castoramie - dlatego jej trochę nie ufam.

Posted

Nic. Trzeba będzie w takim razie poszukać w okolicy jakiegoś tokarza.

 

Pozdrawiam

Piotrek.

Posted

Zmiana kierunku na pasku?W helikach obraca sie pasek na ogonie o 90 stopni,więcej się nie da.Pamiętaj też o potrzebie łatwej kontroli i możliwości zmiany napięcia pasa(zmiany temperatury)-rolka napinająca lub możliwość przesunięcia kół między sobą.

Posted

Piotrek przysyłaj do mnie mam dostep do bardzo dokładnych maszyn i bez problemu "zrobię kazdą dziurę"z dokładnoscią do 0.01 .Jezeli jesteś zainteresowany reszta na priw

Posted

Jeżeli imadło będzie idealnie w poziomie,wiertło nie będzie biło to spokojnie wywiercisz na dwa razy, najpierw fi 4-5 mm i potem na 10 mm, jak posmarujesz wiertło naftą to będzie idealnie cały problem może być w utrzymanie średnicy wszystko zależy od jakości wiertła konkretnie by było prawidłowo naostrzone wtedy nie rozbije ci otworu.Błędem by było zaczynanie wiercenia od małych średnic np 2mm .Gdybym ja to wiercił to zaraz na pełny wymiar (przy skrawaniu aluminium do chłodzenia najlepsza jest nafta,powierzchnia skrawania jest wtedy gładka.

edit:zakładam że masz do dysdpozycji typowe imadło maszynowe.

Posted

np: Wiercenie na tokarce :roll: Aluminium nie wierci się zbyt dobrze bo wiertło zbytnio wcina się w materiał i szarpie. aby wywiercić dokładnie najlepiej zacząć od małego wiertełka ale na słupowej wiertarce nigdy nie wyjdzie to idealnie bo skąd masz pewność że jest idealnie pionowo ustawiona

Posted

Witam

Mam pewne doświadczenie co do tego typu przekładni .Po pierwsze proponuje zrobić to na tokarce bo w przypadku nieosiowości będziesz miał różny naciąg paska a jednocześnie będą się pojawiać uderzenia (stuki).Po drugie-pewniejsze będzie użycie tokarki.Testowałem ten rodzaj przełożenia i nie byłem z niego zadowolony.Po trzecie- waga tego koła jest duża i ciężko bez tokarki ująć matriału. Ja w moim reduktorze zastosowałem pasek wielorowkowy ale można zastosować dwa lub więcej pasków klinowych 6mm.Jednak naciąg pasków musi być bardzo duży ponieważ silnik nie będzie chciał pracować na niskich obrotach ,uślizg paska będzie zmniejszał moment obrotowy i silnik będzie gasł .Jeśli zastosujesz większe przełożenie ciężko będzie go odpalić (myślałem już o rozruchu silnika od tyłu na wale ).

Posted

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

 

Szczepanie. Dziękuję serdecznie za zaoferowaną pomoc.

Jeżeli odmówi mi lokalny tokarz, z którym mam się spotkać w środę, to pozwolę sobie skorzystać z Twojej propozycji. Wtedy skontaktuję się bezpośrednio z Tobą.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.